PETER LÜRSSEN

Pričali smo s vlasnikom LRH-a o planovima: “Obnovit ćemo sve hotele, Kvarner će biti perjanica opatijske rivijere”

Alenka Juričić Bukarica

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

U destinaciju planiramo investirati značajan novac, a pri tome sagledavamo nekoliko komponenti. Želimo produljiti sezonu, ljetni period je, jasno, baziran na obiteljskom odmoru, no zimski period ovdje nudi niz prednosti



Ferrari među megajahtama, kraljevi gradnje superluksuznih brodova i slični epiteti vezuju se za obiteljsku kompaniju Lürssen, najpoznatijeg svjetskog proizvođača luksuznih megajahti sa sjedištem u Bremenu.


S navoza ove tvrtke, čija je tradicija duga gotovo 150 godina, zaplovili su neki od najpoznatijih i najsofisticiranijih brodova na svijetu, iako, ovo brodogradilište u svojem proizvodnom portfelju ima i gradnju drugih specijaliziranih plovila.


Na čelu kompanije je njen generalni direktor i suvlasnik Peter Lürssen koji je preko svojih tvrtki u Austriji i Hrvatskoj prije dvije godine postao većinski vlasnik Liburnia Riviera Hotela (LRH).




Nakon što je godinama Liburnia bila u većinskom vlasništvu tvrtki Darka Ostoje, za mnoge je ustvari bilo iznenađenje da u Opatiju, odnosno u Opatijsku rivijeru u konačnici ulaže ovakvo svjetski poznato ime.


Prošle godine tako se intenzivirala suradnja s lokalnim samoupravama, koje preko tvrtke Nova Liburnija i dalje imaju 25 posto plus jednu dionicu LRH-a, najavljen je novi investicijski ciklus, a u sindikatu radnika su pozdravili puno kvalitetniji socijalni dijalog.


Generalni direktor kompanije Peter Lürssen jučer je boravio u Opatiji gdje se susreo s opatijskim gradonačelnikom Ivom Dujmićem, nakon čega je za Novi list prvi put javno govorio o ulaganjima u liburnijski turizam, svom viđenju Opatije kao destinacije visoke kvalitete, kadrovskoj politici, ali i najavio otvaranje dizajnerskog studija u Rijeci koji će biti integralni dio ovog renomiranog njemačkog brodograditelja.


Pa će tako u svjetski poznate Lürssenove megajahte, ubuduće biti ugrađena i domaća pamet.



Iznimna destinacija


Što vas je motiviralo da ulažete u Opatiju i Opatijsku rivijeru? Koliko je poznato, ovo je i za kompaniju Lürssen iskorak u segment turističke industrije?


– Točno, ovo je prvi put da grupacija Lürssen ulaže u turizam, s obzirom da smo željeli diverzificirati naše poslovanje.


Grupacija je, naime, u obiteljskom vlasništvu, sada u vlasništvu dva bratića, ranije je bila u vlasništvu dvojice braće, i ulaganje u Opatijsku rivijeru je ustvari privatno ulaganje moje obitelji.


Odnosno moje supruge, djece i mene. Ovamo smo došli jer je ovo doista prekrasno područje s velikim potencijalima razvoja.


Kako to da ste se, od svih destinacija širom svijeta, odlučili ulagati upravo u Opatijsku rivijeru? Koliko ste poznavali ovo područje?


– Moj prvi susret s Opatijom bio je jedne noći kada nisam mogao spavati te sam gledao vrlo zanimljiv dokumentarni film o ovoj prekrasnoj rivijeri i njenoj bogatoj povijesti.


Bilo je to prije više godina, no ostavilo je na mene jak dojam. U međuvremenu se ukazala prilika za investiranje u ovo područje te smo je i realizirali.


Naime, doista snažno vjerujemo da je ovo iznimno kvalitetna destinacija koja ima velike mogućnosti unapređenja na još viši nivo ponude kakav zahtjeva suvremeno tržište.



Korist svima


U kojem smislu unapređenje?


– U destinaciju planiramo investirati značajan novac, a pri tome sagledavamo nekoliko komponenti.


Prije svega prosječnu duljinu boravka turista u destinaciji, kao i demografsku sliku posjetitelja koji dolaze na rivijeru te smatramo da, ako unaprijedimo same hotele i razvijemo zajedno s lokalnom zajednicom zanimljive pakete, možemo povećati broj dana boravka turista i koji će tada, umjesto jedan ili dva dana, ovdje boraviti tjedan ili dva.


Želimo također da gosti ovamo ne dolaze samo u okviru organiziranih putovanja tijekom kojih je Opatija samo jedna od destinacija koju posjećuju, već želimo da dolaze u destinaciju zbog, primjerice, odličnih mogućnosti za obiteljski odmor.


Tu je i mogućnost posjeta niza povijesnih lokaliteta, šetnji u gradu, ali i okolici. Povećanje kvalitete, jasno, povećava i potrošnju gostiju, ne samo u hotelima, već i u lokalnim restoranima, suvenirnicama, i slično.


Također je jedna od bitnih značajki ovog područja i duga povijest kvalitetne zdravstvene skrbi, odnosno zdravstvenog turizma.


Je li zdravstveni turizam glavni put daljnjeg razvoja LRH?


– To je jedan od pravaca koji ćemo razvijati, ali vrlo važan za cjelogodišnje poslovanje. Želimo, dakle, produžiti sezonu, ljetni period je, jasno, baziran na obiteljskom odmoru, no zimski period ovdje nudi niz prednosti.


Ne zaboravimo da je klima ugodna, priroda očuvana. I uz podizanje kvalitete naših objekata možemo ponuditi odmor u kombinaciji s medicinskim uslugama.


Razvojem zdravstvenog turizma imamo dva efekta, veću potrošnju u destinaciji te dolazak gostiju u hotele i izvan glavne sezone, zimi, kada je broj dolazaka znatno manji.


Mogu reći da je jedna od prednosti ponude zimi ovdje i činjenica da na pola sata vožnje od Opatije možete skijati. To je doista lijepa kombinacija i ustvari rijetkost.



Očuvati okoliš


Što donosi plan ulaganja u objekte LRH koji je najavljen ljetos, a riječ je o preko 100 milijuna kuna ulaganja? Dižu li se svi hoteli na nivo 4 i 5 zvjezdica?


– Plan je renovirati sve hotele, a kao što je poznato, renovacija hotela Kvarner je u tijeku. Mogu reći, kada sam supruzi pokazao slike Kvarnera, oduševila se i rekla kako ovdje moramo zaplesati bečki valcer.


Doista želimo da ovaj hotel postane perjanica LRH s obzirom na značaj i tradiciju koju ima kao najstariji hotel na Jadranu. Iako, moram reći kako osobno ne vjerujem toliko u »zvjezdice«, koliko u važnost usluge u nekom objektu.


Ali također je važno da ono što radimo, radimo u skladu s očuvanjem prirode i okoliša. Vrlo smo svjesni kao grupacija, a i kao obitelji, kako moramo brinuti o našem okolišu i prirodi te da je naša dužnost i obaveza očuvati ih za buduće generacije.


Samim time, važan dio ulaganja u LRH je i u smanjenje »otiska« koji hoteli ostavljaju na okoliš, dakle, u zelene tehnologije, energetsku učinkovitost i slično. Naša grupacija je, inače, kreirala velika zaštićena morska područja u Atlantskom oceanu.


I ovdje imate prekrasno more, mnogo ljepše i čistije nego u drugim djelovima Mediterana, još uvijek obilje kvalitetne ribe, i mislim da je, općenito, iznimno važno da svi zajedno sagledamo kako to sačuvati za buduće generacije.


Naime, to je još uvijek jedan od velikih aduta Opatije i Opatijske rivijere.



Voljeti posao


Kako vidite politiku kadrova u LRH-u u budućnosti? Naime, u vrijeme bivših vlasnika bili smo svjedoci niza problema u tom smislu?


– Iz osobnog iskustva moram reći da su ovdašnji ljudi s kojima sam dolazio u kontakt, od vozača na aerodromu do prolaznika na ulici, bez obzira na teška vremena pandemije, uvijek bili ljubazni i prijateljski.


Ono što želimo inkorporirati i u poslovanje LRH, počevši od vrha, dakle, novog predsjednika Uprave g. Beriše, koji je izvrstan profesionalac i stručnjak s velikim iskustvom i širokim razumijevanjem same branše, do sveg hotelskog osoblja jest da preuzimaju odgovornost za gosta kojeg uslužuju.


I uvjeren sam, i nisam vidio ništa drugačije, da su naši zaposlenici, kao i općenito ljudi s ovog područja, vrlo vrijedni, otvorenih svjetonazora i prijateljski nastrojeni.


Što je i razumljivo, jer ako se vratite u prošlost, ovo je povijesno bila turistička regija, i to turistička regija koju su mahom posjećivali gosti iz drugih zemalja.


Isto tako, ovo je turistička regija koja je imala organski rast. Zbog svega toga nemam nikakve sumnje da će naši zaposlenici i dalje odrađivati odličan posao.


Ne gledam u prošlost, ne znam kakav je bio hotelski menadžment ranije, no naša je politika da pokušavamo ugraditi u naše zaposlenike osjećaj odgovornosti.


Naša kompanija ima dugu tradiciju, gotovo 150 godina, i u nizu slučajeva kod nas radi ili je radilo više generacija iz jedne obitelji.


Smatramo da je naša dužnost pružiti priliku za dokazivanjem i djeci naših dugogodišnjih zaposlenika. Jasno, istovremeno očekujemo od tih novih generacija istu predanost poslu i profesionalnost kakvu su pokazali njihovi roditelji.


Općenito pokušavamo stvoriti okruženje u kojem će naši zaposlenici biti zadovoljni svojim poslom. Naravno, nećete svaki dan biti sretni na radnom mjestu, i ja osobno ponekad dolazim u ured loše volje, ali u konačnici doista uživam u svom poslu.


I u kompaniji nam je doista važno da naši zaposlenici mogu reći kako vole svoj posao.


Kako vidite suradnju s lokalnom zajednicom i na kojim eventualno zajedničkim projektima planirate raditi?


– Iznimno mi je drago što smo uspostavili kvalitetnu komunikaciju, razgovori su konstruktivni, planova ima mnogo. Ono što je jedna od glavnih ideja, jest bolje iskoristiti centar grada jer vidimo da ima puno potencijala te da se s nešto ulaganja centar može unaprijediti.


Oko toga smo imali najkonkretnije razgovore, no ne bih želio prejudicirati. U svakom slučaju, svima nam je cilj dodatno povećati kvalitetu turističke ponude koja će u konačnici donijeti benefite i samom gradu, kao i njegovim stanovnicima.



Pomoć zaposlenima


Većinski udio u LRH-u preuzeli ste lani, a već ove je godine svijet, osobito turistički sektor, poharala koronakriza. Kako se nosite s krizom, što očekivati?


— Koronakriza je katastrofa za hotelsku industriju. No situacija je takva kakva jest i ovo vrijeme koristimo, koliko god je moguće, da zadržimo naše zaposlenike, pokušavamo im pomoći koliko možemo, te da renoviramo i unaprijedimo naše hotele.


Naravno, svi čekamo da se kriza završi, da se cijepimo i vratimo normalnom životu.


Osobno mogu reći da mi je žao vidjeti djecu u dječjim vrtićima, koje podržavamo u Bremenu, a počeli smo i ovdje, a koja ne mogu izaći van na igralište, na igru, koja su limitirana boravkom u stanu.


Zbog njih, kao i starijih koji su najosjetljivija skupina, želim da ovo čim prije završi.



Dizajnerski studio za luksuzne jahte u Rijeci


Broj jedan svjetsko brodogradilište za luksuzne megajahte u Rijeci otvara svoj dizajnerski studio, dakle inženjerski ured koji će biti dio ove svjetske kompanije.


Otkrio nam je to naš sugovornik dodajući kako je ideja da do kraja godine zaposle 40-ak brodograđevnih inženjera.


Ovih dana postavljen je menadžment nove tvrtke kroz koju će domaće iskustvo i znanje u brodogradnji biti inkorporirano u visokosofisticirane brodove koje proizvodi Lürssen.


– Planiramo imati tvrtku za dizajn ovdje u Rijeci koja će biti internetski povezana s našim brodogradilištem u Njemačkoj i koja će postati integralni dio naših dizajnerskih ureda. Na ovom području postoji izuzetan skup inženjera i znanja.


Želimo koristiti to znanje i u gradnji naših brodova te se nadamo da ćemo ured otvoriti do kraja godine, najavio je naš sugovornik.