Treći pokušaj

Ovaj mjesec treći pokušaj prodaje pulskog škvera na dražbi. Cijena je za preko 4 milijuna niža nego u kolovozu

Orjana Antešić

Foto SREĆKO NIKETIĆ/PIXSELL

Foto SREĆKO NIKETIĆ/PIXSELL

Treća dražba u četvrtom pokušaju prodaje većinskog poslovnog udjela u Uljanik Brodogradnji 1856 zakazana je za 20. listopada, po početnoj cijeni od 9 milijuna i 676 tisuća eura



 


Skupština vjerovnika Uljanik brodogradilišta u stečaju na zadnjoj je sjednici prije desetak dana odlučila da u ovom krugu ipak neće spuštati cijenu na 25 posto procijenjene vrijednosti, nakon što je u prethodne dvije dražbe cijena padala svaki put za četvrtinu. Učinio se kompromis, pa se umjesto 6,9 milijuna eura za ovaj krug odredila početna cijena od 9,67 milijuna eura. To je za oko 4,15 milijuna eura niže nego što je to bio slučaj s kolovoškom dražbom na koju se, kao ni na onu u svibnju, nitko nije javio.


Uvjeti prodaje ostali su isti, od ponuditelja se zahtijeva da posluju najmanje tri godine, da nemaju poreznih i drugih davanja prema hrvatskom državnom proračunu, da u posljednje dvije godine nemaju pokrenuti postupak predstečaja ili stečaja, a zadržao se i uvjet davanja obvezujuće izjave da će zadržati brodograđevnu djelatnost u pulskom Arsenalu. Realnost prodaje većinskog poslovnog udjela u Uljaniku 1856 za cijenu od 9,67 milijuna eura pouzdano će se znati i prije zakazane dražbe s obzirom na to da je 18. listopada rok do kojeg se može uplatiti jamčevina u iznosu od dva milijuna eura.




Od raspisa višemjesečnog tendera početkom ove godine, u kojem se prodaja 54,77 posto udjela u novom Uljaniku oglasila za čak 27,64 milijuna eura, poslovanje pulskog brodogradilišta rapidno je tonulo prema nelikvidnosti, kao direktnoj posljedici nagomilanih kreditnih i inih obveza te nedostatnih prihoda. Kumulirani gubici koje je ovo brodogradilište ostvarilo u protekle četiri godine, otkad je dobilo priliku za »clean start«, pojeli su gotovo 10 milijuna eura, odnosno gotovo trećinu kapitala društva.


Da je dogorjelo do prstiju u pulskom Arsenalu, pokazalo se već sredinom svibnja kada je Uljanik 1856 upao u prvu blokadu, koja je trajala punih mjesec dana. Riješena je samo zato jer je uskočila Vlada, koja je »podebljala« državna jamstva za kredit koji je dan za gradnju ribarskog radnog broda za Norvežane za dodatna dva milijuna eura.