»Siem Ashanti«

»Odmrznuta« dražba za treću novogradnju u »3. maju«, prema procjeni vrijedi 284 milijuna kuna

Orjana Antešić

SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER

Sredinom kolovoza će završiti javna dražba za brod za prijevoz automobila koji dominira lukom riječkog škvera



Taman nekako kako se u »3. maju« budu primicali kraju radovi na samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutih tereta za kanadsku kompaniju Algoma, na red će doći i pitanje treće, ujedno i posljednje novogradnje za koju je riječko brodogradilište, prema posebnom programu, dobilo šansu da nastavi proizvodnju.


Sredinom kolovoza, točnije 11. u ponoć, završit će javna dražba za ovaj brod za prijevoz automobila koji je procijenjen da vrijedi 284 milijuna kuna, a prodaje se po početnoj cijeni od 213 milijuna kuna.


Nakon korona pauze, na Fini su se prošli mjesec ponovo (po)krenuli postupci nadmetanja u ovršnim i stečajnim postupcima, pa tako između ostalih i za novogradnju 514, odnosno već spomenuti car-carrier koji se, podsjetimo, vodi kao imovina, odnosno dio stečajne mase Uljanika premda je građen u riječkom škveru.




Riječ je o vrlo važnom brodu jer predstavlja okosnicu financijskog plana na osnovu kojeg su i u Europskoj komisiji dali zeleno svjetlo za nastavak proizvodnje u »3. maju«.


Brod za prijevoz automobila, car-carrier, porinut je u more pod imenom »Siem Ashanti« i u najvećoj je fazi gotovosti od svih novogradnji koje su u trenutku sloma Uljanik grupe bile u opremnim bazenima riječkog i pulskog brodogradilišta.


Ova novogradnja dominira trećemajskom lukom jer je riječ o brodu dužine 200 metara, širine 32 metra s 13 paluba, na kojima može prevoziti 7.000 automobila. Procjene su da je brod završen oko 80 posto i prema neslužbenim informacijama, za njega su zainteresirana dva, a spominje se i treći potencijalni kupac.


Je li taj interes takav da će se netko od njih, ili netko sasvim novi, odlučiti kupiti brod na dražbi, teško je reći. No, to bi onda bio problem za riječko brodogradilište jer, u tom slučaju, kupcu se ne može uvjetovati da onda taj brod završi baš u »3. maju«.


Pojavio se kupac ili ne na dražbi, treba reći da ključ oko konačne sudbine ovog broda u rukama ima hrvatska država, odnosno Ministarstva financija i HBOR-a koji zajedno na ovom brodu imaju upisane hipoteke u vrijednosti od čak 77 milijuna eura što im, kao ključnim i jedinim razlučnim vjerovnicima, otvara mogućnost da tijekom dražbenog postupka zatraže prijeboj potraživanja čime onda i brod preuzimaju u punopravno vlasništvo.


Da bi rješenje trebalo ići u tom pravcu, prijeboja i preuzimanja broda od države, potvrđeno nam je iz izvora bliskih Ministarstvu gospodarstva. Međutim, prije toga moraju se još ispuniti neki preduvjeti, vezani uz redoslijed i same iznose upisanih hipoteka, pa ostaje za vidjeti hoće li se to tijekom iduća dva mjeseca, predizbornog i postizbornog »ludila« i odraditi.