Novi elan

Novi predsjednik uprave LRH-a Vladimir Bošnjak: Želja nam je da Opatija živi svih 365 dana u godini

Aleksandra Kućel Ilić

Ubrzano se radi na pripremama za novu sezonu. Hotel Palace – Bellevue već je otvoren, dok će gotovo svi objekti LRH grupe biti otvoreni najkasnije u prvoj polovini svibnja, ako epidemiološka situacija to dozvoli. Za Uskrs, ali i tijekom cijelog travnja, planiramo otvoriti objekte Villa Abbazia i Heritage Hotel Imperial



Novi predsjednik Uprave Liburnia Riviera Hotela je diplomirani ekonomist Vladimir Bošnjak. Nakon što je preuzeo vodstvo najjačeg hotelskog lanca na Opatijskoj rivijeri te održao prve radne sastanke s opatijskim gradonačelnikom Ivom Dujmićem, ali i predstavnicima Sindikata i radnika unutar LRH-a, odgovorio je na neka od pitanja koja zanimaju širu publiku uoči vrlo neizvjesne turističke sezone.


Opatijska bi javnost voljela da se predstavite uz kratku biografiju te da navedete hoće li posao koji ste preuzeli biti Vaš prvi angažman u hotelsko-turističkom sektoru? Hoćete li se preseliti u Opatiju?


– Diplomirani sam ekonomist, a svoje bogato profesionalno iskustvo gradio sam na različitim upravljačkim pozicijama u privatnom sektoru, što mi je omogućilo stjecanje odgovarajućeg znanja i iskustva za upravljanje, prije svega, operativnim i financijskim poslovanjem.


Imam više od 20 godina iskustva na različitim pozicijama u upravama tvrtki za investicijsko bankarstvo, složenim financijskim restrukturiranjima, poslovima vezanim za upravljanje rizicima u financijskom sektoru te organizacijskom restrukturiranju.




Radio sam na velikom broju transakcija vezanim za savjetovanje pri preuzimanju ili prodaji društva (M&A) u jugoistočnoj Europi. Imao sam uspješne rezultate u raznim sektorima s naglaskom na financijske usluge, farmaceutiku i telekomunikacije.


Hotelsko-turistički sektor, kao i svaki drugi, ima svoje specifičnosti, ali uvjeren sam da će mi dugogodišnje upravljačko iskustvo na visokim pozicijama u kompleksnim poslovnim sustavima biti prednost i da ću uspješno voditi LRH u ovim nepredvidivim i izazovnim vremenima.


Većinu vremena provodit ću u Opatiji, ali srećom, Zagreb je vrlo blizu tako da ću često biti na toj relaciji.


Nekoliko scenarija


Znamo da ste iskusan menadžer i financijski stručnjak te nas zanima na koji način ćete svoja znanja unijeti u poslovanje najjačeg hotelskog lanca na Liburniji?


– Ove nam je godine najvažnije osigurati financijsku stabilnost i omogućiti fleksibilan model upravljanja u ovo vrijeme pandemije koji će nam omogućiti da uspješno nastavimo ulaganja i pozitivan zamah u poslovanju.


Cijeli se turistički sektor ove godine suočava s nekoliko izazova, ali LRH grupa ih je prepoznala i spremni smo za nekoliko različitih scenarija koji bi se mogli ostvariti, ovisno o epidemiološkim uvjetima u Hrvatskoj, kao i u zemljama naših gostiju.


Mi ćemo nastaviti raditi na povećanju kvalitete Opatije kao moderne turističke destinacije i prilagođavati se novim uvjetima i trendovima, istodobno ističući zdravlje i sigurnost kao glavni prioritet.


Turističku industriju obilježavala je velika fleksibilnost i prije ove pandemije, pogotovo u smislu novih trendova, tako da će turizam preživjeti i ovaj izazov. Vjerujem da će se u tom smjeru sve manje tražiti destinacije masovnog turizma i all inclusive ponuda, a sve više će se tražiti segmenti u kojima Opatija zaista ima što za ponuditi.


U pripremi su brojni projekti i investicije, od kojih posebno izdvajam već pokrenutu obnovu jednog od prvih hotela na Jadranu i povijesne znamenitosti Opatije – hotela Kvarner. Dugoročno planiramo podizati kvalitetu svih proizvoda i usluga koje nude Liburnia Riviera Hoteli i smještajnog kapaciteta i cjelokupne ostale ponude.


LRH ima 400 zaposlenih te najviše hotela i vila na Opatijskoj rivijeri, kakvi su Vam planovi?


– LRH ulaže velike napore kako bismo omogućili očuvanje svih postojećih radnih mjesta u svojim objektima, uz istu razinu plaća i gotovo svih ostalih materijalnih prava koja pripadaju radnicima.


Podrška Vlade Republike Hrvatske uvelike nam je pomogla da se ostvari ovaj cilj i mi smo vrlo zahvalni na tome. Moram naglasiti da smo uz zadržavanje postojećih radnih mjesta zaposlili i nove radnike krajem 2020. i početkom 2021. godine te da smo u veljači ove godine proveli natječaj za dodatna radna mjesta u našim objektima.


U skladu s planom otvaranja objekata, koji će ovisiti o epidemiološkoj situaciji u Hrvatskoj, planira se zapošljavanje i do 500 novih radnika ove godine.


Mi smo tvrtka koja želi biti jedan od najpoželjnijih poslodavaca i zato nam je jako važan svaki čovjek, bio on zaposlenik ili turist. S našim zaposlenicima želimo izgraditi novi imidž Liburnije koji će biti odraz zdrave i pozitivne sredine u kojoj radimo i živimo.


Što se tiče samog početka sezone, ubrzano se radi na pripremama. Hotel Palace – Bellevue već je otvoren, dok će gotovo svi objekti LRH grupe biti otvoreni najkasnije u prvoj polovini svibnja, ako epidemiološka situacija to dozvoli. Za Uskrs, ali i tijekom cijelog travnja, planiramo otvoriti objekte Villa Abbazia i Heritage Hotel Imperial.



Cilj: uspješna sezona


Vaš je prethodnik iznosio vrlo ambiciozne planove i njegovu su stručnost i ugled mnogi isticali i hvalili, no ipak je vrlo brzo otišao s pozicije predsjednika Uprave LRH-a. To je stvar unutarnje politike LRH, ali javnost ipak zanima uslijed čega su se u kratkom roku čak dvije osobe izmijenile na pozicijama predsjednika Uprave?


– Bivši predsjednik Uprave LRH dogovorio je sporazumni prestanak daljnje suradnje s vlasnicima koji su meni odlučili dati povjerenje i podršku te veliku odgovornost u preuzimanju upravljanja ovako velikom kompanijom.


Zajednička nam je želja i motivacija da u ovoj izazovnoj i nepredvidivoj sezoni od najvećeg hotelskog lanca u Opatiji napravimo najpoželjnije hotele, da zadržimo radna mjesta, zaposlimo nove ljude, podignemo cjelokupnu razinu Opatije kao poželjne destinacije i osiguramo uspješnu sezonu.


Najavili ste »podizanje vrijednosti« destinacije i kvalitete LRH-a. Na što ste konkretno mislili i koji su Vam planovi do kraja ove neizvjesne 2021. godine?


– Iako nas zbog pandemije čeka izazovna sezona, ja sam optimističan i vjerujem da će biti bolja nego ona 2020. godine. Hrvatska je prošle godine bila jedno od vodećih turističkih odredišta na Mediteranu i nema razloga vjerovati da to neće biti i 2021. godine, posebno s obzirom na to da je sigurnost postala prioritet broj jedan svim turistima koji planiraju putovati.


U tom smislu, većina njih bira odredišta koja su blizu i do kojih je lako doći automobilom, što Opatija može i mora iskoristiti.


Baš zato moramo raditi na podizanju vrijednosti destinacije, odnosno Opatije i čitavog Kvarnera. Ovaj kraj ima brojne prednosti – zdravstveni turizam, sportski, nautički, autodestinacija itd., što moramo iskoristiti i učiniti prepoznatljivim na tržištu. Destinacijskim menadžmentom podići ćemo razinu kvalitete naših proizvoda i usluga.


U tom se smjeru već ozbiljno razgovara i o konkretnim projektima kao što su osnivanje turističko-tehnološkog inkubatora i inovacijskog centra, osnivanje hotel-škole, razvoj dodatnog sadržaja za mlade, osnivanje kulinarske akademije, organizacija međunarodne ljetne škole, digitalizacija raznih usluga i proizvoda, ali i o drugim projektima koji će omogućiti razvoj Opatije.


Tu nam je svakako bitna i nova financijska omotnica iz EU-a koja otvara niz mogućnosti za prijavu projekata na natječaje Europske unije, a koje će LRH samostalno i u suradnji s lokalnim i regionalnim partnerima zajednički razvijati i prijaviti.


Na jednoj press konferenciji je nedavno Uprava LRH najavila da planira rušenje nadograđenog kata na biseru arhitektonske i povijesne baštine Opatije i Jadrana, neprimjerenog dodatka na hotelu Kvarner, prvom hotelu na hrvatskoj obali Jadrana? Hoće li do rušenja kata zbilja i doći i kada?


– Hotel Kvarner je već sad u ozbiljnoj fazi rekonstrukcije i naša je namjera da ga obnovimo i vratimo mu prepoznatljiv izgled kakav je nekada imao.


Predvodnik razvoja Opatije


Kupili ste mnoge nekretnine, poput bivše tvornice ribljih konzervi u Iki, zatim hotela Lovran u Lovranu… Hoćete li nastaviti u tom smjeru i planirate li preuzimanje i nekih drugih hotelskih grupacija poput primjerice OHM-a? Također, zanima nas i kakva je situacija oko preuzimanja hotela Belvedere u Opatiji i ima li novih momenata?


– U ovom trenutku u fokusu nam je predsezona i pripreme za sezonu te zadržavanje postojećih radnih mjesta. S obzirom na neizvjesnu situaciju vezano za pandemiju COVID-19 prioritet nam je osigurati poštovanje svih mjera i visok standard u svim objektima kako bi osigurali našim gostima kvalitetan i siguran boravak.


Uz sve to, zajedno s lokalnim partnerima radimo i na podizanju destinacije jer bez unaprjeđenja kvalitete ponude nećemo privući goste i osigurati potreban razvoj Opatije i Kvarnera.


Priča se da je novi većinski vlasnik LRH-a zainteresiran za dovođenje poznatih hotelskih brendova u Opatiju? Možete li nam to potvrditi?


– Poznati hotelski brendovi mogu povećati atraktivnost nekog objekta i učiniti ga vidljivijim na tržištu, pogotovo danas kada se sve radi online i kada je u prvom planu sigurnost i povjerenje, pa gosti često znaju birati provjereno, odnosno svjetski poznate brendove.


Brendovi podižu i kvalitetu ponude same destinacije tako da razmišljamo i o toj opciji, ali sve ovisi o modelu koji ćemo razvijati za svaki naš pojedini objekt unutar grupe.


Po Vašem mišljenju, koji je mogući put da Opatijska rivijera ostvari poslovanje 365 dana u godini i koliko u ostvarivanju planova može doprinijeti LRH?


– Liburnia Riviera Hoteli žele biti predvodnik u razvoju Opatije i Kvarnera te uz podršku Grada Opatije, drugih lokalnih i regionalnih institucija i gospodarstvenika podići raznolikost ponude i turističku vrijednost destinacije na jednu višu razinu.


Priču o Opatiji treba ispričati cijelom svijetu. Zato me veseli sinergija svih dionika na lokalnoj i regionalnoj razini te ako ćemo svi zajedno upravljati destinacijom, ujediniti sve resurse, osmisliti i razvijati specifične turističke aktivnosti, programe i proizvode, usmjeriti se na razvoj zelenog i digitalnog turizma, dobit ćemo dodatan sadržaj koji će privući turiste i omogućiti Opatiji da postane jedna od najpoželjnijih destinacija tijekom cijele godine.


Mi smo unutar LRH-a definirali prioritete i ciljeve, idemo drugačijim pristupom jer shvaćamo da je za naš još veći uspjeh vrlo važno razvijati samu destinaciju i biti partner lokalnoj zajednici. Želja nam je da Opatija živi svih 365 dana u godini kao turističko mjesto, a ne samo u ljetnim mjesecima.


Ove godine u planu 500 novih zapošljavanja


Pohvalno je što ste unatoč krizi uzrokovanoj pandemijom uspjeli sačuvati radna mjesta te ste već održali i sastanak sa sindikatima i Radničkim vijećem. Koliko još radnika planirate zaposliti tijekom sezone i na koji ćete način održavati korektne odnose s dugogodišnjim zaposlenicima koji su ovoj firmi lojalni?


– Kao što sam već pojasnio ranije, nama su zaposlenici na prvom mjestu prioriteta. Uz postojećih 400 zaposlenika, planiramo zaposliti dodatnih 500 radnika ove godine, ovisno o otvaranju objekata, odnosno razvoju situacije s koronavirusom.


Svakako želimo dodatno motivirati sadašnje i buduće zaposlenike te im osigurati još bolje uvjete rada. Na sastanku sa sindikatima dogovoreno je kako će se zajedničkim snagama unaprijediti komunikacija prema radnicima, a samim time i komunikacija prema gostima te da će jasno biti komunicirane sve ključne aktivnosti u cilju stvaranja prepoznatljivosti Liburnije i podizanja imidža tvrtke.


Naši zaposlenici već su potvrdili da primjećuju pozitivne promjene unutar tvrtke otkad je LRH preuzeo nova uprava i nadaju se da će takav trend biti nastavljen, a ja im mogu obećati da ću im biti istinski partner na kojeg se mogu osloniti i vjerujem da ćemo voditi konstruktivan i otvoren dijalog.


Želimo da Opatija bude grad po mjeri svakog čovjeka, grad u kojem mladi ljudi mogu doći do posla, ali i grad u kojem umirovljenici imaju svoje mjesto. Mi želimo stvoriti kompaniju u kojoj će biti mjesta za mlade i stručne kadrove, ali i bivši zaposlenici čine bogatstvo i vrijednost ove tvrtke te ćemo se i s našom udrugom umirovljenika sastati čim popuste mjere.