Novitet

Novi Končarov dizel-električni vlak za HŽ pušten u promet s pulskog kolodvora

Hina

Foto Srecko Niketic/PIXSELL

Foto Srecko Niketic/PIXSELL

Prva vožnja odvezena je na relaciji Pula - Kanfanar



Novi dizel-električni motorni vlak serije 7023 pušten je danas u promet s pulskog kolodvora, a prva vožnja odvezena je na relaciji Pula – Kanfanar uz nazočnost vodećih ljudi Hrvatskih željeznica, saborskih zastupnika iz Istre te predstavnika Istarske županije, gradova i općina.


Dizel-električni motorni vlak proizvela je tvrtka Končar-Električna vozila, postiže brzinu od 120 km/h, a ima kapacitet od 167 sjedećih mjesta.


Riječ je o trodijelnoj dizel-električnoj niskopodnoj garnituri koja je opremljena s četiri para dvokrilnih vrata sa svake strane, ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostor za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom.




Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Vlak će voziti na relacijama Pula – Pazin – Pula i Pula – Buzet – Pula.


– Velika reforma željezničkog sektora je krenula, a ovo su prvi tragovi toga. Ta reforma ne očituje se samo u današnjem vlaku, već će ona biti prezentirana u velikoj obnovi željezničke infrastrukture te željezničkog, putničkog i teretnog prometa na svim trasama Hrvatske, rekao je državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić.


Dodao je kako je ovo prvi iz flote dizel-motornih vlakova koji su došli u Istru, njih će u godinama dolaziti više, a već za svibanj slijedeće godine najavio je testiranje prvih baterijskih vlakova na ovim prugama gdje je već, kako je rekao, određena lokacija elektro punionice na ovoj trasi.


Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je kako se u ovom slučaju radi o ciklusu nabave novih vlakova i nove flote za HŽ Putnički prijevoz, očekuje se da će do 2025. biti novih sedamdesetak, a dolaskom novog vlaka, kako je rekao “nema podizanja cijena”.


“U sklopu projekta modernizacije i obnove voznog parka bit će i vlakovi na zelene tehnologije odnosno baterijski vlakovi koji će biti testirani i na istarskim prugama.


Ovime ćemo podići razinu i kvalitetu prijevozne usluge jer 50 posto linija na ovom području bit će pokriveno ovim niskopodnim vlakom”, istaknuo je Ukić.


Podsjetio je kako je u Istri u 2022. zabilježen porast od gotovo 70 posto broja prevezenih putnika u odnosu na 2021. godinu.


Zadovoljstvo puštanjem u promet novog dizel-električnog motornog vlaka izrazio je i zamjenik istarskog župana Tulio Demetlika koji je naglasio veliku važnost ovog projekta ocijenivši to prvim korakom u revitalizaciji istarskih željeznica.


“Pozdravljam velika ulaganja u putničkom prometu ali svakako su važna i ulaganja u sigurnost na prijelazima željezničke pruge. Istarska županija će i dalje inzistirati na revitalizaciji djela pruge Lupoglav-Brščica kako bi upravo krenuo i teretni promet u Istri ali ćemo tražiti i da se istarska pruga poveže sa slovenskom”, poručio je Demetlika.


Saborski zastupnik Anton Kliman (HDZ) kazao je kako je veliko zadovoljstvo vidjeti taj vlak na željezničkoj stanici u Puli te je zahvalio HŽ Putničkom prometu ali i HŽ Infrastrukturi koja će, kako je rekao, početi obnavljati sedam prijelaza, što će biti korak naprijed u sigurnosti prometa.


“Naša je želja da vlakovi u Istri voze 160 km/h, kao i da se razvija teretni promet. A isto tako da se istarska željeznica poveže sa slovenskom željeznicom, čime bismo dobili jedan veliki ipsilon, poput cestovnog ipsilona prema Divači, Ljubljani, Beču i Bratislavi prema istočnoj Europi, a s druge strane prema Salzburgu, Muenchenu i zapadnoj Europi. To je jedna vizija”, poručio je Kliman.


Pulski gradonačelnik Filip Zoričić poručio je kako je ovo početak spajanja Pule s Europom.