Izmjene

LNG Hrvatska odustaje od gradnje opskrbne stanice na Mlaki, je li moguće da Rijeka skroz otpada?

Marinko Glavan

Mlaka nije najbolje rješenje jer je pod zaštitom konzervatora, što otežava, ako ne i onemogućuje gradnju opskrbnog mjesta.



U javnu raspravu pušten je prijedlog Zakona o izmjenama zakona o terminalu za ukapljeni prirodni plin, poznatijeg kao lex LNG, kojim se briše lokacija Mlaka u Rijeci kao mjesto za gradnju opskrbne, odnosno bunker stanice za ukapljeni prirodni plin (LNG) koja je u međuvremenu proglašena zaštićenim područjem industrijske baštine.


Dokument će javnosti biti dostupan do 7. kolovoza ove godine na Vladinoj internetskoj stranici e-Savjetovanja.


Izmjenama zakona Mlaka, točnije Petrolejska luka, potpuno se briše kao lokacija za bunker stanicu iz koje bi se prirodni plin u ukapljenom stanju prekrcavao na plovila, kamione, kontejnere i vlakove, a omogućuje se izvlaštenje i gradnja na nekretninama na lokacijama koje će biti najpogodnije za gradnju takvih bunker stanica, ne samo u Rijeci, nego duž cijele obale.


Razvoj tržišta




U LNG Hrvatska, tvrtki koja upravlja terminalom za ukapljeni prirodni plin u Omišlju na otoku Krku, razmišljaju o gradnji bunker stanice za LNG u Rijeci, kao i na još tri potencijalne lokacije – u Zadru, u luci Gaženica te u Splitu i Pločama.



«Donošenjem ovoga Zakona pitanje mjesta za opskrbu UPP-om se neće vezivati isključivo uz određenu lokaciju, u konkretnom slučaju područje Mlake u luci Rijeka, već će se odabrati optimalna lokacija mjesta za opskrbu UPP-om uzimanjem u obzir svih tehničkih, prostornih i financijskih parametara, a rukovodeći se pritom Nacionalnim okvirom politike za uspostavu infrastrukture i razvoj tržišta alternativnih goriva u prometu, Strategijom energetskog razvoja Republike Hrvatske do 2030. s pogledom na 2050. godinu i Integriranim nacionalnim energetskim i klimatskim planom za Republiku Hrvatsku za razdoblje od 2021. do 2030. godine.«, stoji u obrazloženju posljedica koje će proisteći donošenjem izmjena Zakona.


Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, Ivo Milatić, u telefonskom nam je razgovoru objasnio kako se, donošenjem izmjena Zakona, ne odustaje od gradnje bunker stanice na području Rijeke ili okolice, već isključivo od lokacije za gradnju u Petrolejskoj luci.


Promjene planova


– Pokazalo se da lokacija Mlaka nije najbolje rješenje jer je riječ o području koje je pod zaštitom konzervatora, što značajno otežava, ako ne i potpuno onemogućuje gradnju opskrbnog mjesta na tom području.


I dalje smatramo da je potrebno izgraditi takozvanu bunkering stanicu na području Rijeke, odnosno Primorsko-goranske županije, a nadam se i vjerujem da će i Grad Rijeka i Primorsko-goranska županija to i omogućiti, izmjenama svojih prostornih planova, rekao je Milatić.


Direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen potvrdio je kako ta tvrtka i dalje razmatra sve četiri potencijalne lokacije, s tim da otpada mogućnost gradnje u Petrolejskoj luci na Mlaki.


– Izmjene ne znače da odustajemo od gradnje bunker stanice u Rijeci ili okolici, već samo da će se za to tražiti nova lokacija.


Uz Rijeku, tu su još tri potencijalne lokacije – Zadar, Split i Ploče, pri čemu je za Zadar već izrađena Studija utjecaja na okoliš koja je prošla prethodni Postupak ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu, u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja, rekao je Krhen.