Turistički rezultati

Kvarner u prvih 9 mjeseci ostvario 80% noćenja iz rekordne 2019., rujan van svih očekivanja

Alenka Juričić Bukarica

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Od početka godine pa do kraja rujna, na području Primorsko-goranske županije je tako ostvareno oko 14,5 milijuna noćenja, a regiju je posjetilo oko 2,2 milijuna turista



U prvih devet mjeseci turistička regija Kvarner dostigla je 80 posto noćenja iz rekordne 2019. Od početka godine pa do kraja rujna, na području Primorsko-goranske županije je tako ostvareno oko 14,5 milijuna noćenja, a regiju je posjetilo oko 2,2 milijuna turista.


Pokazuju to novi podaci Turističke zajednice (TZ) Kvarnera koje je na press konferenciji iznijela Irena Peršić Živadinov, direktorica županijske TZ. Samo u rujnu je na Kvarneru boravilo oko 305.000 gostiju, a ostvareno je oko 2,1 milijun noćenja što je čak 95 posto noćenja iz 2019.


Iznimno dobro


– Ostvarenje ovih 80 posto iz rekordne 2019. je stvarno iznimno dobar rezultat. Turističkom sezonom možemo biti i više nego zadovoljni jer su rezultati iznad očekivanja.




Rekla bih da je to zaista rezultat truda svih turističkih djelatnika, uključujući i zdravstvenih, koji su doprinijeli da zajednički iznesemo ovu sezonu i da nam epidemiološka situacija ostane dobra. A što je bio i preduvjet za ove rezultate, kazala je Peršić Živadinov.


Dodala je kako je, pak, u rujnu 38 posto svih noćenja ostvareno u obiteljskom smještaju, 28 posto u kampovima, a 19 u hotelima.



– Jako je dobro da se kod svih vrsti smještaja vidi rast prometa te da su svi bili jako dobro popunjeni, ukazala je direktorica županijske TZ. Gledano po regijama, broje jedan destinacija po ostvarenim rezultatima, a i samim kapacitetima, u rujnu jest otok Krk koji je prošlog mjeseca imao gotovo 40 posto svih županijskih noćenja, s time da je u odnosu na lani imao 80 posto više noćenja.


Cres i Lošinj su na drugom mjestu po udjelu s 22 posto od ostvarenih noćenja u rujnu, slijedi Crikveničko – vinodolska rivijera s 14 posto udjela, pa Opatijska rivijera s 12 posto udjela, dok je Rijeka imala 4 posto, a Gorski kotar nešto ispod 1 posto udjela.


44% noćenja u obiteljskom smještaju


U prvih devet mjeseci je, pak, 44 posto noćenja ostvareno u obiteljskom smještaju koji čini oko polovice svih smještajnih kapaciteta u regiji. Nakon toga slijede kampovi s 23 posto udjela u noćenjima, dok je u hotelima ostvareno 14 posto turističkih noćenja.


– Svi oni su imali dosta velike poraste noćenja. Međutim, ono što je jako naglašeno jest upravo porast u smještajnim kapacitetima visoke kategorije, rekla je Peršić Živadinov.


Tako je od siječnja do kraja rujna u smještajnim kapacitetima s pet zvjezdica porast za 54 u obiteljskom smještaju, primjerice u kampovima 79 posto, a u hotelima s pet zvjezdica se bilježi čak 119 posto više noćenja.



Ukupno gledano u 4 zvjezdice je rast bio 71 posto, a u pet zvjezdica 75 posto. S time da se i dalje najveći broj noćenja ostvaruje u kapacitetima s tri zvjezdice, te je u devet mjeseci u takvim kapaciteima ostvareno gotovo 6 milijuna noćenja, dok je u četiri zvjezdice ostvareno oko 3,9 milijuna, a u pet zvjezdica oko 680.000 noćenja.


Samo u rujnu, kapaciteti s pet zvjezdica radili su 28 posto više noćenja nego rekordne 2019.


Predvode njemački gosti


Što se tiče tržišta s kojih su na Kvarner dolazili turisti, standardno predvode njemački gosti.


– Ovo nam je tržište i prije pandemije bilo najjače emitivno tržište. Mi smo definirajući strategiju promocije za ovu godinu, odnosno razmišljajući na koji način pristupiti tržištima u ovim vrlo zahtjevnim vjetima, odlučili jako raditi upravo na njemačkom tržištu koje nas dobro poznaje i koje nam je vjerno.



I podaci pokazuju da nismo pogriješili. Nijemci su imali porast od čak 34 posto u kolovozu, a koji je ionako bio uvijek dosad vrlo jak po pitanju njemačkog tržišta. Na nivou godinu taj je porast također značajan.


Slijede nam slovensko i domaće tržište, zatim Austrija. Jako je dobro da su Austrijanci, za razliku od lani kada su slušali svoju Vladu i vraćali se kućama, ove godine zaista stigli u značajnom broju. Imamo i lijep porast s poljskog i češkog tržišta.


Talijana je bilo znatno više u odnosu na prošlu godinu, međutim nešto manje u odnosu na 2019. No moramo znati da je Italija bila iznimno pogođena korona krizom i ekonomskom krizom, da ima svoje more, kao i da su imali poticaje za ostanak na odmoru kod kuće, pojasnila je Peršić Živadinov.


Dodala je kako je i nautika na gotovo 100 posto realizacije iz 2019. pri čemu se vidi nastavak rasta dolaska domaćih nautičara koji su ove godine u odnosu na 2019. imali 35 posto više noćenja. Riječ je o nekih 13 tisuća noćenja, no međutim, većinu prometa ipak su napravili strani nautičari, i to oko 132.000 noćenja.