poremećeno tržište

“Kaos na tržištu zračnog i pomorskog prijevoza robe trajat će još jako, jako dugo”: Špediterski div poslao jasnu poruku

Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Situacija je posebno teška na velikim tržištima kao što je SAD, gdje su deseci plovila zaglavili u lukama Los Angelesa i Long Beacha i ne mogu iskrcati teret.



Kaos na tržištu zračnog i pomorskog prijevoza robe trajat će još “jako, jako dugo” i vozarine će ostati iznimno visoke, procijenio je u utorak danski špediter DSV.


Pandemija covida 19 prisilila je vlade širom svijeta na zatvaranje trgovina i pogona i zabranu okupljanja i ljudi su se okrenuli naručivanju robe putem interneta.


Val potražnje za robom široke potrošnje opteretio je globalne lance opskrbe i logističke kapacitete, a pritisak je pojačalo otvaranje gospodarstva nakon ublažavanja koronamjera.




To je dovelo do rekordno visokih vozarina, a situacija se zadnjih mjeseci pogoršala i u zračnom i pomorskom prijevozu, naveo je danski DSV u izvješću o poslovnim rezultatima u trećem tromjesečju.


“Prestao sam koristiti riječ ‘normalizacija’. Ako normalizacija znači da ćemo se vratiti na tržište kakvo smo poznavali 2018. i 2019., mislim da se to neće dogoditi – barem ne jako, jako dugo vremena “, rekao je izvršni direktor Jens Bjorn Andersen.


Situacija je posebno teška na velikim tržištima kao što je SAD, gdje su deseci plovila zaglavili u lukama Los Angelesa i Long Beacha i ne mogu iskrcati teret.


“Ne pomaže ni što su ulaganja u infrastrukturu u SAD-u zanemarena dugi niz godina, pa lučka i željeznička infrastruktura jednostavno ne može izdržati povećanje obujma (tereta)”, napomenuo je Andersen.


Treći špediter u svijetu gotovo je udvostručio prihode u trećem tromjesečju, na 49,56 milijardi danskih kruna (6,66 milijardi eura). Dobit nakon poreza više je nego udvostručena, na 3,2 milijarde kruna.


Kompanija je zbog rekordnih vozarina ponovo podigla procjene godišnjih rezultata, peti puta u ovoj godini.