Investicijski val

Hrvatska u željezničku infrastrukturu planira uložiti šest milijardi eura

Hina

Foto HŽ

Foto HŽ



Hrvatsko društvo za ceste i željeznice “Via Vita” u ponedjeljak je u Rovinju otvorilo 12. kongres pod nazivom “Infrastruktura na raskrižju razvoja”, a tom je prigodom državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić rekao kako je cilj svih projekata u prometnom sustavu uspostaviti povezanost, sigurnost i ravnomjerni razvoj svih krajeva Hrvatske te da je željeznica sada apsolutni prioritet.


Kongres je i ove godine okupio 400-tinjak predstavnika cestovnih i željezničkih tvrtki, izvođača, projektanata, prometnih stručnjaka odnosno dionika prometnog sektora kako bi zajednički raspravljali aktualne teme, razmijenili iskustva i promišljanja o sadašnjosti i budućnosti sektora.


Ključna godina za sustav autocesta


Program ovogodišnjeg Kongresa imat će naglasak na snažnije povezivanje struke s razvitkom prometne politike Republike Hrvatske, a sudionici će imati priliku upoznati se s dobrim praksama i primjerima uspješnih projekata zahvaljujući konceptu platforme za otvoreni dijalog svih relevantnih dionika.




Ustvrdivši kako je resorno ministarstvo ovih dana učinio važan korak te službeno uveo izvođača u posao na jednom od najvećih cestovnih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj odnosno brzoj cesti koja će Požegu povezati s autocestom, projektu vrijednom 160 milijuna eura, državni tajnik Mihotić naveo je kako se intenzivno gradi i Podravski ipsilon na oba njegova kraja kao i dio brze ceste od Varaždina prema Krapini.


Međutim, smatra on, ključna godina za sustav autocesta bit će 2027., kada se dovršava puni profil istarskog ipsilona i uvodi se novi model elektroničke naplate cestarine na autocestama diljem Hrvatske.


Željeznica apsolutni prioritet


“Sustav bez zaustavljanja, s beskontaktnim načinima plaćanja i kraćim vremenom putovanja bit će veliki tehnološki iskorak i kvalitativna promjena za milijune korisnika”, naglasio je Mihotić dodavši kako unatoč ovim novinama u cestovnom prometu, željeznica je danas apsolutni prioritet jer trenutno ona, kako je rekao “nije na razini koju građani očekuju”.


Stoga, dodao je on, ulazi se u desetljeće u kojem se u željezničku infrastrukturu planira uložiti šest milijardi eura što je “investicijski val kakav Hrvatska nije imala desetljećima”


“Ulaganja u željezničku infrastrukturu prate i ulaganja u vozni park, pa će tako HŽ Putnički prijevoz ovu godini završiti s ukupno 70 novih vlakova vrijednih 360 milijuna eura” – poručio je državni tajnik Tomislav Mihotić.


Predsjednik Hrvatskog društva za ceste i željeznice te predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir rekao je kako se prometna infrastruktura razvija i raste brže nego ikad prije i zato je, kako je rekao “cilj Via Vite je ubrzati procese izvedbe projekata, od same pripreme, zakonskih okvira i regulative do odabira projektanata i samog izvođenja”.


“Sve što radimo, od velikih infrastrukturnih projekata do modernizacije vozila i digitalizacije, dio je iste vizije – stvaranje suvremenog, učinkovitog i održivog prometnog sustava koji će Hrvatsku učiniti još konkurentnijom, sigurnijom i bolje povezanom.


I zato je je ovaj kongres prilika da sagledamo nove tehnologije i oblikujemo smjer kojim hrvatski prometni sektor treba ići”, zaključio je Budimir.