
Foto Vedran Karuza
Hrvatska je obavijestila Komisiju o svojim planovima za produljenje koncesije do 2041. godine
povezane vijesti
- Podbacio plan da nacionalnu mirovinu dobije 20-ak tisuća ljudi. Piletić sad najavljuje da će naknada rasti
- Čelnici EU-a traže reformu tržišta proizvodnje struje. Koplja se najviše lome oko – nuklearne energije
- Konačno se rješava pitanje osobnih asistenata za osobe s invaliditetom. Broj će biti utrostručen
Europska komisija je u petak odobrila, prema pravilima EU-a o državnim potporama, hrvatski plan za produljenje koncesijskog ugovora između Hrvatske i tvrtke Bina-Istra za upravljanje i proširenje Istarskog ipsilona, 145 km duge autoceste koja povezuje Istru s ostatkom Hrvatske.
Komisija je ispitala plan u skladu s pravilima EU-a o državnoj potpori za usluge od općeg gospodarskog interesa, koja dopuštaju državama članicama, pod određenim uvjetima, kompenzaciju tvrtkama kojima su povjerene obveze javnih usluga za dodatne troškove pružanja tih usluga, kao i prema pravilima EU o javnoj nabavi, posebno Direktivi EU o dodjeli ugovora o koncesiji.
“Komisija je utvrdila da je mjera nužna i primjerena za osiguranje sigurnosti autoceste i smanjenje prometnih gužvi. Štoviše, Komisija je zaključila da je mjera proporcionalna jer Bina-Istra neće dobiti prekomjernu naknadu te neće narušiti tržišno natjecanje i trgovinu među državama članicama”, kaže se u priopćenju Komisije.
Hrvatska je obavijestila Komisiju o svojim planovima za produljenje koncesije do 2041. godine kako bi Bina-Istra mogla izvesti dodatne radove vrijedne 204 milijuna eura.
Prolongiranje će omogućiti Bina-Istri izgradnju drugog kolnika između tunela Učka i čvora Matulji, na sjeveroistočnom dijelu autoceste, i dovršetak drugog kolnika sjeverozapadnog kraka.
Od 1995. godine autocestom prema koncesijskom ugovoru upravlja Bina-Istra. Komisija je odobrila izmjene i dopune i produljenje koncesije u lipnju 2018. i u kolovozu 2020.