Udruga drvopolagača će zato kroz marketinške kampanje upoznati hrvatske kupce sa svim odlikama domaćih podova
Tražen proizvod
Koliko je to nelogično vidljivo je iz činjenice da najpoznatiji svjetski stručnjaci priznaju parketu izrađenom od slavonskog hrasta međunarodni brend, a hrvatski parket predstavlja vrlo tražen proizvod na globalnom tržištu podova. Također, većina domaćeg parketa posjeduje svjetske certifikate, poput FSC oznake kojom se potvrđuje odgovorno postupanje sa drvnom sirovinom, održivi način proizvodnje i briga prema okolišu. No, sve su te karakteristike gotovo nepoznate domaćim kupcima, pa će jedan od zadataka nedavno osnovane Udruge drvopolagača biti kroz marketinške kampanje upoznati potencijalne domaće kupce s tim odlikama domaće proizvodnje podova, ali isto tako skrenuti pažnju javnosti na činjenicu kako poneki uvoznici često marketinškim trikovima glorificiraju karakteristike uvoznog parketa, primjerice bambusa, ne nudeći potrošačima kompletnu informaciju o karakteristikama proizvoda, uporabi opasnih formaldehidnih ljepila u postupku proizvodnje te o socio-ekonomskom okruženju u kojima se te proizvodnje odvijaju, često temeljeći se na radu djece i maloljetnika u vrlo lošim uvjetima.
Više od stotinu sudionika skupa vodilo je vrlo žustru raspravu oko mnogih aktualnih tema, a upravo je primjena europskih normi u graditeljstvu i potreba veće standardizacije podopolagačkih poslova označena kao glavni problem, često i uzrok mnogih sporova između investitora i izvođača radova u kojima proizvođači parketa i podopolagači izvlače deblji kraj pa danas imaju nenaplaćeno preko 40 posto izvedenih radova!
Problem brze gradnje
Uz problematiku što kvalitetnije prezentacije domaćeg parketa i jačeg iskoraka na domaće tržište sudionici skupa raspravljali su i o problemima s novim drvenim podovima u neprodanim stanovima na tržištu. Naime, kako se većina izgrađenih stanova ne koristi, niti u čekanju kupaca ne provjetrava, dolazi do pojave naknadnih i skrivenih grešaka što nanosi štetu i proizvođačima parketa jer se njihov proizvod neopravdano proglašava nekvalitetnim. Kao veliki problem istaknuta je i takozvana »brza gradnja« u kojoj nije moguće slijediti procedure i postupke sušenja podloga i zidova te aklimatizacije drvenih podova u novim prostorima, a konačan zaključak skupa bio je da se je jedno od rješenja i što češće predstavljanje ovih problema javnosti pa stoga tijekom 2011. godine Udruženje podopolagača planira održavanje šest sličnih skupova na kojima će se razmatrati tržišni noviteti, primjena novih tehnologija te potreba dodatne edukacije parketara