ITA

Alitalia odlazi u povijest

Portal Novi list

Foto Reuters

Foto Reuters

Nastavit će poslovati kao ITA, ali s 8.250 zaposlenih i 40 zrakoplova manje



Talijanski nacionalni avioprijevoznik, Alitalia, od listopada ove godine više neće poslovati pod svojim prepoznatljivim imenom. Burna povijest koja je započela u rujnu 1946. godine završava za svega par mjeseci, piše Croatian Aviation.


Od 2017. godine Alitalia je pod izvanrednom upravom zbog niza godina koje nisu donosile profitabilnost. Od listopada ove godine tvrtka se planira inkorporirati pod novim imenom ITA – Italia Transporto Aereo. Prema najavama, nova će kompanija imati 8.250 manje zaposlenih (sa 11.000 na 2.750) te 40 zrakoplova manje (s 92 na 52).


Europska je komisija 8. siječnja 2021. poslala pismo talijanskom stalnom predstavniku pri Europskoj uniji u kojem se inzistira na „otvorenom, transparentnom, nediskriminirajućem i bezuvjetnom natječaju“ za prodaju imovine Alitalije.


62 zahtjeva




Pismo se sastoji od 62 zahtjeva za pojašnjenjem, odbacujući ideju da stari avioprijevoznik proda imovinu novoj tvrtki u privatnim pregovorima.


U pismu se navodi da ITA ne bi trebala zadržati brend Alitalia, jer je isti nedvosmislen pokazatelj kontinuiteta. Europska komisija predlaže da se poslovi vezani uz kompaniju, privat i otpremu putnika i zrakoplova te održavanja daju trećoj strani.


Također sugerira da se slotovi moraju prodati, a program MilleMiglia u cijelosti ne može se prenijeti na novu aviokompaniju.


Talijanski list Corriere della Sera otkrio je dio uštede koju će Italia Trasporto Aereo (ITA), nasljednica bankrotirane Alitalije, morati provesti kako bi kompanija postala profitabilna.


Novi način poslovanja


ITA će mijenjati način poslovanja te će:


  • smanjiti broj letova između Milana i Rima,
  • ukinuti linije poput Bologna – Catania, Genova – Olbia i Alghero – Trieste,
  • ukinuti prekooceanske linije prema Santiago de Chile i Seulu, koje su zajedno generirale gubitak od 28 milijuna eura,
  • ukinut će linije između Rima i Pise te Milana i Trapanija, koje su i prije pandemije generirale veliki gubitak,
  • flota će se na početku smanjiti na maksimalno 60 zrakoplova,
  • u početku će ITA brojati nešto manje od 60 odredišta, brojka bi se mogla povećati na 93 tek u 2025. godini

Ukinut će se i brojne linije prema europskim odredištima, poput Sankt Peterburga, Kijeva, Bukurešta i Podgorice, dok na prekooceanskim linijama SAD ostaje glavno interkontinentalno tržište, a perspektivnim se smatra i Japan.


Plan nove kompanije


Linije prema Brazilu i Argentini vjerojatno će se zadržati s obzirom na to da postoji velika migracija između spomenutih zemalja i Italije. Uz ranije spomenuto ukidanje linija prema Seulu i Santiago de Chile, sigurno će se ukinuti i linije prema Mexico Cityju i Havani.


Nova tvrtka bit će operativna od 15. listopada, navodi se u priopćenju talijanske vlade. Talijanska vladajuća koalicija prošle je godine postavila plan prema kojem je ITA trebala započeti s radom početkom travnja, no zbog globalne pandemije procesi su usporeni i to će se dogoditi nekoliko mjeseci kasnije od prvotnog plana.


ITA će započeti redovne operacije s 52 zrakoplova, (od toga 7 širokotrupnih), te će zapošljavati između 2.750 i 2.950 radnika. Plan nove kompanije jest povećati flotu na 105 zrakoplova (od čega 23 širokotrupna) do 2025. godine.


Alitalia je u prošlosti prometovala na redovnoj liniji prema Zagrebu, a do 2019. godine u ljetnim je mjesecima operirala na sezonskim linijama iz Rima prema Splitu i Dubrovniku, piše Croatian Aviation.