Otvorene su prijave

Otkrivamo što to čini najiznajmljivača i kako biti među najboljima u sektoru

S.M.

Foto: Pobjednici o prednostima

Foto: Pobjednici o prednostima

Jedna od dosadašnjih pobjednica svojim je smještajem prešla granice i Hrvatske i kontinenta na kojem se nalazi pa privukla pažnju sve do Sidneyja



Otvorene su prijave za izbor najboljih hrvatskih privatnih iznajmljivača Najiznajmljivač 2022. do 15. kolovoza za sve registrirane privatne iznajmljivače soba, apartmana i kuća za odmor. Raniji dobitnici naglašavaju brojne poslovne prednosti osvajanja ove prestižne titule, a vi se još uvijek možete prijaviti na ovom linku.


Smještajna ponuda Hrvatske na svjetskoj turističkoj sceni je sve prepoznatljivija upravo po kvalitetnom privatnom smještaju i dodatnim pogodnostima u takvim objektima. Traveller Review Awards u 2022., godišnja nagrada Booking.com-a, i ove godine je Hrvatsku svrstala u top 5 zemalja na svijetu po ocjenama smještaja gostiju, odmah iza Italije, Španjolske i Francuske.


Što to čini najiznajmljivača i kako biti među najboljima u sektoru, koji prema najnovijim podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ), broji čak 611.525 kreveta rasutih diljem Hrvatske?




“Smještaj kod domaćina je dio našeg nasljeđa, a ljubaznost i gostoljubivost su neke od najvećih prednosti našeg turizma. Stoga je jako važno razlikovati pružanje usluge smještaja kod domaćina od apartmanizacije. Dojam o domaćinu često se pretvara u dojam o Hrvatskoj”, izjavila je ministrica turizma Nikolina Brnjac, čije je Ministarstvo turizma jedan od partnera projekta Najiznajmljivač, uz Hrvatsku turističku zajednicu i Novi list.


Ministrica turizma Nikolina Brnjac


Sve je značajniji udio rentijerstva u segmentu privatnog smještaja – nekretnine koje služe isključivo za najam, bez prisustva domaćina. Veći dio godine ti objekti su prazni, u drugom dijelu opterećuju infrastrukturu turističkog mjesta te utječu na rast cijena stambenih kvadrata i potiču sezonalnost, ne samo turizma, već i života.


Nekretnine bez domaćina najam su bez „duše“ i domaćinske topline – upravo one dvije osobine koje krase najiznajmljivače. Fokus je natječaja „Najiznajmljivač“, u organizaciji Hrvatske turističke zajednice i Novog lista upravo na domaćinski pristup gostima, dugoročne i kvalitetne odnose, redovne goste, kreativnost i kontinuirano unaprjeđenje ponude.


Dobitnici nagrade Najiznajmljivač ističu koliko im je poslovnih i promotivnih prednosti donijela ova prestižna titula.


Divjake Log Home – Kraljica šume“, Selma Seifert


“Odlično smo odradili zimu jer se ona nekako najviše vezuje uz turizam Gorskog kotara. Iako, nije mi do kraja jasno zbog čega i ostala godišnja doba ne bi bila jednako dobra.


Smještaj Divjake Log Home – Kraljice šume je optimalan, u ljetnom razdoblju pruža mogućnost brzog dolaska do nekoliko nacionalnih parkova, do svih ljepota Gorskog kotara, a i do obala Kvarnera se stiže za oko 45 minuta. S druge strane, izbjegava se boravak u velikim gužvama i nesnosnim vrućinama.


Selma Seifert


Mi se s tim načinom razmišljanja dobro nosimo, osim u slučaju travnja, kad je zbog rata u Ukrajini došlo do naglog, silno izraženog zaustavljanja bilo kakvih rezervacija. Sad su rezervacije opet naglašene, na uobičajeni način popunjavamo objekt.


– Nema stajanja, uvijek se mogu, pa i moraju, dodavati sadržaji. U našem slučaju to su određeni vanjski objekti kao i sauna. Ulaganja su značajna, ali kao što i sami proklamirate, što je objekt kvalitetniji i sadržajniji, bolje kategorizoran i rangiran, tim će se bolje iznajmljivati. Dio prihoda se uvijek mora reinvestirati i u tom slučaju nema straha za »booking«.


Vila Romantica, Lučana Mohorović


– Odlično poslujem. Ako vam kažem da su trenutno isti gosti smješteni kod mene puna tri tjedna te da mi godišnji broj dana iznajmljenosti doseže 300, dovoljno sam vam rekla. Ali ne dolazi to samo po sebi. Da biste dobro poslovali u turizmu s gostima, morate imati svojevrsni suživot. Biti im posvećen, dočekati ih i ispratiti s darovima, znati odgovoriti na svako njihovo pitanje. Dakako, morate i stalno investirati, objekt održavati besprijekornim, a obavezno dio prihoda morate izdvajati i u marketinške aktivnosti.


– Istinski uživam u ovom poslu, nije mi teško primiti goste ni manji broj dana, a lani nakon pojavljivanja u vašem finalnom natjecanju dobila sam dodatno na popularnosti. Mada, kažem, kad iznajmljujete 300 dana, više je skoro i nemoguće jer određeno vrijeme mora biti namijenjeno, da ga tako nazovem, godišnjem servisu kuće i okućnice.


Lučana Mohorović, Villa Romantica


Kuća za odmor Bitoševje, Neven Car


– Do sada smo pretežito imali domaće goste. Dobro, istina je da su iza nas dvije za turizam ni najmanje dobre godine te da se sada vraćamo u nekakva normalna, uobičajena vremena, mnogo podesnija za turizam. Rezervacije su nam sasvim dobre za ljetni period koji dolazi, iako nemamo bazen, ali, istina, naša je posebitost teniski teren s rasvjetom za noćno igranje tako da je i to jedan od razloga dolaska.


Ono što nas posebno veseli je sve veći broj rezervacija stranaca koji u našem slučaju prepoznaju mogućnost za istinski odmor. Sve nas više posjećuju klasične četveročlane obitelji, mada je naša kuća prepoznata i od mnogih parova koji uživaju u istinskoj romantici i našeg objekta, i okolnog prostora.


Neven Car


– Institucije nas prate, Varaždinska županija je po pitanju razvoja turizma izrazito proaktivna, tako da se ne možemo žaliti. Turizam traži potpuni angažman, ulaganja, traži veliku posvećenost. Mi smo, kako sam istaknuo, zadovoljni brojem iznajmljenih dana, dok bi nam rast u tom pogledu donio mogućnosti daljnjeg investiranja. U planu nam je bazen, možda ne još jer zaokružujemo ponudu jedinica za smještaj, ali kroz neko vrijeme svakako da.


– Svaka marketinška akcija je dobrodošla, svako pojavljivanje u medijima donosi određene beneficije. Ono što sami uočavamo je da snažna aktivnost, pa tako i marketinška, na društvenim mrežama donosi jako brze odgovore. Uz klasične kanale oglašavanja, klasične medije, dolazimo polako do odgovora kako su društvene mreže, a preferiramo Instagram i Facebook, možda i najučinkovitije.


Kuća za odmor Bitoševje


Usporedba s konkurencijom i procjenjivanje snaga i slabosti vaše ponude


Procjena punog potencijala vašeg kapaciteta i stručni feedback o mogućnostima prilagodbe za postizanje što boljih rezultata
Intenzivna promocija kroz print i web medijske kanale i društvene mreže te postizanje dodatnog brand awarenessa.


Mogućnost osvajanja službenog priznanja Hrvatske turističke zajednice, posebne oznake kvalitete i dodatnih sponzorskih pogodnosti za pobjednike.


Natječaj je otvoren do 15. kolovoza, a službeno proglašenje pobjednika očekuje se na Danima hrvatskog turizma 2022. godine.