Prijavite se!

Kreće akcija Najiznajmljivač: doznajte kako se prijaviti te što poručuju ministrica Nikolina Brnjac i Kristjan Staničić, direktor HTZ-a

Edi Prodan

Dobitnici priznanja u akciji Najiznajmljivač 2023., Foto: Vedran Karuza

Dobitnici priznanja u akciji Najiznajmljivač 2023., Foto: Vedran Karuza

I ove godine održava se akcija Najiznajmljivač, izbor najboljih hrvatskih privatnih iznajmljivača, koju organizira Hrvatska turistička zajednica u partnerstvu s Novim listom



Najiznajmljivač, jedna od najznačajnijih i u svakom slučaju akcija koja promiče najvažnije postavke hrvatskog turizma objedinjenih kroz Strategiju razvoja održivog turizma 2030. koje su uspjehom u hrvatski turizam implementiraju dvije najvažnije institucije – Ministarstvo turizma i sporta kao i Hrvatska turistička zajednica.


Hrvatski turizam je vrlo uspješan, i ne samo zbog toga što u ukupnom domaćem gospodarstvu sudjeluje s 20 posto, nego i u međunarodnim relacijama.


Upravo komponenta održivosti, koja kod nas nije tek očekivani, poželjni pridjev nego istinski dio najvažnijeg razvojnog dokumenta, oduševljava najznačajnije globalne znanstvenike u čijem je fokusu zanimanja i rada turizam. Dokaz tome su i nagrade koje za takav odnos prema turizmu dobivaju domaće institucije kao i njihovi najvažniji ljudi predvođeni ministricom Nikolinom Brnjac.





Najbolja kuća za odmor bila je Log House The River Pearl u Brodu na Kupi, Foto: Vedran Karuza

Permanentni rast kvalitete


Najiznajmljivač, akcija koju je medijski osmislio i provodi je još od kraja prošlog desetljeća upravo Novi list počiva na svim onim najboljim dijelovima, razvojnim komponentama koje rad domaćih privatnih iznajmljivača svake godine čine sve boljim i boljim. Kako je poznato kralježnicu hrvatskih smještajnih kapaciteta drže upravo – privatni iznajmljivači. U ukupnom zbroju svih »turističkih postelja« oni sudjeluju s više od 60 posto.


Permanentni rast njihove kvalitete, za što je zaslužna i financijska pomoć turističkih institucija, upućivanje u svijet koji vrijednosno karakteriziraju sobe i apartmani s četiri ili pet zvjezdica, u velikoj je mjeri pomogao i udvostručenju hrvatskog turističkog prometa unazad desetak godina. Prije desetak godina ostvarilo se 7,4 milijarde eura prometa da bi 2023. godine završila s nevjerojatnim rastom sve do 14,6 milijardi eura.


Čak i da ukalkulirano inflatorni efekt, rast prometa veći je u milijardama eura.


Druge dvije postavke koje vrijednosno ističe Najiznajmljivač su cjelogodišnje poslovanje kao i činjenica da je čitava Hrvatska zapravo – turistička destinacija. Dakako, i nama najviše prijava stiže s morskog dijela jadranskih županija, no sve je više sjajnih iznajmljivača koji se nalaze u kontinentalnom dijelu jadranskih županija – istaknimo tako Liku, Gorski kotar, Ravne kotare, šibensko zaleđe, Imotsku krajinu te prije i iznad svega središnji, kontinentalni dio Istre.


No velika se turistička revolucija događa i na Plešivici, u Međimurju i Baranji, kao i svim županijama što se u širem smislu nadovezuju na glavni grad Hrvatske, Zagreb. Upravo je Najiznajmljivač prvi stigao u mjesta koja se sve donedavno nisu doživljavala ni kao dostupna, kamo li – turistička.


A jesu, kako po investiranju u objekte, tako i u odnosu koji prema turistima iskazuju domaćini. Ono što je najvažnije, refleks takvog odnosa je i rast turističkog prometa koji ostvaruju u cijelosti kontinentalne županije.




Interijer Royal Apartmentsa u Rovinju

Turizam kao integralna priča


Ima još – održivost. Najiznajmljivač uz standardne nagrade za najbolje kuće za odmor, vile, apartmane ili turističke sobe, nagrade dijeli i za – ekološku usmjerenost objekata i njihovih vlasnika. Bilo da je riječ o materijalima od kojih je objekt izgrađen, modalitetu grijanja i hlađenja, uređenosti, tako i u odnosu prema okolini. Vrednujemo i vrednovat ćemo sve one napore kojima je cilj – očuvanje okoliša u kojima se nalaze.


Dakako i u tradicijskom, gastronomskom smislu. Sve je više objekata koji svojim gostima nude i ekološki uzgojeno voće i povrće koje raste u neposrednoj blizini mjesta koje su odabrali za svoj odmor. Na taj se način doseže najplemenitije vidove turizma koji je danas zapravo integralna priča koju ostvaruju zajedno gosti i njihovi domaćini.


U svojim smo postavkama istaknuli kako je Najiznajmljivač izbor najboljih hrvatskih privatnih iznajmljivača koje organizira Hrvatska turistička zajednica u partnerstvu s Novim listom, medijem koji na najizdašniji i najstručniji način prati kretanja u turizmu.


Cilj je dakako i dodatna promocija kvalitete privatnog smještaja i suvremenih trendova u specijalizaciji privatnih iznajmljivača. Nagrade se temeljno dodjeljuju u tri najznačajnije kategorije – kuće ili vile, apartmani i sobe – ali integralni dio priče postala je i nagrada za održivost.


Prigodom određivanja finalista procjenjivat će se i ocjenjivati i samoodrživost objekta, energetska održivost kao i ona što se odnosi na potrošnju vode, njezino recikliranje i vraćanje u sustav za neke druge potrebe kao, odvajanje otpada, korištenje alternativnih izvora energije, zapravo sve ono što vodi prema samoodrživost objekta.



Nagrađena Villa Alison Deluxe

Istinski posebni objekti


Lani je sve to lijepo pokazala i svečanost dodjele nagrada održana u Log House The River Pearlu u Brodu na Kupi, koja je i proglašena najboljom kućom za odmor. Svečanosti su prisustvovali i nagrade uručili Ankica Kruljac, predsjednica Uprave Novog lista, Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice te Josip Pavić, državni tajnik Ministarstvu turizma i sporta koji su se okupljenima obratili i prigodnom govorima. Direktor Staničić je tom prigodom još jednom istaknuo važnost privatnih iznajmljivača koji čine više od 60 posto ukupnih hrvatskih turističkih smještajnih kapaciteta.


Uz glavne nagrade dodijeljene kućama Log House The River Pearlu iz Broda na Kupi i Villi Alison Deluxe iz Županići, nagrada za najbolje sobe pripala je LAVilli iz Osijeka, dok su najbolji apartmani Royal apartments iz Rovinja.


Svi koji su pratili ocjenjivanje objekata, što smo predstavili kroz tridesetak reportažnih zapisa objavljenih na svim platformama Novog lista mogli su uočiti, kako je riječ o istinski posebnim objektima koji se k tome drže najvažnijih postulata koje promoviramo u svakom izdanju Najiznajmljivača. Da, koliko god Najiznajmljivač bio privlačan i koliko god primao na stotine i stotine prijava, jasno je kako je to tek djelić golemog bogatstva koje Hrvatska ima upravo u zoni privatnog iznajmljivanja.


Stoga, javite se vi koji to niste činili prošlih godina, javite se i vi koji ste već participirali, ali ste u međuvremenu renovirali postojeće ili izgradili nove objekte, javite se svi vi koji znate da živite za turizam i goste koji ga čine.


Prijave za akciju Najiznajmljivač 2024. godine primat će se od 29. travnja, a mi ćemo vas u mjesecima koji dolaze posjetiti, razgovarati s vama, provjeriti udovoljavate li postavkama koje smo kroz akciju Najiznajmljivač definirali.


Na kraju ćemo vas i ocijeniti, ali i bez obzira na to koliko ćete visoko završiti svoj put, sam dolazak u finale, što jamči i naš dolazak »na teren« je mala pobjeda sama za sebe. Biti među najboljima u disciplini koju u Hrvatskoj upražnjava na desetke tisuća iznajmljivača jako je veliko postignuće.


Hvala svima koji su od 2019. godine s nama, dobro nam došli svi vi koji ćete činiti Najiznajmljivač 2024. kao i sve one koji će uslijediti u godinama što nam dolaze. Uvjereni smo da upravo svi zajedno možemo učiniti da lani donesena Strategija održivog turizma 2030. zaživi na najbolji mogući način.



Najbolje uređene sobe 2023. godine ima LAVilla u Osijeku

Potičemo na izvrsnost sve naše privatne iznajmljivače


Prošla godina bila je godina oporavka, kako u turističkim, tako i u financijskim rezultatima, koji su dostigli dvije rekordne godine – 2019. kada govorimo o dolascima i noćenjima, i 2022. kada govorimo o financijskim pokazateljima, a upravo je obiteljski smještaj značajno pridonio turističkom uspjehu Hrvatske u 2023.


Kvalitetnim smještajem u domaćinstvu u svim našim regijama pozicionirali smo se na turističkoj karti svijeta i postali destinacija u koju gosti dolaze kako bi upoznali lokalne običaje, gastronomiju i ljude. Svojom ljubaznošću, srdačnošću i gostoprimstvom, naši domaćini »duša« su hrvatskog turizma i uz prirodne i kulturne ljepote i atrakcije, najbolja pozivnica svim našim posjetiteljima.


Novi list već dugi niz godina tradicionalno odabire one najbolje u hrvatskom privatnom smještaju i svake godine imaju težak zadatak, međutim baš bogatstvo toga odabira ima i posebnu draž. Smještaj u domaćinstvu nudi potpuni ugođaj – lokalne običaje, kulturu i eno-gastronomsku ponudu te zaokružuje priču Hrvatske kao pristupačne i poželjne destinacije.


Novi Zakon o turizmu, koji je stupio na snagu ove godine, kao i zakonske izmjene koje slijede, osigurat će još bolje pozicioniranje za prave domaćine te ih odijeliti od nelojalne konkurencije. Zakon i Strategija razvoja održivog turizma stavljaju naglasak na očuvanje okoliša i kvalitetu života lokalnog stanovništva te omogućavaju ciljana ulaganja u javnu turističku infrastrukturu koja će pridonijeti i boljoj popunjenosti obiteljskog smještaja tijekom cijele godine i u svim regijama Hrvatske.


Ministarstvo turizma i sporta potiče na izvrsnost sve naše privatne iznajmljivače koji su važan dio uspjeha reforme upravljanja turizmom u smjeru održivosti. Sigurna sam kako će nam, kao i u svemu do sada, biti snažni partneri na ostvarenju tog cilja te pridonijeti dodatnom razvoju Hrvatske kao održive i cjelogodišnje destinacije.


– Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta



Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta, Foto: Neja Markicevic/CROPIX

Još više se orijentirati na kvalitetu pružene usluge


Nakon vrlo uspješne turističke 2023. godine, u kojoj se hrvatski turizam vratio na rekordne razine turističkog prometa, Hrvatsku kao turističku destinaciju u ovoj godini čeka nova tržišna utakmica.


Sportskim žargonom rečeno, u tu utakmicu ulazimo ohrabreni pozitivnim trendovima, ali i pozicijom Hrvatske kao jedne od najtraženijih inozemnih destinacija na nama važnim tržištima, kao što su Njemačka, Slovenija, Austrija, Poljska, Češka, Mađarska, SAD i dr.


Siguran sam kako će naša zemlja, uz zajednički doprinos svih turističkih djelatnika, i ove godine pokazati da je riječ o jednoj od najpoželjnijih destinacija Mediterana.


Među turističkim djelatnicima posebno se ističu privatni iznajmljivači i to kao nositelji najvećeg dijela ukupne smještajne ponude naše zemlje.


Kada tome pridodamo podatak o gotovo 40 milijuna realiziranih noćenja u prošloj godini u objektima u domaćinstvu, jasno je koliko su privatni iznajmljivači i njihovi smještajni kapaciteti važni za rezultat hrvatskog turizma. Time dolazimo i do kontinuiranih ulaganja iznajmljivača u smještajne objekte jer se samo tako našim gostima može ponuditi kvaliteta, dodatni sadržaji i vrhunski ugođaj.


Već se nebrojeno puta pokazalo da je tzv. word of mouth najbolji alat za privlačenje gostiju te da se on smatra iznimno važnim kriterijem pri odabiru destinacije za putovanje. Sukladno tomu, vrlo sam ponosan što hrvatska smještajna ponuda prednjači po pitanju sigurnosti, udobnosti i cjelokupnog iskustva koje turisti stječu prilikom boravka u našoj zemlji.


Za to su u velikoj mjeri zaslužni privatni iznajmljivači koji brinu o nizu faktora oblikujući doživljaj i dojam gostiju o hrvatskoj turističkoj ponudi, pridodajući im onu dodanu vrijednost kroz autohtonost i tradiciju.


Važno je da se u razdoblju koje je pred nama još više orijentiramo na kvalitetu pružene usluge, da svi skupa razmišljamo o dugoročnim ciljevima, a to je održivi turizam i cjelogodišnje poslovanje. Zajedničkim snagama možemo još više raditi na jačanju i promociji hrvatske smještajne ponude, kao i na isticanju svih turističkih djelatnika kao hvalevrijednih promotora nacionalnog turističkog brenda.


Znajući da je autentična i održiva destinacija temelj otpornosti turizma i svojevrstan adut suvremene turističke ponude, želim vam zahvaliti u ime cjelokupnog turističkog sektora za svako vaše ulaganje u kvalitetu i razvoj turističke niše koja je ključni pokretač hrvatskog gospodarstva.


– Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice



Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Foto: Marko Todorov/Cropix