
Mia Threapleton, Foto: Cartier
Riječ je o krunici od bijelog zlata u viktorijanskom stilu koju krasi drago kamenje: dijamanti, rubini, biseri i smaragdi
povezane vijesti
U naša je kina stigao film »Feničanska spletka« Wesa Andersona u kojem glavne uloge tumače Benicio Del Toro, Mia Threapleton, Michael Cera…
Fabulu filma nećemo otkriti jer valja u njoj uživati. No, reći ćemo samo da je priča osebujna, a kao zanimljivost vezanu uz taj filmski naslov otkrit ćemo vam da je redatelj Wes Anderson imao posebne zahtjeve za pojedine kadrove.
Anderson je poznat po svojoj manijakalnoj opsesiji detaljima, stoga ne čudi što je od poznate draguljarske kuće Cartier naručio jedinstveni komad nakita koji je postao filmska ikona.
Riječ je o krunici od bijelog zlata u viktorijanskom stilu koju krasi drago kamenje: dijamanti, rubini, biseri i smaragdi.
Potonja je inspirirana križem iz 1880. godine.
Original predstavlja povijest draguljarske kuće i datira iz 1880. godine te je pohranjen u Cartierovom arhivu. U filmu ćemo ga vidjeti oko vrata i u rukama nesvakidašnje žene, časne sestre, po imenu Liesl, koju tumači Mia Threapleton, kći Kate Winslet.
Redatelj je želio nakit koji će biti upečatljiv, ali koji ima i posebnu povijesnu auru.
Majstori ateljea visokog draguljarstva preradili su dizajn originalnog križa povećavši ga za 5,5 centimetara, obogativši ga velikim rubinom u sredini te uokvirivši ga dijamantima. Što ne predstavlja slučajnost.
Naime, u viktorijansko doba ovakav način dizajniranja nakita bio je vrlo popularan.
U Cartieru su dijamante rezali pod posebnim kutom što omogućuje da se na njima odražava i odsjaj svijeće, iznimno važan filmski element u ovom filmskom naslovu.
Lanac je dugačak 78,5 centimetara, a načinjen je od bisera, dijamanata, smaragda i rubina koji stvaraju kromatske kontraste kao reminiscenciju na dizajnerski stil koji je Cartier njegovao dvadesetih godina prošloga stoljeća.
Ako postoji redatelj koji svaki filmski kadar pomno promišlja pretvarajući ga u visoko estetsku vizualnu delikatesu, onda je to Wes Anderson. Krunica u ovom slučaju poprima odlike medijskog fetiša, a ne samo duhovnog simbola.
Cartier je kao draguljarska kuća najkreativnija u dizajniranju dragulja koji posjeduju svoju posebnu priču. Ne čudi stoga što je između Andersona i Cartierova dizajnerskog tima došlo do kreativne simbioze koja je urodila plodom u kojem uživamo gledajući ga na velikom platnu.
Ono je prepuno simbolike, metafora i postalo je kultni objekt filmske naracije. Krunica časne sestre Liesl u filmu ističe religioznu vrijednost, ali predstavlja i simbolizira i moć.
Kad je drži u rukama, ona postaje objekt moći. Uz krunicu, koja je realizirana 2024. prema Andersonovoj narudžbi, u filmu se pojavljuje i dijamantni zaručnički prsten koji se nalazi u crvenoj kutijici.
Oba dragulja dio su kolekcije Cartier koja će biti predstavljena na izložbama koje ova draguljarska kuća priređuje diljem svijeta.