68. natjecanje

Stigle službene brojke Eurosonga. Baby Lasagna zaslužan za još jedan rekord, nadmašio i Severinu

S.M.

Foto: Reuters

Foto: Reuters

Natjecanje za pjesmu Eurovizije 2024., u organizaciji Europske radiodifuzne unije (EBU), gledalo je 163 milijuna ljudi u tri emisije



68. natjecanje za pjesmu Eurovizije (ESC), čiji je domaćin Sveriges Television (SVT) u Malmöu, okupilo je publiku diljem svijeta na linearnim i online platformama, a sada su putem službenog priopćenja objavili i brojke.


Natjecanje za pjesmu Eurovizije 2024., u organizaciji Europske radiodifuzne unije (EBU), gledalo je 163 milijuna ljudi u tri emisije uživo na 37 tržišta javnih servisa.


Ukupan doseg natjecanja porastao je za milijun ljudi u usporedbi s 2023. i  za dva milijuna od natjecanja u Torinu 2022.




Udio gledanosti velikog finala bio je 46,7% – najveći udio od 2006. godine i gotovo trostruko veći od prosjeka emitiranih kanala (17,6%).


Među publikom mladih (15-24 godine), udio gledanosti velikog finala bio je 58,6% , što je najveći zabilježeni udio i više od 4 puta više od prosjeka emitiranih kanala (13,7%).


Domaćin Švedska postigla je sličnu publiku kao i u prošlogodišnjem izdanju, s 2,3 milijuna gledatelja koji su pratili veliko finale pa je s 87,3%, njihov udio u gledanosti najveći zabilježen za Eurosong od 2000. godine.


Švicarska, koja je pobijedila na natjecanju po treći put, postigla je prosječnu publiku od 723 000 gledatelja u tri jezične regije, što je 40 % više u odnosu na 2023. godinu. U tri regije udio gledanosti bio je najveći ikada zabilježen.


Njemačka je zabilježila najveću publiku za veliko finale s prosječno 8,1 milijuna gledatelja koji su gledali na Das Erste i ONE. Ujedinjeno Kraljevstvo imalo je drugu najveću gledanost sa 7,7 milijuna gledatelja koji su pratili veliko finale na BBC One.


Francuska je postigla publiku od 5,4 milijuna gledatelja , što je povećanje od 1,9 milijuna u usporedbi s prošlogodišnjim izdanjem.


Na gotovo polovici tržišta (18 od 37), ESC je osvojio preko 50% udjela gledanosti , predvođen Islandom s 96%, a odmah iza njega ostala nordijska tržišta (Švedska 87,3%, Norveška 85,5% i Finska 83,1%) ), Hrvatska (73,2%) i Litva (70,2%).


Drugoplasirana Hrvatska, kojoj je ovo ujedno i najbolji rezultat na Euroviziji u povijesti, zahvaljujući nastupu Baby Lasagne srušila je još jedan rekord. Naime, njegov je nastup pogledalo 1.1 milijuna gledatelja (73.2 %) što je rekord u gledanju tog natjecanja u Hrvatskoj nakon 2006. godine. Podsjetimo, te je godine Hrvatsku predstavljala Severina s pjesmom “Moja štikla”.


Tijekom tjedna trajanja događaja, 7,3 milijuna jedinstvenih gledatelja gledalo je emisije uživo na službenom ESC YouTube kanalu , bilo dok su se događale ili u reprizi.


Istovremeni pregledi velikog finala na YouTubeu dosegnuli su vrhunac od 1,6 milijuna , 17,8% više nego Liverpool 2023 , s rekordnim mrežnim pregledima prvog i drugog polufinala također; gotovo 35% online gledatelja bilo je u dobi između 13 i 24 godine, stoji u priopćenju EBU-a.