
povezane vijesti
Druga sezona projekta AJMO!, koji podupire koncertne aktivnosti u manjim gradovima, a ove će godine financirati 15 koncerata s po 10.000 eura, predstavljen je u ponedjeljak na konferenciji za novinare u Vintage Industrial Baru Zagrebu.
Ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek je podsjetila kako su za vrijeme kovida otkrili jedni druge i potrebu da Ministarstvo čvršće počne surađivati s Hrvatskom glazbenom unijom.
Dodala je kako do tad Ministatstvo kulture ovaj segmentu glazbe nije, ili je jako malo prepoznavalo.
Smatra kako je ovo samo jedan u nizu zajedničkih uspješnih projekata. U natječaju koji smo realizirali iz Nacionalnoga plana oporavka i otpornosti osigurali smo više od 35 milijuna eura za kulturne i kreativne industrije, rekla je dodala kako su time financirani glazbeni producenti i veći bendovi za unaprjeđenje poslovanja i digitalizaciju.
Podsjetila je kako su zajednički pokrenuli Ured za izvoz hrvatske glazbe kao jedan potpuno inovativan, suvremen i potreban ured, odnosno skupinu angažiranih pojedinaca koji su već u prvoj godini ostvarili zapažene rezultate.
Ocijenila je kako se time hrvatskim glazbenicima otvaraju mogućnosti kakve do sad nisu imali.
Na projektu “Ajmo”, istaknula je, okupila nas je činjenica da je jako teško i financijski nesigurno, logistički i produkcijski zahtjevno u malim sredinama organizirati koncerte koji može biti na dovoljnoj produkcijskoj razini da zainteresiraju publiku.
Naglasila je kako jednako tako i publika u tim gradovima, osim sporadično, pogotovo u zimskom razdoblju, nije imala drugog izbora ako je željela nazočiti takvom koncert, nego putovati u neko veće središte.
Vrlo brzo smo se dogovorili oko opsega ugovora i sadržaja projekta, a evaluacije je već prve godine pokazala da nemamo što puno razmišljati nego malo dorađivati i ulagati sve više i više sredstava, napomenula je ministrica.
Ocijenila je kako ovaj projekt pogađa sve potrebe jednoga segmenta kulturne i kreativne industrije. Ulaže u one koji su stvaratelji sadržaja – bendove i glazbenike, napomenula je i dodala kako projekt omogućuje producentima i organizatorima, onima na razini distribucije potrebni financijski poticaj da se odvaže organizirati događaj.
Naglasila je i kako također ulažu u razvoj publike te sugrađanima pružaju doživljaj tipa glazbe u kojem bi željeli participirati. Dodala je i kako stimuliraju i neke mlade ljude da se uključe i počnu aktivno baviti glazbom.
Dražen Baljak iz Ureda za izvoz glazbe Hrvatska izrazio je zadovoljstvo rezultatima natječaja “Ajmo”. Od 1. listopada 2024. godine do 1. ožujka 2025. u 12 hrvatskih gradova održana su 52 koncerta s više od 80 izvođača, rekao je Baljak i dodao kako je to već dovoljan razlog da se krene u suradnji s Ministarstvom i u drugu sezonu kako bi zajedno stvorili kontinuitet kao cilj projekta.
Po riječima Davora Drezge, iz istog Ureda, u mjesecima kad se događa manje kulturnoga programa u manjim mjestima dogodilo preko 50 koncerata, a organizatori s ovoga projekta umrežavali su se i na drugim festivalima.
Cilj je projekta da neki hrvatski bend, ali i strani uzmogne napraviti kvalitetnu turneju po Hrvatskoj, dodao je.
Istaknuo je kako su do ovog trenutka pa sve do 1. srpnja otvorene prijave za bendove te dodao kako su prošle godine imali 309 prijava. Od srpnja do 1. kolovoza su prijave za organizatore, a potom predstavljamo dobitnike, napomenuo je Drezga.