ZASJEDANJE SEDMORKE

Programsko vijeće HRT-a raspravljalo o jesenskoj shemi: odavno nije bilo bolje, ali ima i kritike

Siniša Pavić

»Ono što je važno, treba učiniti popularnim, a ono što je popularno, učiniti važnim«, kazala je Rahela Štefanović

Zasjedalo je jučer Programsko vijeće HRT-a – njih samo sedmero i za kvorum taman sedmero s obzirom na to da se još uvijek čeka da Sabor amenuje još četvero članova – pa raspravljalo o jesenskoj shemi HRT-a. U najkraćem, nije shema ni prošla loše, dapače čulo se da bolje odavno bilo nije, ali ne bi Programsko vijeće bilo Programsko vijeće da nema i gdjekoje kritike.

Novi život

Televizijsku jesensku shemu predstavila je Rahela Štefanović, glavna urednica sva četiri programa i onog međunarodnog kanala. Kako reče, ideje vodilja jest ona što ju je onomad čula na norveškom javnom servisu, a kaže da »ono što je važno, treba učiniti popularnim, a ono što je popularno, učiniti važnim«.

Pobrojala je Štefanović štošta od noviteta, pohvalila se primjerice serijalom »Sretni gradovi« Martine Validžić, ili pak »Knjazalištem«, a onda i novitetom vezanim za platformu HRTi na kojoj se već nakon prve odgledane epizode dade odgledati kompletne sezone omiljenih serija, pa da i oni koji imaju takvu naviku gledanja dođu na svoje.

Spomenula je i dječju seriju za djecu »Ho ho ho hotel«, valjda prvu rađenu za djecu unatrag desetak godina, kao jednu od odrednica pri slaganju shema spomenula je povratak prirodi, a onda kao iznimno važnu istaknula sinergiju s društvenim mrežama. Jer, kako reče, proizvodu emitiranom na televiziji treba dati novi život na društvenim mrežama.

Pohvale i pokude za »Špicu«

Na tom je tragu sinergije i čelništvo Hrvatskog radija. Kako je kazala Eliana Čandrlić Glibota, glavna urednica RJ programi Hrvatskog radija, publika je željna audio sadržaja, samo im treba dati da mogu birati način njegove konzumacije. Pa ako pada linearno slušanje, raste ono preko digitalnih platformi. Pritom se pohvalila brojkama što ih je dosegnula nova emisija »Špica« koja je nakon samo mjesec dana emitiranja dosegnula drugo mjesto na hrvatskom TikTok tržištu s više od dva milijuna pregleda.

Jer, radio je u »lovu« na mlađu publiku. Dobru prođu imaju i podcast aplikacije, pa se zahvaljujući njima i radiodrame slušaju, a izdvojila je i emisiju »Faca s placa« koja popularizira naše tržnice i kojoj je cilj obići sve hrvatske tržnice, pa tako na proljeće i riječku placu.

Vijećnici nisu štedjeli hvale za serijal »Sretni gradovi«, hvaljen je i putopis »Planine«, hvalila se serija »Šutnja«, a onda se pokudila što »Gora«, što radijska »Špica«, što Informativni program televizijski. Za Stipu Alfiera »Špica« je daleko ispod razine Hrvatskog radija, a za Deana Šošu nauk da nije svaki klik bitan, već i razlog zbog čega je netko kliknuo na nešto. Eliana Čandrlić Glibota je branila »Špicu«, podsjetivši kritičare da su i sami nekad bili novinari bez iskustva.

»Monty Python«

Što se pak tiče Informativnog programa, onog o kojem Štefanović nije govorila ništa i onog čije ravnateljice nije bilo na sjednici Vijeća, za njega Alfier reče: »Monty Python ide dalje«.

Pritom dodade da je show sve veći što su izbori bliže, a u tom kontekstu nadolazeće superizborne godine Vlaho Bogišić reče i to kako će zanimljivo biti vidjeti koga će urednik Nedjeljom u 2 ovaj put predstaviti kao novog Miroslava Škoru. Za kraj tu je i »servisna« informacija koja bi mnogima mogla biti zanimljiva. Pokreće se, naime, postupak za izbor Povjerenika za korisnike usluga HRT-a, pa tko voli, neka pomno prati HRT-ove mrežne stranice i Narodne novine.

Kontroverzna »Gora«

Što se »Gore« tiče, dok se Alfier pita tko je to odobrio, ravnateljica programa Marija Nemčić konstatirala je i da je to najbolje što se na natječaju ponudilo, i da gledanost seriji ne pada, i da se radi o dnevnoj seriji koja ima svoju publiku, i da se radi o uratku koji ne zaglupljuje kao neki na konkurentskim kanalima u istom terminu. Rahela Štefanović je tome dodala kako očekuje da će serija evoluirati.

Povjerenik za korisnike usluga HRT-a

Pokreće se postupak za izbor  pa tko voli, neka pomno prati HRT-ove mrežne stranice i Narodne novine