DNEVNIK IZ MALMÖA

Ovaj čovjek pazi na svaki detalj spektakla Baby Lasagne. Otkrio nam je što je ključ sjajnog nastupa

Sanda Milinković

Foto Luke Grgića: Petra IVANIŠEVIĆ, Foto nastupa: Pixsell

Foto Luke Grgića: Petra IVANIŠEVIĆ, Foto nastupa: Pixsell

Luka Grgić priznaje da je sada još uzbuđeniji za finalni nastup



Pauze od generalnih probi i natjecateljskih večeri u Malmöu, iskoristili smo za razgovor s Lukom Grgićem, studentom filmskog, televizijskog i multimedijskog oblikovanja na sveučilištu Vern, koji je velikim dijelom zaslužan za organizaciju scenskog nastupa Baby Lasagne.


Luka se već osam godina bavi poslovima u kreativnoj industriji, a najviše »cilja« na televizijsku produkciju jer obožava program uživo i zabavne emisije.


Kaže da su Eurosong, Dora i slične emisije prirodno proizašle kao određen vrhunac televizijske produkcije te da bi se zaista time želio baviti u budućnosti.




Upitali smo ga je li uzbuđen uoči finala na što odgovara da je cijela ekipa bila jako uzbuđena uoči polufinalne večeri, te da su sada još uzbuđeniji za sutrašnji nastup, i da jedva čekaju probe.


»Ovo čitavo iskustvo je bilo predivno od početka do kraja i iznimna mi je čast što sam uopće dobio priliku raditi s Baby Lasagnom na ovako velikom projektu, a puno nam znači i čitava podrška Hrvatske«, kaže Luka.


Moćan scenski nastup koji je Baby Lasagna s timom pokazao na pozornici te je odjeknuo Hrvatskom i čitavim svijetom, osmislio je u relativnom kratkom roku.


»Ideja za nastup se rodila kroz razgovor s Baby Lasagnom nakon što je ipak otišao na Doru. Čuo sam neke njegove inspiracije i rekao svoje pa smo u jako kratkom roku, već sutradan, imali osmišljen koncept koji mu se svidio.


Imali smo vremena koliko smo imali za pripreme za Doru, a čitava je scena već tamo jako dobro funkcionirala.


Zato smo odlučili zadržati jednak koncept za Eurosong i malo sve pojačati, jer neke stvari nismo mogli ostvariti na Dori. Na kraju dana, Eurosong ima puno veću pozornicu, više svjetala i mogućnosti.


U prvoj polufinalnoj večeri pokazali smo svijetu po prvi puta što smo pripremili i nadamo se da su svi zadovoljni«, kaže Luka.



Foto: Petra IVANIŠEVIĆ

Mladost i pristupačnost

»Volim Švedsku, ali i dalje mi je Stockholm draži od Malmöa. Super mi je što je Malmö grad u kojem je više od 50 % stanovništva mlađe od 35 godina i stvarno jest tako.


Vrlo su pristupačni i stvarno se trude da nam boravak u ovom gradu bude što bolji. Jedino što mi se nije svidjelo je to što, unatoč tome što sam mislio da je Malmö malen grad, svejedno imamo gotovo sat vremena vožnje do i od Arene pa je to već malo dojadilo nakon milijuntog puta«, kaže Luka.

Najbitnija je Markova energija


Dodaje da mu mnogi kažu da previše gleda detalje, ali objašnjava da mu je to i posao.


»Svatko od nas ima svoj sektor – kostimi se brinu o kostimima, LED ekrani o LED ekranima, a moj posao je da to sve funkcionira zajedno s Markom, koji je na kraju dana centar čitavog nastupa i bez njega taj nastup ne bi bio ono što jest.


Od početka je vizija bila da on bude najbitniji na pozornici, a sve ostalo služi samo da pojača njegovu energiju.


Zapravo, moram misliti na sve detalje! Čitav proces osmišljavanja nastupa je periodičan jer tako ide produkcija. Prvo osmislimo atmosferu pa koreografiju pa LED ekrane i svjetla, a zatim kostime i pirotehniku.


Ali, Markova energija je najbitnija. Na probama je bilo najvažnije uskladiti kamere s njegovom energijom kako bi je što bolje dočarali gledateljima te smo puno radili na pravilnom gledanju u kameru«, pojašnjava.


Nastup Baby Lasagne na Eurosongu u odnosu na onaj tijekom Dore je nešto drugačiji, te Luka otkriva da su iskoristili veću produkciju sa svjetlima i LED ekranima.


Pritom komentira da je najveću nadogradnju za nastup doživjela pirotehnika, za koju kaže da je užasno bitna za ovakav nastup.


Ah, te kamere!

»Najsmješnije mi je što Marko i ja posljednjih dana intenzivno radimo na njegovim pogledima u kameru što je njemu priličan novitet, s obzirom na to da je izvođač naviknut na koncerte i publiku, a sada se mora prilagoditi kamerama.


I ne samo Marko već čitav tim mora pratiti pogled u kamere. Svaki put kad ih otpratim do pozornice ponavljam kad i u kojem trenutku moraju gledati u kameru«, otkriva Luka i dodaje da se nakon nastupa ekipa vraća s pozornice i zatim kroz smijeh komentiraju tko je pogledao koju kameru, a tko koju – promašio.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Eurovision Song Contest (@eurovision)



Slobodno vrijeme

Dane koje ne provode na generalnim probama, ekipa Baby Lasagne provodi u gustom rasporedu, od druženja s hrvatskim iseljenicama do različitih aktivnosti za sudionike natjecanja kroz Euroclub i Eurovillage. Kad uhvate pokoji slobodni trenutak, iskoriste ga za odmor da bi se u potpunosti posvetili probama i nastupima.

Doza stresa


»Eurosong je puno veća produkcija jer ima minimalno deset puta više rasvjete, »kvadrata« i LED »kvadrata« te duplo više kamera koje su još pritom i puno funkcionalnije.


Svake godine imaju najbolju tehnologiju iz čitavog svijeta, a mnoštvo se tehnologije izmisli i samo za potrebe Eurosonga, te imamo bezbroj mogućnosti.


Kamere se mogu zavući u različite dijelove arene što je odlično, jer nam je publika dosta bitna za ovaj nastup. U samoj produkciji sudjeluje četrdesetak država s profesionalcima iz čitavog svijeta koji rade na programu da bi svaka sekunda bila perfektna.


Na kraju krajeva, imali smo i mnoštvo probi tijekom dva tjedna koja smo ovdje, tako da se može paziti na svaku sekundu nastupa.


»Na kraju dana, jedino nam je bitno da mi i Marko budemo zadovoljni kompletnim nastupom, a onda će iz toga proizaći i zadovoljstvo publike te ponos ljudi iz Hrvatske.


Nervozu u timu ne osjećam jer smo svi u svom điru.


Iako, tu i tamo se malo stresiramo prije izlaska na scenu, ali mislim da je to sasvim normalno i potrebno da bi sve ispalo dobro«, zaključuje Luka i dodaje da ljudi zaboravljaju da nije trema samo onima na sceni već i ekipi u backstageu.


»Nanerviram se i ako neka kamera slučajno ‘zezne’ kadar i sve je to nešto što drugi ne primijete i ne znaju da je trebalo biti drugačije. Dosta je stresno i ne znam kako ću izdržati glasanje u subotu, ali prvo sam izdržao«, zaključuje Luka Grgić.



Foto: Petra IVANIŠEVIĆ

Ostatak ekipe zaslužan za cjelokupni dojam

Tonka Donjerković – šminka


Tomislav Krajcer – animacija za LED ekrane


Luana Kličić i Sebastijan Žeželić – koreografija


Valentina Pliško – kostimi


Luka Grgić i Baby Lasagna na Dori, Foto: Privatna arhiva

Eurovizijski koncert

Luka sa svojim kolegama s fakulteta planira Eurovizijski koncert 8. lipnja u Zagrebu na koji dovodi Baby Lasagnu. Uz njega će nastupiti i neke eurovizijske zvijezde poput dvostruke azerbejdžanske predstavnice Efendi, TikTok zvijezde Alessandre i danske pobjednice Eurovizije Emmelie de Forest.


Nastupat će i Emilija Kokić koja je kao pjevačica zadarske grupe Riva 1989. godine pobijedila na Eurosongu izvedbom pjesme »Rock me«, ali i neke domaće zvijezde koje su ostale zapažene na Dori, a koje će pjevati druge hitove s najvećeg europskog glazbenog natjecanja.