27. Sarajevo Film Festival

Prikazan film ‘Brdo na kojem riču lavice’

Kim Cuculić, Hina

Ekipa filma »Brdo na kojem riču lavice« / Foto SFF

Film »Brdo na kojem riču lavice« svjetsku je premijeru imao ove godine na Filmskom festivalu u Cannesu, a govori o tome kako u jednom malom, zabačenom kosovskom selu, tri žene gledaju kako drugi guše njihove nade i snove

SARAJEVO – Natjecateljski program – igrani film 27. Sarajevo Film Festivala započeo je u sarajevskom Narodnom pozorištu regionalnom premijerom debitantskog filma kosovske redateljice Luàne Bajrami. Film »Brdo na kojem riču lavice« svjetsku je premijeru imao ove godine na Filmskom festivalu u Cannesu, a govori o tome kako u jednom malom, zabačenom kosovskom selu, tri žene gledaju kako drugi guše njihove nade i snove.

Druga regionalna premijera u Natjecateljskom programu – igrani film bilo je također debitantsko ostvarenje, ovaj put gruzijske redateljice Juje Dobrachkous. Film »Bebia, jedina čežnja moje duše« svjetsku je premijeru imao ove godine na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu, a tematizira složene obiteljske odnose u čijem je središtu djevojka koja je svoj život počela graditi izvan domovine, no nakon smrti bake ponovo se suočava sa svim što je jednom ostavila iza sebe.

Svjetskom premijerom ostvarenja »Elegija lovora« upriličenom u okviru 27. Sarajevo Film Festivala hrvatski glumac Frano Lasić vratio se na veliko platno glavnom ulogom u ostvarenju koje se natječe za naslov najboljeg igranog filma na ovoj najvećoj regionalnoj filmskoj smotri. Crnogorski film čiju režiju potpisuje mladi Dušan Kasalica predstavljen je publici trećeg dana SFF-a zajedno s bugarskim ostvarenjem »Žene plaču« koji su režirale Vesela Kazakova i Mina Mileva. Kasalicin film zanimljiv je eksperiment u kojem se miješaju realnost i fikcija, a govori o osobnoj krizi ljudi u srednjim godinama, ali i problematičnom društvenom kontekstu u kojem nestaje cijeli jedan svijet koji su stvarali.

Lasić je nakon projekcije na konferenciji za novinare rekao da mu je rad na ovom filmu predstavljao odlično iskustvo jer ga je s njim povezala izvrsna ekipa koja je znala što želi, ali i intrigantna tema.

»Ovo je film o ljudima koji bježe od problema umjesto da ih rješavaju, ne komuniciraju jedni s drugima birajući bijeg u svjetove kojih nema«, kazao je Lasić.