VAL LEVAČIĆ

Za prekaljenog ribolovca zima nije prepreka. Po buri lovio ciple od 800 do 1500 grama!

Prva dva sata nije bilo ništa, a onda mi je počelo gristi. Cipal zna čak i dići olovo pa plovak legne na bok. U tom trenutku se ne smije kontrirati nego se treba sačekati da se plovak potopi. Na taj sam način toga dana ulovio par cipala od 800 - 900 grama. A nakon tri sata lova sam zakačio velikog cipla s kojim sam se borio punih 15 minuta…

Iz Maribora nam se javio Val Levačić, ribolovac koji u ribolov uvijek odlazi s velikim samopouzdanjem, a što ej naravno posljedica bogatog iskustva. Zima i bura mu očito nisu bili prepreka da još jednom potvrdi kako su znanje i strpljenje dobitna kombinacija uspjeha u ribolovu. Evo što nam je Val ispričao o jednom od svojih posljednjih izlazaka na more.

– Zima za nas obalne ribolovce težak period. Malo je vrsta koje se uspješno mogu loviti s obale tako da sam nakon kraćeg premišljanja odlučio poći u zimski ribolov cipala u blizini Pule.

Najprije sam otišao u pekaru i kupio tri štruce bijelog kruha jer je za početak trebalo složiti brum. Dvije štruce kruha i pola kile srdela sam pomiješao s malo vode što je provjereno lovna receptura koja mi je uvijek donosila dobre rezultate – priča nam Val.

– Oprema koju sam koristio u ovom ribolovu je također jednostavna. Štap je bio Jaxon Bolognese Float Academy od 5 metara, rola Shimano Exage 1000, najlon 0,18 milimetara, fluorokarbonski predvez od 0,16 milimetara, plovak od 3 grama, a udica Owner veličine 8.

Uvijek kad idem u ribolov na internetu provjerim kakve su morske mijene. Dosta je bitno kad nastupa plima, a kada oseka.

Naime, kada je plima tada riba dolazi bliže obali, a kada je oseka tada se udaljuje. U ovom je ribolovu more bilo u podizanju, a što znači da je situacija za moj ribolov bila jako povoljna – nastavlja Val svoju priču.

– Na moru je puhala lagana bura što je isto dobro za ribolov cipla jer ako je bonaca, tada riba vidi sve i jako je oprezna.

Kada sam stigao na poziciju najprije sam bacio malo bruma u more na nekih desetak metara od obale.

Nakon toga sam izmjerio dubinu i ustanovio da je tu more duboko oko 3 metra. Podesio sam plovak tako da udice budu desetak centimetara iznad dna jer sad, kad je more hladnije, cipli se drže dna.

Na udicu sam stavio svježu pahulju kruha i zabacio.

Prva dva sata nije bilo ništa, a onda mi je počelo gristi.

Cipal inače uzima jako oprezno i lagano zato treba bit jako brz i precizan kod kontriranja i zatezanja.

Jako je bitno da kruh na udici zamijenite barem svaka 2 minuta, bez obzira na to da li cipal grize ili ne.

A kad se bruma, tada treba brumati po malo i kroz više puta.

Na taj sam način toga dana ulovio par cipala od 800 – 900 grama.

Cipli su inače jako snažne ribe i jako su dobri i za borbu, i za jesti.

A nakon tri sata lova sam zakačio i jednog baš velikog cipla s kojim sam se borio punih 15 minuta. Taj je bio težak oko kile i pol.

Poslije sam imao još par nerealiziranih griza i to je bilo to.

No nisam uopće bio nezadovoljan. Ipak je zima, zar ne? – ispričao nam je Val Levačić.