Velika očekivanja

USUSRET KONFERENCIJI NOVOG LISTA Jedan od najkonkurentnijih hrvatskih turističkih proizvoda ove sezone još primamljiviji

Portal Novi list

Foto ACI arhiva

Foto ACI arhiva

Hrvatska nautička ponuda i vrijednost iz godine u godinu postaju sve izraženiji, a u godini koju obilježavaju nove mjere i pravila ponašanja nautika se čini kao idealno rješenje za odmor



Ovogodišnji, nešto kasniji početak nautičke sezone, obilježili su prvi dolasci nautičara iz Slovenije, Austrije i Njemačke koji su već u prvim danima svibnja iskoristili popuštanje mjera i povoljniju situaciju za dolazak na svoja plovila u ACI marinama diljem Istre, od Umaga, Rovinja, Pule i Pomera, na području Kvarnera – u Opatiji, Cresu, Supetarskoj Dragi, Rabu i Šimunima te dalje prema jugu sve do najdalje točke na hrvatskoj obali Jadrana. Očekivanja su pozitivna, a u prilog ide i veliki broj upita nautičara iz ostalih europskih zemalja, što, unatoč prvim opreznim prognozama, sada ipak najavljuje optimističnu nautičku sezonu.


Sve se polako vraća u pomalo drugačiju normalu nakon što su svakodnevno funkcioniranje, život i uobičajene aktivnosti bile ograničene zbog epidemije koja je na određeno vrijeme dijelom usporila i promijenila, a dijelom zaustavila, brojne planove.


Novonastale okolnosti nisu zaobišle ni ACI marine, čiji su zaposlenici, pridržavajući se svih propisanih mjera i preporuka Nacionalnog stožera civilne zaštite svakodnevno brinuli o sigurnosti plovila na vezovima u marinama.




Uz svakodnevnu brigu o zdravlju zaposlenika ACI marina i racionalizacijom svih troškova poslovanja, ACI je u izazovnim vremenima iskazao potporu i razumijevanje brojnim partnerima i suradnicima setom mjera i potpora, a sve s ciljem pomoći i omogućavanja nastavka rada nakon popuštanja epidemioloških mjera.


Sinergijom do kontinuiteta u kvaliteti nautičke ponude


Svjesni kako uspješni brend nautičkog turizma čini puno više od samih brodova i vezova u marinama, ACI je tako poslovnim partnerima u proteklom razdoblju izravno pomogao s oko 15 milijuna kuna, čime su dugoročno osigurali kontinuitet poslovanja i zadržali visoku kvalitetu pružanja usluga u svim ACI marinama.


ACI marina Rovinj Foto: Petar Fabijan


Naime, ACI surađuje s više od 200 pravnih i fizičkih osoba koje obavljaju djelatnosti u marinama, poput ugostitelja, servisera, trgovaca, čarter kompanija te ostalih uslužnih djelatnosti koje upotpunjuju uslugu i čine sustav uspješnim. Jedino međusobnom potporom ključni akteri mogu zadržati visoku razinu usluge i zajedno nastaviti razvijati nautički turizam u Hrvatskoj.


Uz brigu o zaposlenicima, klijentima, gostima i partnerima, kako bi ovo prijelazno razdoblje pod novim okolnostima prošlo što lakše, ACI je donio niz pogodnosti za nautičare. Tako je čarter kompanije, koje kroz najam vezova za svoja plovila donose značajan prihod, ACI do daljnjega oslobodio plaćanja naknade za korištenje uredskih i skladišnihposlovnih prostora, a čarter plovila su oslobodili plaćanja čarter naknade.


Uz to, omogućeno im je i obročno plaćanje godišnjeg veza bez dodatnih naknada, kao i dodatne pogodnosti za klijente charter kompanija. Tako čarter kompanije ostvaruju komparativnu prednost nudeći svojim klijentima posebne pogodnosti.


ACI arhiva


Uz mjere kojima izlazi ususret charteru, ACI posebno brine o vlasnicima privatnih brodica i jahti koje su na godišnjem vezu u marinama od Umaga do Dubrovnika. Njih očekuju besplatnim dnevnim vezovima u svojim marinama, a sve s ciljem kako bi potaknuli nautičare na intenzivniju plovidbu i korištenje tranzitnih marina. Tako vlasnici plovila na godišnjem vezu tijekom cijeloga mjeseca lipnja ostvaruju dva besplatna veza po marini. Pogodnosti očekuju i sve vlasnike plovila koja nisu nužno na godišnjem vezu u nekoj od ACI marina i za njih je osiguran popust na uslugu dnevnog veza u ACI marinama u iznosu od 30 posto.


Uz lipanjske pogodnosti, ACI će nastaviti poticati plovidbu i razvoj ovog segmenta turizma dodatnim ciljanim akcijama tijekom cijele turističke sezone i vjeruju da će navedene pogodnosti potaknuti domaće nautičare na plovidbu, a strane na brojniji dolazak u Hrvatsku, čime će izravno potaknuti i turizam u našim morskim destinacijama. Uz dolazak vlasnika plovila, puno se očekuje i od čartera, koji, prema najavama, u lipnju kreće s poslovanjem u pojačanom obujmu.


Čarter ponuda nikada dostupnija


Pozitivne prognoze za nautičku sezonu ohrabruje i činjenica da Hrvatska među nautičarima diljem svijeta uživa status jedne od vodećih, a sada i jedne od najsigurnijih, nautičkih destinacija. Konstantnim ulaganjima, obogaćivanjem ponuda i širenjem usluga te bogomdanim prirodnim ljepotama, idealnom klimom, razvijenom lučkom infrastrukturom i povoljnim geografskim položajem, Hrvatska je prerasla u vodeću čarter destinaciju s najvećom flotom čarter plovila na svijetu.


ACI marina Rovinj Foto: Davor Zunic


Uz to, Hrvatska se upravo u ovom razdoblju u brojnim emitivnim zemljama promovira kao iznimno sigurna destinacija za odmor, što će biti važan aspekt u izboru destinacije u vremenima kada se upravo zdravlju i sigurnosti pridaje najveći značaj. Sve to jedan od najkonkurentnijih hrvatskih turističkih proizvoda ove sezone čini još primamljivijim, a u ACI-ju vjeruju kako će u prilog čarter segmentu, uz sigurnost i ublažavanje epidemiološke situacije, ključnu ulogu odigrati i blizina Hrvatske te dostupnost gostima iz Austrije, Njemačke, Slovenije i Mađarske, koji mogu bezbrižno i bez problema do plovila doći i automobilom.


Naravno, čarter je i opcija i za domaće goste koji svoje nezaboravno ljeto žele provesti ploveći Jadranom.


Kako dobiti najbolje od čartera


1. Odabir termina


U normalnim uvjetima i okolnostima čarter sezona traje od Uskrsa do kraja listopada, cijene brodova variraju po razdobljima, a svaki iskusan i dobronamjeran poznavatelj čartera će vam za početak odgovoriti kako ne postoji najbolje vrijeme za čarter, nego najbolje vrijeme za ono što očekujete.


Srpanj i kolovoz su najprimamljiviji ako želite dobre noćne provode, toplo more i lijepo vrijeme. Proljetni čarter preporučuje se ljubiteljima jedrenja jer ima dosta vjetra, a dani su najdulji. S druge strane, more je u proljeće relativno hladno pa nije baš najbolje za kupanje. Rujan i post sezona idealni su za ljubitelje mira i toplog mora.


Sukladno odabranom terminu potrebno je odabrati i adekvatnu rutu.


Foto Nico Martinez 


2. Odabir rute


Jadran se popularno dijeli na pet cjelina, Istru, Kvarner, Sjeverni, Srednji i Južni Jadran, a odabir rute poput odabira termina ovisi o vlastitim afinitetima.


Kod odabira rute savjetujete s iskusnim prijateljima, pogledate na internetu prijedloge ruta ili konzultirate ljude u charteru. Na terenu će vam od pomoći biti i ljudi u ACI marinama koji mogu dati zlata vrijedan savjet s obzirom na to da poznaju određenu mikro lokaciju. Bolje je odabrati jednu cjelinu i u sedam dana napraviti raspored u kojem će biti vremena za jedrenje, kupanje, razgledavanje, kušanje lokalne gastronomije i odmor, a Istra i Kvarner su u tom slučaju idealan odabir. Velika prednost Jadranskog mora je nevelika udaljenost između otoka, tako da je moguće složiti sjajnu i zanimljivu rutu koja će odgovarati svima na brodu.


ACI arhiva


3. Jedrilica ili katamaran


Ukratko, jedrilica je namijenjena onima koji uživaju u jedrenju, dok je katamaran idealan za ljude koji vole boraviti na moru.
Kada ste se odlučili za odabir broda, vrijeme je za odabir veličine. Na našem čarter tržištu najviše ljudi odabire jedrilice od 40 do 45 ili 50 do 55 stopa te katamarane od 45 stopa. Ovisno o veličini vašeg društva, to konkretno znači 3, 4 ili 5 kabina. Naš je savjet uzeti mrvicu veći brod u odnosu na broj osoba, ako vam financije dozvoljavaju, jer je cijena neznatno viša, a koristi su višestruke.


Nadalje, kod odabira čartera bitno je iskustvo tvrtke koja se time bavi, a potom i oprema broda. Kod odabira treba paziti na opremljenost broda, odnosno listu opreme koju odabrano plovilo ima te da vam je servisna podrška osigurana 0 – 24. To je dosta bitno kod mogućih kvarova jer morate uzeti u obzir da neki čarteri nemaju osiguranu servisnu podršku. To znači da u slučaju da vam se dogodi neki problem s brodom, takav čarter tek mora naći osobu koja će to otkloniti, dok onima koji su servisno pokriveni čovjek odmah izlazi na teren.


4. Kako proći povoljnije


Imajte na umu da brodove treba unajmljivati samo od provjerenih čarter kompanija zbog njihovog iskustva i znanja te osigurane servisne podrške i mogućnosti zamjene broda. U 22 ACI marine od Umaga do Dubrovnika posluju renomirane čarter kompanije koje će osigurati plovilo koje odgovara vašim željama i potrebama.


Svaka čarter kompanija na internetu ima kompletan cjenik svih brodova, no obično je brod najjeftiniji u pred ili post sezoni, dok je tijekom špice sezone ponekad potrebno izdvojiti i dvostruko veći iznos za najam.


Niže cijene valja tražiti među last minute ponudama, a s obzirom na to da se brodovi iznajmljuju od subote do subote, čarteri već sredinom tjedna spuštaju cijene kako bi iznajmili brod. Tako možete uštedjeti barem 30 posto od cijene broda, a izvan sezone i do 50 posto.


Besplatan dnevni vez za ACI godišnjake i 30% popusta na dnevni vez za sve ostale nautičare u lipnju u svim ACI marinama


Nakon popuštanja mjera u uvjetima epidemije s ciljem poboljšanja ponude i uspješnog početka nautičke i turističke sezone, ACI je od 1. do 30. lipnja osigurao povoljnije uvjete u svim svojim marinama. Korisnicima važećeg Ugovora o godišnjem vezu u ACI marinama u tom je razdoblju omogućen besplatan dnevni vez, uz sljedeće uvjete:


• Vlasničko plovilo može koristiti maksimalno 2 dana besplatnog dnevnog veza po pojedinoj marini


ACI arhiva


• Charter plovilo i njegovi korisnici mogu koristiti maksimalno 1 dan besplatnog dnevnog veza po pojedinoj marini tijekom trajanja najma


• Dnevni vez prethodno mora biti rezerviran isključivo putem mobilne aplikacije ACI App ili online rezervacijskog sustava ACI Online Booking.


Svi ostali nautičari do 30. lipnja ostvaruju 30% popusta na dnevni vez u svim ACI marinama, uz prethodnu rezervaciju i plaćanje putem mobilne aplikacije ACI App ili online rezervacijskog sustava ACI Online Booking.