OBNOVA FLOTE

Tri snažne novogradnje prinove u floti JPS-a: “Moretto” je već u Rijeci, do rujna stižu još dva nova tegljača

Marinko Glavan

Krajem veljače u Rijeku će doploviti i tegljač »Gea«, a u kolovozu i treći novoizgrađeni tegljač



Prinova u floti Jadranskog pomorskog servisa(JPS), lučki tegljač »Moretto«, izgrađen i porinut u turskom brodogradilištu Sanmar u rujnu prošle godine, uplovio je u riječku luku, a kao trenutno najsnažniji brod JPS-a s operativnim bi poslovanjem trebao započeti tijekom idućeg mjeseca.


Krajem ovog mjeseca u Rijeku će doploviti još jedan tegljač JPS-a, »Gea«, a u kolovozu se, prema riječima Nedjeljka Kapetanovića, izvršnog direktora JPS-a, očekuje i dolazak trećeg novoizgrađenog tegljača u Rijeku, čime će biti zaokružen veliki investicijski ciklus ove kompanije u obnovu flote tegljača.


Kapetanović ističe da će s ove tri novogradnje, po broju brodova i njihovoj snazi, JPS postati vodeća tegljačka flota u sjevernojadranskim lukama.


Novi članovi posade




Tegljač »Moretto« je dug 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5,8 metara, tipa ASD (Azimuth Stern Drive), s 80 tona potezne sile, što ga čini trenutno najjačim tegljačem u sastavu JPS-a.


Pogonjen je sa dva Caterpillar motora 3516 C, ukupne snage 7.000 konjskih snaga, a opremljen je za pružanje protupožarne zaštite FIFI-1 za vanjske objekte.


Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se u prostorima visokog standarda može smjestiti šest članova posade.


Ima notaciju escort tegljača što, objašnjava Kapetanović, znači da može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi kada je pratnja potrebna.


– Na brodu će, u lučkom području, raditi četiri člana posade, a ako bude angažiran u nacionalnoj ili međunarodnoj plovidbi, na njemu će biti šest članova posade, sukladno propisima.


Uskoro očekujemo i dolazak još jednog novog tegljača, a s dva nova broda zaposlit ćemo ukupno dvanaest novih članova posade. Od toga su osmorica već zaposlena, a uskoro ćemo zaposliti još četvoricu, ističe Kapetanović.


Nabava tri novogradnje u ovoj godini, dodaje, bila je strateška odluka JPS-a da bi se pomladila flota, ali i da bi se zadovoljile očekivane potrebe riječke luke u nadolazećem razdoblju, budući da je u iduće dvije godine planiran početak operativnog rada na novom kontejnerskom terminalu Rijeka Gatewaya, na Zagrebačkoj obali, kao i udvostručenje kapaciteta Terminala za ukapljeni prirodni plin (LNG) na otoku Krku.


Riječka tradicija


– Dolaskom tegljača »Moretto« i »Gea«, čija je potezna snaga nešto manja, 70 tona, te dolaskom trećeg koji je brod-blizanac »Moretta«, krajem kolovoza ili početkom rujna ove godine, postigli bismo naš strateški cilj, točnije formirat ćemo brojčano i po snazi najjaču aktivnu tegljačku flotu u lukama Sjevernog Jadrana, pogotovo u odnosu na najbližu konkurenciju, luke Kopar i Trst.


Time bi dugoročno pridonijeli razvoju riječke luke i konkurentnosti riječkog pomorskog pravca, te se pravovremeno pripremili za nove izazove, ističe Kapetanović.


Prilikom imenovanja novih brodova, dodaje, u JPS-u su vodili računa o riječkoj tradiciji, kao i povijesti riječke luke.


– Prilikom odabira imena novih tegljača nastojali smo naglasiti njihovu pripadnost Rijeci, Kvarneru i općenito primorskim krajevima.


Tako »Moretto« znači Morčić, hrvatski autohtoni pučki nakit, vidljivi znak identiteta i jedan od najpoznatijih simbola Rijeke i Kvarnera.


Ime »Gea« asocira na tegljač koji je polovinom sedamdesetih godina došao u riječku luku i koji je u to vrijeme bio tehnološki iznimno napredan, kao što i naši novi tegljači donose nove tehnologije.


Izborom simboličnih imena željeli smo naglasiti povezanost Jadranskog pomorskog servisa s riječkom lukom, naš lokalni identitet i dugogodišnju pomorsku tradiciju, kaže Kapetanović.