Barba za kormilom u Jadroliniji još od 1970-ih godina
Barba možda ima novo ruho, ali njegov karakter i suština ostaju isti – pouzdanost, autoritet, pristupačnost, osmijeh za svakoga, iskustvo, tradicija i, naravno, ljubav prema moru
povezane vijesti
- Najveći brod u povijesti Jadrolinije stigao u Rijeku, pogledajte kako izgleda
- Sindikat traži ostavku šefa Jadrolinije: “Sopta je znao sve o “Oliveru”, odgovoran je za kupnju starih i nesigurnih brodova”
- Što nije u redu s “Oliverom”? U Sindikatu pomoraca tvrde da nitko zbog sitnica brod ne bi zaustavljao
U Jadroliniji su se uhvatili u koštac s veoma zahtjevnim pitanjem – kada bi nacionalnom brodaru s gotovo 75 godina dugom tradicijom, pokušali dati lice, kako bi ono izgledalo?
Zaključili su da to lice zasigurno mora biti lice pomorca, jer ipak su pomorci ključ održavanja Jadrolinijine dugogodišnje tradicije. Ono mora imati autoritet budući da je Jadrolinija lider u pomorskom putničkom prijevozu na Jadranu.
To lice ulijeva sigurnost, prepuno je iskustva, ono garantira povezanost brojnih hrvatskih otoka s kopnom kroz cijelu godinu, ono donosi život na otoke, ono oblikuje svakodnevicu otočana.
Također, to lice vodi milijune putnika iz cijelog svijeta prema prizorima hrvatske obale, ono je osmijeh, ono je oznaka početka odmora. To je lice već dobro poznati Barba.
Rastao i odrastao
Jadrolinijin Barba ime je dobio iz brodskog žargona i naziva od milja za kapetana, odnosno zapovjednika broda. Da je Barba pravi prikaz Jadrolinije zaključilo se još 1970-ih godina kada se njegov lik prvi put pojavio kao dio marketinških aktivnosti.
Kroz godine njegov se lik postupno mijenjao, modernizirao i postajao još bliži putnicima i njihovom viđenju Barbe.
Od malog od palube, Barba je rastao i odrastao, napredovao, brada mu je sijedila sve dok nije 2021. godine potpuno posijedila, a Barba mornarsku majicu i kapu zamijenio onom časničkom.
Lice Barbe kroz godine se mijenjalo, on se prilagođava vremenu, ali jedno ostaje isto – njegov karakter.
Prilikom osmišljavanja najnovije verzije svoje maskote, iz Jadrolinije su željeli obuhvatiti sve elemente svoje maskote.
Kako bi dulje ušli u razumijevanje barbe, razgovarali su s djecom te su se oslonili na njihove opise i doživljaje dobroćudnog kapetana.
Šetnja s putnicima
Osim korištenja lica Barbe u marketinškim aktivnostima te u svakodnevnoj komunikaciji s putnicima, Barba je i prošetao među putnicima.
Nakon prvog susreta s Barbom u splitskoj luci krajem srpnja, gdje je svojom veselom i optimističnom pojavom olakšao brojnim putnicima čekanje na ukrcaj, njegova su se putovanja nastavila.
Zaputio se prema zadarskom području gdje je prisustvovao uključivanju novonabavljenog trajekta »Otok Pašman« u liniju Biograd – Tkon te produžio zatim i prema Ugljanu i liniji Zadar – Preko.
Posjetio je i riječko plovno područje te je zaplovio na liniji Valbiska – Merag.
Uputio se zatim prema krajnjem jugu i posjetio dubrovačku luku Gruž. Za vrijeme blagdana svetog Nikole posjetio je matičnu luku u Rijeci te se ondje družio s djelatnicima Jadrolinije te ostalim građanima.
Na svojim putovanjima Barba posjećuje posade brodova te uveseljava putnike malim znacima pažnje. Posebno mu se vesele najmlađi koji ne mogu odoljeti prilici za fotografiranje s kapetanom koji izgleda upravo onako kako ga oni zamišljaju.
Blago i nasmiješeno lice tvrtke
Novo lice maskote Jadrolinije, dobroćudnog i pouzdanog zapovjednika broda, Barbe, predstavljeno je početkom prošlogodišnje ljetne sezone.
Ovo je osvježenje po pitanju vizualnog identiteta već dobro poznatog Barbe istovremeno i nastavak tradicije korištenja ove maskote, ali i iskorak prema otvorenijoj komunikaciji s putnicima, koja započinje pokazivanjem i oživljavanjem blagog i nasmiješenog lica tvrtke.