Ex Satoshi

Nesuđeni ploveći dom globalne kripto zajednice isplovio iz Lenca kao kruzer Ambience

Orjana Antešić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Ambicije da Satoshi postane dom digitalnim nomadima su propale, ali sad će nastaviti ploviti kao kruzer Ambassador Cruise Linea



Kruzer koji je prije godinu i pol dana dospio u fokus svjetske javnosti intencijom da ga se pretvori u plutajuću rezidenciju globalne kripto zajednice, što se na kraju izjalovilo, danas je nakon više od pet mjeseci radova i obimnih zahvata isplovio iz Brodogradilišta “Viktor Lenac” prema londonskoj luci Tilbury odakle će 20. travnja na svoje prvo inaguracijsku plovidbu, sada pod novim imenom “Ambience”.


Foto galerija: Iz Lenca isplovio bivši Satoshi, obnovljeni kruzer Ambience Foto: Marko Gracin


Ovaj 245-metara dugačak kruzer početkom proljeća prošle godine kupila je britanska kompanija Ambassador Cruise Line, kojoj je to prvi brod u floti.


U jeku korona pandemije, ovaj kruzer nakon tri desetljeća plovidbe za neke od najvećih imena svjetske kruzing industrije, bio je na putu da završi u rezalištu, no britanski vlasnik odlučio ga je temeljito obnoviti i ponovno staviti u funkciju.




Foto Marko Gracin


Brod je u “Viktor Lenac” stigao sredinom listopada prošle godine kao “Satoshi”, što je bio podsjetnik na nerealiziranu ambiciju ranijeg vlasnika, kompanije Ocean Builders, koji su ovaj kruzer bili zamislili kao tehnološko središte i dom digitalnim nomadima, osnivačima raznih startup-ova i usvojiteljima bitcoin valute.


Foto Marko Gracin


Međutim, plan se raspao zbog problema s osiguranjem i panamskim pomorskim vlastima.


Ovaj je kruzer tijekom proteklih mjeseci i u velikom doku “Viktora Lenca” prošao obimne zahvate, među kojima i ugradnju novih uređanja i postrojenja, od scrubbera za pročišćavanje ispusnih plinova do sustava proizvodnje pitke vode te tretmana otpadnih, kao i balastnih voda.



Puno je toga bilo potrebno učiniti na ovom brodu da bi mu se obnovili svi istekli certifikati, bilo je – kako doznajemo – i naknadno ugovorenih radova koji su se otvorili tek kad se “ušlo” u brod.


Najmanje je posla, kako doznajemo, bilo oko samog interijera broda koji je bio u dosta dobrom stanju, no i taj je dio britanski brodovlasnik odlučio osvježiti.



Upravo zbog tih obimih i naknadno detektiranih potrebnih zahvata, kao i globalnih problema u opskrbi i dobavi potrebne opreme, razlog je što je “Ambience” zadržao nešto duže u “Viktor Lencu” od prvotno planiranog, a što je i razlogom da se inauguracijska plovidba pomakla sa 6. na 20. travanj.


 


Prema onom što se može saznati na službenoj web stranici, “Ambience” će svojim gostima pružati višetjedne ture po Crnom moru i Meditaranu, skandinavskim fjordovima, Grenlandu, Islandu i Kanadi.



Ovaj kruzer raspolaže sa 777 kabina, u kojima može ugostiti 1.400 putnika i 600 članova posade, a oglašena cijena putovanja kreće se od 800 funti za 14-dnevnu turu.


Inače, kruzer “Ambience” proteklih je desetljeća plovio pod imenima “Regal Princess” i “Pacific Dawn”. Izgrađen je 1991. godine u talijanskom brodogradilištu Fincantieri u Monfalconeu, a u njegovom dizajnu participirao je i poznati talijanski arhitekt Renzo Piano što je izrodilo i karakterističnom bočnom linijom ovog broda koja imitira glavu i leđa dupina.