Ekološka plovidba

Kinezi grade prvi trajekt na pogon ukapljenim plinom za povezivanje Engleske i Španjolske

T.I.

Foto. Brittany Ferris

Foto. Brittany Ferris

„Salamanca“ je drugi po redu od tri broda identičnih gabarita naručen u kineskom brodogradilištu. Prvi „Galicia“ je već u službi od prosinca 2020., ali je na pogon dizelskim gorivom preko motora Caterpillar Marine. Motori su spremni za metanol ili LNG, ali bit će potrebna nadogradnja za dualno korištenje različitih goriva



Novi brod tvrtke Brittany Ferries pod nazivom „Salamanca“ nedavno porinut u brodogradilištu CMJL u kineskom Weihaiju prvi je naručeni trajekt za tržište Velike Britanije s LNG pogonom, odnosno na ukapljeni plin umjesto dizela.


„Salamanca“ je drugi po redu od tri broda identičnih gabarita naručen u kineskom brodogradilištu. Prvi „Galicia“ je već u službi od prosinca 2020., ali je na pogon dizelskim gorivom preko motora Caterpillar Marine. Motori su spremni za metanol ili LNG, ali bit će potrebna nadogradnja za dualno korištenje različitih goriva. No i na „Galiciji“ su već sad su podignuti ekološki standardi jer brod ima sustav za pročišćavanje ispušnih plinova ugrađen na ispuh svakog glavnog motora.


Prema informacijama The Maritime Executive, trajekt na LNG „Salamanca“ u službi bi trebao biti 2022. godine, a treći „sestrinski“ brod „Santona“, također pogonjen ukapljenim plinom 2023. godine. „Salamanca“ i „Santona“ opremljena su s dva motora Wartsila 12V46DF koji generiraju po 13.740 kW (18.500 konjskih snaga po motoru).




Sva tri broda, kako im i imena sugeriraju, služe i služit će za direktno povezivanje Velike Britanije i Španjolske, preciznije „Galicia“ plovi na ruti između Portsmoutha i Santadera. Brodovi iz ove flote mogu primiti 1680 putnika i imaju 343 kabine, a kapacitet vozila im je 550. Kako navodi kompanija na svojim stranicama, izgradnja „Galicije“ u kineskom brodogradilištu koštala je 195 milijuna eura.