Pogled unaprijed

Južna Koreja ulaže 870 milijuna dolara u eko-brodogradnju

T.I.

Foto: iStock

Foto: iStock

Strategija 2030 Green Ship-K Promotion bit će povezana s politikama zelenog New Deala Južne Koreje osmišljenog za postizanje ugljične neutralnosti. Kako bi taj cilj bio postignut u brodarstvu, plan ima za cilj uvođenja tehnologija koji će zamijeniti dizelske pogone



Korejsko Ministarstvo oceana i ribarstva i Ministarstvo industrije zajednički su se obvezali uložiti više od 870 milijuna dolara između 2022. i 2031. godine za razvoj i promicanje inovativne tehnologije za ekološki prihvatljive brodove.


Južnokorejska vlada najavila je tako široku inicijativu za poticanje razvoja ekološke brodogradnje čime će doprinijeti rješavanju krupnog problema onečišćenja mora.


Strategija 2030 Green Ship-K Promotion bit će povezana s politikama “zelenog” New Deala Južne Koreje osmišljenog za postizanje ugljične neutralnosti. Kako bi taj cilj bio postignut u brodarstvu, plan ima za cilj uvođenja tehnologija koji će zamijeniti dizelske pogone.




Prvi korak bit će gradnja malih priobalnih plovila s eko-prihvatljivim tehnologijama. Koreja neće baciti sve karte na jednu tehnologiju, već će na malim brodovima isprobati gotovo sve znane zamjene za dizel motore i ona koja se pokaže kao najučinkovitija bit će primijenjena kod gradnje većih plovila. Malih brodova za test će biti izgrađeno deset, jedan na pogon ukapljenim zemnim plinom, dva na električnu energiju, tri s hibridnim pogonom, dva na mješavinu goriva i tri na pogon vodikom.


Da krene od sebe, korejska vlada će izvršiti zamjenu 199 starih brodova u državnom vlasništvu i naručiti 189 novih ekološki prihvatljivih plovila.


Što se tiče komercijalne flote, i taj dio će biti potican (ali na kraju i obavezan), da se prilagodi novom vremenu u kojem će se pojačano štititi mora od zagađenja. Na kraju, konverzija sadašnje flote od preko 500 velikih plovila moglo bio generirati korejskim brodogradilištima ozbiljan novi prihod od procijenjenih 4,5 milijardi dolara.


Konačni cilj programa je flota koja će u sljedećih 25 godina emitirati u atmosferu 40 posto manje stakleničkih plinova, do 70 posto u 2050.


Osim eko flote, Južna Koreja ozbiljno radi na tome da smanji zagađenja mora plastikom, što je drugi veliki ekološki izazov.


Ministarstvo oceana i ribarstva je iznijelo plan smanjenja odbacivanja plastike za više od polovice do 2030. radikalnijom prevencijom zagađenja i pojačavanjem skupljanja i odlaganja plastike. To će uključivati poticanje zamjene bova eko-plovcima, poboljšanje odvoza smeća na korejskim otocima i jačanje financijske potpore  u naporima smanjenja morskog otpada.