Prezentirano

Evo što je sve do sada napravljeno na dogradnji luke Baška

Mladen Trinajstić

Foto Dinko Hrešić

Foto Dinko Hrešić

Predstavljen je dosadašnji tijek ali i dinamika preostalih radova ulaganja koja će, suglasni su svi, pridonijeti rastu i razvoju te krčke lokalne sredine



U bašćanskoj galeriji Zvonimir danas je održana tiskovna konferencija kojom su sudionici projekta dogradnje luke Baška, a koji se u tom otočnom lokalnom središtu odvija tijekom posljednjeg jednoipogodišnjeg razdoblja, javnosti predstavili dosadašnji tijek ali i dinamiku preostalih radova ulaganja koja će, suglasni su svi, pridonijeti rastu i razvoju te krčke lokalne sredine i jake turističke destinacije.


O svemu onom što je u luci Baška do sad činjeno, kao i onome što do konca godine još predstoji, u toj su prilici progovorili bašćanski općinski načelnik Toni Juranić, zamjenik župana PGŽ Vojko Braut te Goran Lajnert, v.d. ravnatelj ŽLU Krk.


Priliku izlagati dobio je i Dinko Hrešić, projektant te ujedno i nadzor projekta. Upravo je posljednje spomenuti u završnici okupljanja održao i prezentaciju tijeka radova započetih potkraj 2020. godine, uz “presjek” trenutne situacije i najavu onih nastavak kojih slijedi u završnici godine.





– U svibnju su, dolaskom pontona Fiumanka i trajekta Ivona, započeli radovi na Maloj rivi gdje se ugrađuju čelične košuljice i armaturni koševi u izvedene bušotine pilota te betoniraju piloti.


Do kraja lipnja radovi na produžetku Male rive dovedeni su svome kraju, što se tiče izvođenja pilota, kao i betoniranje valobranog zida na primarnom lukobranu Vele rive.



Po završetku glavne turističke sezone, slijedi postavljanje armirano-betonskih prefabriciranih naglavnih greda, postavljanje prefabriciranih, prednapetih nosača rasponske konstrukcije, postav armirano-betonskih ploča valobranog ekrana s vanjske i unutarnje strane sekundarnog lukobrana te betoniranje horizontalnog serklaža i hodne površine Male rive, napomenuo je u toj prigodi Hrešić od kojeg smo doznali i da će za konac ove godine preostati i završni radovi kao što su popločenje Male rive kamenom i ugradnja lučke opreme.


Na Veloj rivi radovi završavaju betoniranjem ploče partera lukobrana i postavljanjem kamenih poklopnica i obložnica, te ugradnjom lučke opreme. Do kraja godine, napomenuo je nadovezujući se tehničko predstavljanje do sad izvedenih radova v.d. ravnatelja ŽLU Krk, Goran Lajnert, slijedi nam tehnički pregled i ishođenje uporabne dozvole.



Čelnik krčke ŽLU pri tom je podsjetio i da su projektom dogradnje luke Baška građevinski radovi podijeljeni na 1. i 2. fazu, a u okviru ovih aktivnosti planirana je izgradnja funkcionalne lučke infrastrukture spojene na elektroenergetsku mrežu, i to dogradnjom primarnog lukobrana – Vele rive za 50,55 metara, te produljenjem sekundarnog lukobrana (Male rive) za čak 105 metara.


Ističući da će se dogradnjom bašćanske luke osigurati značajno bolja zaštita lučkog akvatorija te omogućiti odgovarajući privez i sigurnost za linijske brodove u cjelogodišnjoj linijskoj plovidbi, predstavnici investitora i izvođača radova napomenuli su i da će se osiguravanjem propusnosti sekundarnog lukobrana značajno pridonijeti kvaliteti mora unutar lučkog područja.


Lajnert je pri tom naveo i da se, osim ulaganja u bašćansku luku, u okrilju ŽLU-a Krk intenzivno radi i na brojnim drugim investicijama u otočne luke.



Već najesen kreće nastavak radova u luci Porat, ali jednako tako i začetak zahvata na Glavotoku, u luci Omišalj (gdje će s ciljem povećanja broja vezova biti postavljen pontonski gat) kao i u lukama Malinska te Krk, gdje će se uskoro započeti izvoditi zahvati na proširenju obale i uređenju lučke površine u zoni Obale Marina.


Zamjenik župana napomenuo je pak da se na području cijele PGŽ već godinama značajna sredstva ulažu u lučku i obalnu infrastrukturu, ukazavši da je u posljednjim godinama, što kroz uspješno korištenje bespovratnih EU sredstava, što kroz uporabu novca kojeg županija namiče koncesioniranjem pomorskog dobra ili prihodima svojih lučkih uprava, u lučku infrastrukturu uloženo oko 400 milijuna kuna.


Općinski načelnik Toni Juranić podsjetio je pak da će svojevrsno “zaokruženje” i danas aktualnih lučkih ulaganja predstavljati ambiciozno osmišljeni projekt uređenja obalnog pojasa Baške a kojeg općinska uprava, zbog zahtjevnosti projekta, planira realizirati segmentno, kroz više godina, arhitektonski uređujući i urbanistički oplemenjujući cjelokupni potez Palade – od zgrade Općine s jedne pa do križanja te obalne šetnice i ulice Emila Gesitlicha s njene druge strane.


Ukupna vrijednost projekta ulaganja u bašćansku luku premašuje 41 milijun kuna od kojih je više od 39,7 milijuna namaknuto bespovratnim EU sredstvima.


Valja napomenuti i da je Županijska skupština donijela Odluku o utvrđivanju županijske linije u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu na relaciji Baška- Lopar- Baška koja će započeti prometovanje nakon završetka projekta dogradnje luke Baška, a za što još predstoji pravovremeno sklopiti ugovor o vršenju javne usluge na toj budućoj brodskoj liniji.