Krstarenje u šest zvjezdica

Brod kojeg s pravom zovu plovećim luksuzom odradio i završno testiranje. Za 10 dana kreće iz Rijeke u prvi komercijalni čarter

Orjana Antešić

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

»Scenic Eclipse« za deset dana isplovljava u komercijalni čarter na više mjeseci. Proteklog vikenda obavljena je završna test plovidba, provjereno je da sve na ovom brodu, od posade do opreme funkcionira glatko i kao »po špagi«



RIJEKA – Nakon potpune hibernacije zbog korona-pandemije, kruzing tržište polako se budi. Više od godinu dana, za vrijeme koje je bio privezan u riječkoj luci, ploveći luksuz zvan »Scenic Eclipse« za deset dana isplovljava u komercijalni čarter na više mjeseci.


Proteklog vikenda odrađena je još jedna, završna test plovidba, kojoj je cilj bio provjeriti da sve na ovom brodu, od cjelokupne posade, usluga do opreme, funkcionira glatko i kao »po špagi«, upravo onako kako i podrazumijeva rang od šest zvjezdica kojima se »Eclipse« može pohvaliti.


U akvatoriju ispred Rovinja isprobana je i flota od desetak snažnih Zodiacovih gumenjaka, a u punom pogonu bili su i piloti helikoptera.




Osim specijalno dizajnirane podmornice koja može zaroniti na dubinu od 330 metara, na raspolaganju gostima ovog polarnog kruzera su, podsjetimo, i dva helikoptera za nezaboravne prizore divljine i prirode iz zraka.


Posada na broju


Riječ je o helikopterima Airbus H130T2 koji mogu primiti do sedam putnika, a izabrani su, između ostalog, zbog tišeg rada i ostalih standarda po pitanju zaštite okoliša. Cijena jednog ovakvog ljepotana je oko 3,7 milijuna dolara, ali očito su pun pogodak jer interesa među gostima za polusatne letove ne manjka, dapače, nemali je broj onih koji tijekom krstarenja, osobito kod nešto dužih tura Antarktikom, sebi priušte let helikopterom nekoliko puta, doznajemo od pilota.



Pascal Fisher rodom je Švicarac, ali već dugi niz godina živi u SAD-u. Prije dolaska u Scenic, dvadesetak godina pilotirao je u medicinskom zračnom prijevozu i za sebe će reći da ima najbolji posao na svijetu.


Kompletna posada »Scenic Eclipsea«, njih oko 180, praktički je u punom pogonu. Tijekom pandemije, dok je kruzer morao mirovati vezan na riječkom lukobranu, na brodu je boravio samo nužni dio te uigrane ekipe. Dojam je da su svi jedva dočekali da ponovo počnu raditi i vesele se skorom isplovljavanju. Od glavnog korporativnog chefa Scenic grupe Toma Göttera doznajemo da će širokoj lepezi vinske ponude na ovom kruzeru, u kojoj je oko 120 probranih vrsta vina iz cijelog svijeta, ubuduće upotpunjavati i vina Kabola, dok hrvatske gastro boje još od prve plovidbe ovog ultra luksuznog kruzera »brane« naveliko priznata istarska maslinova ulja.


Hrvatska lepeza


Lepeza hrvatskih proizvoda u gastrodelicijama s potpisom glavnog Scenicovog chefa uskoro bi se mogla početi širiti. Jer, do konca ove godine stiže prinova u morskoj floti Scenic grupe. Riječ je o još jednoj super jahti, »Emerald Azzurra«, koju je ova australska grupacija izgradila u Vijetnamu i namijenjena je za krstarenja po Crvenom moru, Mediteranu i jadranskoj obali. Dizajnirana je i zasnovana na istom konceptu kao i »Scenic Eclipse«, a to je pružiti gostima iskustvo i komoditet boravka kao da su na vlastitoj jahti. Ipak, osim zajedničkog luksuza, postoje i razlike jer je »Scenic Eclipse« zasnovan na konceptu istraživačkog broda i opremljen je najvišom klasom plovidbe u ledenim uvjetima za ture po Antarktiku, dok je »Azzurra« namijenjena za krstarenja isključivo toplim morima. »Azzurra« je usto nešto manji brod. »Scenic Eclipse« dugačak je, podsjetimo, blizu 170 metara i može primiti 220 putnika u 110 apartmana, dok je nova super jahta Scenic grupe dugačka 110 metara i raspolaže s 50 dvokrevetnih apartmana.


Helikoptera i podmornice na »Emerald Azzurra« neće biti, no raspolagat će sa svom ostalom opremom za aktivan odmor i uživancije u morskim radostima. Prema itineraru i rutama najavljenih krstarenja Jadranom obuhvaćeni su Zadar, Šibenik, Korčula i Dubrovnik.


Od rijeke do Rijeke



Scenic grupa, koja posluje već više od tri desetljeća, primarno je stasala kroz riječni kruzing u kojem se etablirala s flotom od dvadesetak brodova. »Scenic Eclipse«, sagrađen 2019. godine u pulskom brodogradilištu, bio je prvi iskorak Glena Moroneyja, vlasnika Scenica, prema oceanskim kruzerima, a sada ga slijedi i »Azzurra«. Na trećemajskom navozu gradi se novi, više od 160 milijuna eura vrijedan »Eclipse II« koji bi trebao biti završen u drugom kvartalu 2023. godine. Moroney je najavio gradnju još četiriju »polaraca« u Rijeci, većih i manjih dimenzija, a za potrebe tog projekta Scenic je u Hrvatskoj osnovao tvrtku MKM Yachts koja je uzela u potkoncesiju manji dio riječkog brodogradilišta, a s »3. majem« potpisan je ugovor o desetogodišnjoj poslovnoj suradnji.