
Slikovnica
U ovoj školskoj godini ukupno 73 pomoćnika u nastavi radi s 80-ak učenika s teškoćama. Od toga je kroz EU projekt „RInkluzija“ osiguran rad 63 pomoćnika u nastavi, a za rad još 10 pomoćnika sredstva su osigurana u gradskom proračunu
Grad Rijeka je i u ovoj nastavnoj godini osigurao pomoćnike u nastavi za učenike s teškoćama i to putem EU projekta “RInkuzija“. Provedbom ovog projekta doprinosi se socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u razvoju i to zapošljavanjem educiranih pomoćnika u nastavi koji djeci s teškoćama pružaju podršku i olakšavaju im redovno pohađanje škole.

Provedbom ovog projekta doprinosi se socijalnoj uključenosti i integraciji učenika s teškoćama u razvoju
Naime, inkluzivno obrazovanje pruža učenicima s teškoćama pravo na jednakost obrazovnih šansi i primjerenu socijalizaciju te mogućnost rasta i napretka među svojim vršnjacima koji uče živjeti u današnjem svijetu punom različitosti. Inkluzivno obrazovanje omogućava učenicima s teškoćama redovit boravak u školi, osjećaj pripadnosti i prihvaćenosti dok istovremeno njihove razredne kolege uči toleranciji, prihvaćanju i pomaganju.
Grad Rijeka prve pomoćnike zaposlio još 2008.g.
Stoga je Grad Rijeka još 2008. godine, iako zakonska regulativa to nije propisivala, kao jedan od prvih gradova u Hrvatskoj krenuo sa zapošljavanjem prvih šest pomoćnika u nastavi koji su bili financirani iz gradskog proračuna. Grad je to učinio upravo na tragu ideje i sve jasnije potrebe za inkluzijom u obrazovanju koja će svoj djeci pružiti istu šansu za budućnost.
Kako bi osigurao dodatna, veća sredstva za zapošljavanje pomoćnika u nastavi, Grad se okrenu EU fondovima. Projekt „RInkluzija – Riječki model podrške učenicima s teškoćama je 2014. godine prihvaćen na natječaju Europskog socijalnog fonda i od tada je sufinanciran EU sredstvima. Te je godine i zaposlen najveći broj pomoćnika u nastavi, odnosno, od tada se prate potrebe za pomoćnicima koje iskažu stručnjaci u osnovnim školama Grada Rijeke.
Pomoćnici u nastavi – uvjet bez kojeg se ne može
Pomoćnici u nastavi spona su između učenika s teškoćama, njegovih vršnjaka u razredu i učitelja. Oni pomažu na jednoj vrlo osobnoj razini odnosno pomažu u kretanju i u hranjenju, ako je to potrebno. Pomažu u komunikaciji, što znači da je ta veza između pomoćnika i učenika iznimno jaka i mora biti puna povjerenja. Ima slučajeva u kojima su učenik i pomoćnik zajedno prošli svih osam razreda osnovne škole i to potvrđuje koliko su te veze emocionalno duboke i posebne. U svakom slučaju, bez pomoćnika u nastavi uključivanje djece u redovnu školu bilo nemoguće, a biti pomoćnik u nastavi nije tek posao – to je poziv.

Slikovnica
Dokumentarni film i slikovnica
Prošle godine snimljen je i dokumentarni film o provođenju inkluzije u riječkim osnovnim školama. Sniman je na raznim lokacijama u Rijeci i u nekim riječkim osnovnim školama. Filmom je obuhvaćeno trinaest godina provođenja ovog obrazovnog koncepta Grada Rijeke a cilj mu je senzibilizacija učenika, učitelja, stručnih suradnika ali i svih gledatelja o važnosti inkluzivnog obrazovanja. Dokumentarac se može pogledati ovdje.

Snimljen je i dokumentarni film s ciljem senzibilizacije učenika, učitelja, stručnih suradnika ali i svih gledatelja o važnosti inkluzivnog obrazovanja
U okviru projekta RInkluzija napravljena je i tematska slikovnica „Gdje se skrila Lina“ s ciljem senzibilizacije djece na različitost i učenja o važnosti inkluzivnog obrazovanja.
Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Grad Rijeka