Jezikova juha

David Skoko: Tradicija, kreativnost i domaći proizvod ključ su uspjeha

Cristian Bruno Galić

Šansa svakog ugostitelja je lokalni i domaći proizvod pripremljen na dobar način. Jer pasta carbonara, pizza i ćevapi ne jamče kulinarski uspjeh, kaže David Skoko



BANJOLE » Dođi u Portić u oštariju kod maloga Blaškovića prije škvera od Vita Papa, tamo ćemo sisti i proćakulati o svemu ča te zanima, rekao je u brzinskom telefonskom razgovoru jedan od najpoznatijih hrvatskih kuhara i ugostitelja Banjolac David Skoko iz konobe »Batelina«. Povod za ovaj razgovor Davidovo je sudjelovanje u ovogodišnjoj sezoni gastro serijala »Jezikova juha« koja se danas počinje emitirati na RTL-u. Na samom početku našega razgovora David je naglasio da ne zaboravimo navesti da uz njega u emisiji sudjeluje i njegov prijatelj Ivan Zidar.


  


Svi imaju svoju ulogu


– Uspjeh koji je naša konoba postigla u ovih 15 godina, od male, skromne obiteljske konobe do najboljeg hrvatskog restorana nije mala stvar. U »Batelini« svi imaju svoju ulogu i kuhaju ono što najbolje znaju. Meni je pripala ova kreativnija kuhinja za koju mislim da je dobro prihvaćena kod gostiju. Spoj tradicije, kreativnosti i domaćeg proizvoda, te sezonska namirnica su idealna kombinacija za uspjeh. To smo mi doživjeli unatrag dvije godine kad smo bili na vrhuncu našeg posla i uložili maksimalnu kreativnu energiju u posao. Sada to jednostavno održavamo i nastojimo biti svaki dan sve bolji, kaže David.




   Biti dio glavnog dvojca u RTL-ovoj sezoni »Jezikove juhe« za Skoku je avantura.


   – Iako smo o tom projektu razgovarali puno prije i tada sam ih odbio jer me to nije zanimalo, danas mi je to u stvari jedna avantura i dobro iskustvo. Svaki tjedan je jedan novi izazov, susrećemo se s novim ljudima i zanimljivo je. U ovih mjesec dana otkad smo počeli snimati emisije susreo sam se sa stvarima s kojima sam mislio da u ugostiteljstvu ne postoje. Tvrdoglavi ljudi, šporkica, neznanje, bezuspješni trud… Nisam znao da neki ljudi mogu razmišljati o ugostiteljstvu na takav način kakav sam osjetio u pojedinim lokalima. Teško je pomoći čovjeku čiji je gastro vrhunac gablec od 25 kuna. Gledaš ljude kako se trude i ne ide im, gube se u nabavi namirnica te od jeftinih smrznutih i loših proizvoda pokušavaju napraviti dobar pjat. Šansa svakog ugostitelja je lokalni i domaći proizvod pripremljen na dobar način. Jer pasta carbonara, pizza i ćevapi ne jamče kulinarski uspjeh, priča nam David.


  


Gastro odredište


Dotakli smo se i ocjene hrvatske gastro ponude.    – Turistička gastro ponuda je jedno, a imati svoj »film« u kužini kao što to imamo mi u »Batelini« je nešto sasvim drugo. Svaka turistička regija kao što je Istra mora imati i gastronomsku ponudu za široku masu. No, ono što u posljednje vrijeme radi Istra je jako dobro. Spaja se lokalni proizvod sa sezonskim namirnicama i domaćom pričom u svježoj varijanti, ističe David.    I za kraj bolno pitanje o obitelji. Zanimalo nas je nedostaju li mu djeca, supruga, roditelji, kolege i gosti »Bateline«.    – Nedostaju mi jako puno. Ova dva mjeseca koliko ću izbivati iz kuće, neće biti laka. Već sad mi moja dica, žena i fameja fale za riknut, zaključio je svoju štoriju David Skoko.