Poslovni život

Zbog ovih postupaka ostavljate dojam neprofesionalne osobe na poslu

Dijana Ljubanović

FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash

Nikad nije kasno za dobre navike.



Bez obzira na to koliko dugo radite na jednom mjestu, važno je i dalje biti profesionalan i efikasan u svom radu, pogotovo ako ste bacili oko na predstojeću promociju ili novčani bonus. Svi smo skloni prihvatiti nekoliko loših navika, ali svakako se proispitajte kako si ne biste uništili poslovni uspjeh i dobre prilike. Ono što se smatra „neprofesionalnim“ razlikuje se od industrije do industrije, pa čak i od osobe do osobe. Dakle, nemojte ovo smatrati popisom koji je univerzalna istina. No, ovo je svakako, koristan kratki vodič ako radite u korporacijskom svijetu.


Kasnite


Stižete na sastanak koji je zakazan u 9:00 svaki dan u 9:05? Svakako, to je samo 5 minuta i vjerojatno nije velika stvar u velikoj shemi stvari, ali vjerovali ili ne, ljudi primjećuju. Ako jednom kasnite u mjesec dana, ne brinite. Svima se to dogodi u nekom  trenutku! Samo nemojte biti “ona osoba” za koju svi znaju da će se uvijek pojaviti sa zakašnjenjem.


Potrudite se stići na vrijeme na sastanke i u ured čak i ako to znači napustiti kuću samo nekoliko minuta ranije.


Žalite se




Ako imate stvarno veliko opterećenje i stvari se ne odvijaju baš onako kako mislite da bi trebale biti u uredu, velika je vjerojatnost da ste puno toga smislili.  Ako se osjećate zatrpano na poslu, postoji puno načina kako se nositi s tim, ali prigovaranje suradnicima ne bi trebao biti jedan od njih. Ako se borite sa svojim radnim opterećenjem, obavijestite svog menadžera i izravno iznesite svoje zabrinutosti. Ono što ne želite da se dogodi je situacija “rekao je, rekla je”, koja na kraju dođe do vašeg šefa putem pokvarenog telefona. Još uvijek trebate ispušni ventil? Tome služe vaši BFF i boce vina.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Stalno upadate u riječ


Dakle, svi smo u nekom trenutku morali intervenirati kako bismo postavili pitanje ili pojasnili poantu. To nije loše. Ali izbjegavajte biti ona osoba koja se miješa u rečenicu 24/7, prije nego što osoba koja govori uopće završi svoju misao. Želite biti timski igrač i pružiti svima priliku da podijele svoja razmišljanja. Osim toga, sigurno ne volite da se to radi vama, pa pokušajte da to ne činite ni drugima redovito.


Previše obećavate i nedovoljno realizirate


Ako ćete tvrditi da ćete u četvrtak dogovoriti sjajnu poslovnu suradnju a zapravo tek upit pošaljete sljedećeg ponedjeljka – tada imamo problem. Ne želite se posvetiti kvalitetnom radu u određenom vremenskom razdoblju i ne izvršavati ga. To pokazuje lošu pouzdanost, nisku sposobnost izvršavanja zadataka, a ako nastavite tako, ljudi će početi sumnjati u vaše sposobnosti.


Bolja opcija? Dajte si malo vremena i pametno planirajte. Na primjer: Obvežite se da ćete to obaviti do četvrtka (zapravo znajući da biste trebali završiti do utorka) i pošaljite to ranije. Ništa nije tako dobro za vas od impresioniranja šefa brzinom i efikasnošću.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Ogovarate


Svakako, luda je vijest da je Ivica iz prodaje imao burnu noć ili da se Sanja iz računovodstva vratila kod bivšeg. Ali stvarno, koga briga? Širenje negativnosti na poslu nikada ne dovodi do dobra, pa to izbjegavajte na bilo koji način i napustite razgovor onog trenutka kada osjetite da ide u tom smjeru.


Odgađanje malih zadataka


Prioriteti su izuzetno važni kad imate puno stvari na to do listi, ali važno je odvojiti malo vremena svaki dan (možda 30 minuta ujutro) za provjeru e-pošte i odgovaranje na mailove. Možda se čini kao “sitnica”, ali te se male stvari mogu mnogo pridonijeti bržem rješavanju stvari.


Zato se saberite, na poslu se bavite isključivo poslom i unapređenjem svojih vještina i znanja, a sve ostalo ostavite za druženje s prijateljima i svoj privatni život.