Hidratacija

Svakodnevni unos vode je vrlo važan za naše zdravlje. No, možemo li unijeti preveliku dozu?

Sanda Milinković

Foto: iStock

Foto: iStock

Jasno nam je da dnevno moramo unositi određenu količinu vode u organizam, ali ipak postoji granica.



Jedna od prvih stvari koju će vam svatko reći kada se posvetite zdravom životu, pravilnoj prehrani pa čak i pravilnoj njezi kože jest ta da dnevno morate unositi određenu količinu vode u svoj organizam.


Zahvaljujući društvenim mrežama, a pogotovo profilima koji reklamiraju različite boce za vodu, svakodnevno možete pronaći oznaku #waterchallenge gdje se ljudi međusobno izazivaju na određenu količinu vode koju je potrebno unijeti na dnevnoj bazi.


Tako imamo eksploziju boca za vodu koje se reklamiraju diljem društvenih mreža, a mnogi nam influenceri ukazuju da dnevno treba piti od dvije pa do “samo nebo je granica” litara vode.




Iako ne opovrgavamo dokazanu teoriju važnosti koju voda ima na naš organizam, važno je napomenuti da i ovdje postoji “predoziranje”. Ni jedan organizam nije isti i ne trebaju svakome tri litre vode dnevno, što društvene mreže i ljudi koji se nalaze na njima, često zaborave.


Direktor sportske medicine i profesor ortopedske kirurgije u bolnici Mount Sinai, James Gladston, potvrdio je za Harper’s Bazaar da možete unijeti preveliku količinu vode u organizam. Kao što možete dehidrirati, tako se možete i prehidrirati.


“Prekomjerna hidratacija znači da ste u organizam unijeli više vode nego što vaše tijelo može ispustiti. Ovisno o stupnju prekomjerne hidratacije možete razviti određene simptome koji su u početku blagi. Može vas boljeti glava, može vam biti slabo, a kako prehidratacija postaje snažnija tako vam se može promijeniti i mentalno stanje. Teška prehidratacija dovodi do napada, grčeva u mišićima i nesvjestice“, kaže doktor Gladston.


Kaže da je prehidratacija rijetka te da mnogima zvuči blesavo, ali što više vode unosite u svoj organizam, to vaše tijelo treba više natrija da bi preživjelo.


“Tijelo ima nevjerojatan sustav otpuštanja vode kroz bubrege i urinaciju prije nego li dođe do stanja opasnosti”, kaže Gladston.


Ako ste zapeli za neki od izazova s društvenih mreža i sada pijete abnormalne količine vode, svakako obratite pažnju na to što vam tijelo govori.


“Simptomi se razvijaju progresivno. Blaga prehidracija može se liječiti smanjenjem unosa vode. Ali ako nastupi prevelika hidratacija onda ćete početi razvijati opisane simptome. Ako ste u jakom treningu i pijete pretjerane količine vode pa počnete razvijati simptome poput glavobolje, mučnine ili nemogućnosti jasnog razmišljanja, onda će prehidratacija biti u različitim dijagnozama”, zaključuje doktor.


Ako se sada pitate koja je to preporučena dnevna doza, zabilježite da postoje različite kalkulacije te trebate slušati vlastito tijelo i prilagoditi količinu vode onome što vaš organizam zahtjeva, ali u prosjeku – zdrava odrasla osoba trebala bi dnevno unijeti 10 do 12 čaša vode (Nastavni zavod za javno zdravstvo „Dr. Andrija Štampar“).