Kampanja #daj5

Hrvatski brend Skintegra donirao 100.000 kn napuštenim životinjama. Popričali smo s vlasnicom o društvenoj odgovornosti

Mija Dropuljić

FOTO: PR

FOTO: PR

Jelena Skendžić Ratkajec popričala je s nama o osjećaju odgovornosti ne samo kompanija nego svakoga od nas

Uvijek možemo naći opravdanje zašto nismo bili odgovorni, zašto nismo mogli pomoći i zbog čega smo šutjeli. Čini se kako tako olako potpisujemo vlastitu ispričnicu te skrećemo pogled kada trebamo biti društveno odgovorni.


No, nisu samo pojedinci ti koji su postali profesionalci u skretanju pogleda i odbijanju preuzimanja odgovornosti. Velike kompanije i tvrtke toliko toga mogu napraviti, ali najčešće biraju ostati neutralni. No, ne i hrvatski beauty brend Skintegra koji je unatoč pandemiji koronavirusa i ove godine donirano novčani iznos napuštenim životinjama. I to ni manje ni više nego 100.000 kuna!


Od svojih početaka omiljeni hrvatski brend kozmetike aktivno sudjeluje i organizira kampanje usmjerene podizanju svijesti javnosti o potrebi zaštite i odgovornog ponašanja prema životinjama.


Kampanju #daj5 prepoznali su i ljubitelji brenda Skintegra


Kampanja upečatljivog naziva #daj5 pokrenuta je u listopadu, mjesecu posvećenom udomljavanju životinja, a s njom se Skintegra obvezala donirati 5 kn za svaki prodani proizvod. 


Uskoro su kampanju podržali i brojni ljubitelji brenda svojom objavom fotografije sa svojim ljubimcima na društvenim mrežama uz #daj5, donirali još 5 kn te tako prikupili ukupno 100.000 kn za donaciju azilima i udrugama diljem Hrvatske.


skintegra


“Već od prve godine poslovanja podržavamo volonterske udruge. Prve, druge i treće godine to je bilo u vidu donacije hrane. Ove godine smo se odlučili donirati novčani iznos.


Donaciju od 100.000 kn rasporedili smo na 10 udruga koje imaju puno mačjih i psećih štićenika. Razlog zašto smo se ove godine odlučili upravo na novčanu donaciju naspram donacije hrane leži u činjenici da smo se u međuvremenu upoznali s brojnim troškovima i problemima koje udruge imaju, a kojih, smatram, ljudi nisu uopće svjesni”, objasnila nam je Jelena Skendžić Ratkajec, osnivačica i vlasnica brenda Skintegra. 


Kako ističe, udruge i azili, imaju brojne troškovi, poput onih za sterilizacije, liječenje brojnih ozljeda kada životinje dođu s ulice, ali i osiguranja smještaja za te iste životinje. 


“Naravno, to sve proizlazi iz naše ljubavi prema životinjama i brige za okoliš. To je svojevrsna osobna misija koju suprug i ja imamo u svojim svakodnevnim životima i na koji smo se obvezali kada smo pokretali Skintegru.


I sami smo udomitelji četiri ulične mace (od čega smo jednu posvojili prije 9 godina upravo preko Prave šape) i doista ne mogu opisati koliko su one pozitivno promijenile našu svakodnevicu i nas kao ljude. Svakome bih savjetovala posvojenje napuštene životinje, ako si to možemo priuštiti, jer smatram da životinje oplemenjuju naš život i pomažu nam razviti posebnu vrstu empatije za svijet koji nas okružuje”, istaknula je Jelena. 



Skintegra je prvu kampanju pokrenula 2017. godine, a Jelena se prisjeća kako je ona po svom dosegu bila skromna, no bila je od srca. Skupljeno je nekoliko tisuća kuna te je kupljena hrana koju su osobno razvozili udrugama diljem kontinentalne Hrvatske. 


“Bilo je to u siječnju, vrijeme je bilo užasno, ceste zatrpane snijegom, a ti volonteri toliko sretni kad su nas dočekali. To mi je otvorilo oči za potrebitost tih ljudi: koliko malo je dovoljno da se učini velika razlika u njihovim životima i njihovom nastojanju da pomognu dalje. Sljedeće godine htjeli smo skupiti više, nakon toga još više. Pomalo megalomanski, ali s dobrim namjerama 🙂


Ova godina bila je uistinu kruna prošlogodišnjih kampanja – skupili smo čak i više nego što smo planirali. Neizmjerno sam zahvalna i sretna zbog ljudi koji su odlučili podržati našu kampanju i omogućiti ostvarenje mojeg sna. I više od toga, zahvalna sam volonterima koji posvećuju svaki dan onome što se čini kao borba protiv vjetrenjača, ali svejedno ne odustaju od onoga što je ispravno. To je najljepši primjer trijumfa volje.”


“Odricanje bi trebalo biti normalno!”


Cjelokupni ovogodišnji iznos je već raspodijeljen azilima i udrugama diljem Hrvatske: Prava šapa, Udruga “SOS CAT” i Hrabre njuške iz Zagreba, Udruga Devet Života iz Osijeka, Deseti Život iz Splita, Udruga Sklonište dobrote iz Čakovca, Žarkovica Azil iz Dubrovnika, Udruga Šapa U Srcu Ogulin, Sklonište za pse Papagalo – Korčula te Udruga Ruka Šapi Pula. 



“Osjećam zahvalnost, ali i poriv da napravimo više sljedeće godine. Osjećam i poniznost. Niti u najluđim snovima nisam mislila da ću ikada biti u poziciji nekome pomoći ovakvom gestom.


Ponizna sam pred samom idejom da uopće možemo napraviti razliku odricanjem koje bi trebalo biti normalno i koje bismo od kompanija kao konzumenti svi trebali očekivati. Sljedeće godine jednostavno moramo učiniti više i nema kompromisa oko toga. Učiniti svijet boljim mjestom za zajedničko sutra svačija je odgovornost”, naglasila je Jelena. 


“Za voditi firmu naprijed treba – empatije!”


No, tako lako je naći opravdanje za ne preuzimanje odgovornosti, pogotovo u ovoj godini kada nas pandemija koronavirusa testira na svim životnim poljima. Ni pojedinci, ali ni veliki ni mali brendovi i kompanije nisu ostali imuni na razne negativne utjecaje ove blago rečeno neobične godine. No, koliko god je ova godina izazovna, Skintegru to nije spriječilo u ostvarivanju svog zacrtanog cilja. 


“Ne mogu reći da ćemo ove godine imati pad naspram prošle godine, iako nećemo imati niti rast kakvom smo se nadali prije korone. No, sve i da imamo pad prometa, naša misija ostala bi identična.


Kao što sam već rekla, podršku volonterskim udrugama počeli smo davati u najranjivijem periodu života naše firme – u samim počecima – i nikada nismo dvojili da je to ispravan potez za Skintegru. Postoji nešto što se zove poslovna logika, i to je nešto što osigurava ‘zdravlje’ svake rastuće kompanije.


Postoji i nešto što ja zovem poslovnom empatijom, to je sposobnost onih na čelnim pozicijama da vide svoje radnike kao prioritet, da vode primjerom i da stvaraju pozitivne promjene u svojem okolišu. Po meni, logika je ono što se treba nalaziti u pozadini svake firme, ali za voditi firmu naprijed treba – empatija. Kampanja #daj5 je jednostavno odraz naše filozofije i naših internih vrijednosti”, beskompromisno je objasnila Jelena. 



U posljednje vrijeme se sve češće priča o društveno odgovornom poslovanju, a brojne svjetske tvrtke koriste svoj utjecaj za podizanje svijesti o određenom pitanju ili dio svog prihoda doniraju u dobrotvorne svrhe. S druge pak strane slobodno možemo reći kako Hrvatska kaska po tom pitanju, pogotovo kada su u pitanju veći igrači na tržištu. 


“Posve iskreno, voljela bih kada bi se i drugi brendovi ugledali na ovu pozitivno intoniranu društvenu praksu, međutim dobro ste uočili – firme koje posluju društveno odgovorno u Hrvatskoj su rijetkost. Ipak, mislim da nade ima i da se situacija mijenja na bolje.


Primjećujem male, ali hvalevrijedne korake i nadam se da će svake godine situacija biti sve bolja. Društveno odgovorno poslovanje (DOP) je filozofija koju svaki brand treba imati u svojoj srži kako bi uopće imao poriv napraviti nešto na tome tragu.


U pozadini društveno odgovornog poslovanja najčešće je odricanje od dijela profita, ali to ne mora uvijek biti modus operandi (primjerice, manjim poduzećima koja si to ne mogu priuštiti) – DOP može postojati i kroz podizanje svijesti o nekoj zanemarenoj, a bitnoj temi. Mislim da je bitno da svatko radi nešto pozitivno, koliko može. Tako će cijeli svijet biti bolje mjesto”, objasnila je Jelena. 



“Mala stvar koju svi možemo pokloniti je ljubaznost”


No, očekivati da brendovi za nas rade posao je blago rečeno neodgovorno. Kako bi došlo do promjena, one trebaju krenuti od svakog pojedinca jer samo tako se stvara magičan krug društveno odgovornog ponašanja koji počinje unutar naša četiri zida, a završava na poslovnim sastancima velikih kompanija.


Odgovornost moramo preuzeti svi jer nitko drugi to za nas ne može učiniti. Često nam se čini da mi nemamo utjecaja na svoju okolinu, ali to je samo loš izgovor za nonšalantno i sebično ponašanje. 



“Nije poanta u tome da svatko od nas radi grandiozne društveno odgovorne poteze, već da svi poklanjamo male znakove pažnje životinjama, okolišu, susjedima, starijima i nemoćnima.


Mala stvar koju svi možemo pokloniti je ljubaznost. Previše je ljudi opterećeno negativnim svjetonazorom i problemima, a jedna mala, iskrena i ljubazna riječ uistinu može nekome uljepšati čitav dan. Dodatno, stvar koju svi možemo učiniti je recikliranje. Sama činjenica da recikliramo i da smo ljubazna osoba već nas čini boljim sugrađaninom, susjedom i prijateljem, a nas ne košta ništa”, savjetuje Jelena 


Jelena i njen vrijedni tim iz Skintegre neće stati na uistinu hvalevrijednim rezultatima od ove godine, već su u planiranjima što u 2021. godini mogu ostvariti. 


“Već otprilike znamo što želimo postići sljedeće godine i kako ćemo to provesti, no kako naši kupci vole jednu zdravu dozu misterije i iščekivanja, ne bi bilo pošteno da sad sve o tome kažem pa bih voljela pričekati sljedeću godinu i, nadam se, bolje okolnosti prije nego iznesemo sve planove.


Ono što mogu obećati je da ćemo sljedeće godine sigurno biti ponovno angažirani oko iste kampanje te izraziti nadu u još veći uspjeh. Vjerujem da zajedno to možemo ostvariti”, zaključuje za kraj Jelena.