Fjaka na desetu

Prebrodite ljetnu pospanost uz ovih 8 savjeta

S.M.

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Postoji nekoliko razloga zašto vam se više spava tijekom najtoplijeg godišnjeg doba



Ljetna pospanost crpi mnoštvo energije i uzima danak na naše fizičko stanje i produktivnost pa ako vam se ljeti stalno spava, niste jedini.


Doktorica Pavan Pai,  neurologinja u bolnici Wockhardt, otkrila je za Healthoshots nekoliko uzroka zašto se ovo događa.


“Sunčani dani koji traju puno duže nego u ostatku godine, utječu na melatonin. Dani su duži, a duža je i pojavnost sunčevih zraka što utječe na pospanost”, kaže doktorica.




Dodaje i da naše tijelo tijekom visokih temperatura radi naporno kako bi nas ohladilo i održalo našu tjelesnu temperaturu što nas strašno iscrpljuje.


Da bi prebrodili ljetnu pospanost, donosimo 8 savjeta.


Rutina spavanja


Ako imate problema sa spavanjem, trebali bi u krevet krenuti ranije i ustajati svaki dan u isto vrijeme.


Hidratacija


Pospanost i umor simptomi su dehidracije stoga je važno svakodnevno unositi potrebnu količinu vode u organizam.


Izbjegavajte tešku hranu


Svi se volimo naspavati nakon obilne večere, ali to nije poželjno jer vas upravo takvi i umaraju. Tijekom dana možete osjećati pospanost jer su vam obroci puni proteina i ugljikohidrata stoga probajte izbjegavati tešku hranu i radite obroke po sezonskim namirnicama.


Osvježavajuća pića


Izbjegavajte kavu i alkohol, a uz vodu konzumirajte osvježavajuća pića kao što je limunada koja će se boriti protiv osjećaja umora. Neka vam pića budu bogata elektrolitima, a siromašna šećerima.


Rekreacija


Ako redovito ne vježbate, trebali bi. Treningom postajete aktivniji i dajete si više energije zbog koje se nećete osjećati pospano tijekom dana. Najbolje vrijeme za trening je rano ujutro kada još nije toliko vruće.


Provjerite krvni tlak


Nizak tlak utječe na ljetnu i pospanost općenito.


Prehrana


Vrlo je važno konzumirati sezonsko voće i povrće, smanjiti unos alkohola i održavati metabolizam te probavni sustav na razini. Izbjegavajte konzerviranu i procesuiranu hranu te fast food.


Sunce


Pokušajte ograničiti izloženost suncu jer je vrlo teško ostati budan pod vrućinama koje crpe naše baterije. Izlaganje suncu može rezultirati dehidracijom što povećava letargiju i umor.