Čuvari zdravlja

Ovih 10 navika najbolji su saveznik vašeg imuniteta

Sanda Milinković

Foto: iStock

Foto: iStock

Naš imunitet neće ojačati preko noći i potrebni su mu balans pravilne prehrane, redovite tjelovježbe i zdravog načina života.



Briga o vlastitom zdravlju i imunološkom sustavu nešto je na što trebamo obraćati pozornost svakoga dana. Naš imunitet neće ojačati preko noći i potrebni su mu balans pravilne prehrane, redovite tjelovježbe i zdravog načina života.


Živimo u vrlo stresnim vremenima gdje nažalost ponekad zaboravimo da je naše tijelo hram te da je naš imunološki sustav prva linija obrane od različitih štetnih vanjskih utjecaja.


Pronašli smo zato deset savjeta i navika uz koje ćete ojačati svoj imunitet i zaštiti organizam.


Uravnotežite prehranu




Zdrava prehrana ne znači da se morate odreći svega što od hrane volite već predstavlja uravnoteženi unos različitih namirnica ne bi li stvorili balansiranu prehranu.


U svoje dnevne obroke uvrstite voće, povrće, sjemenke i orašaste plodove koji su snažan antioksidans. Vlakna u povrću nahranit će crijevnu floru i poboljšati vaš imunološki sustav koji će se tako lakše boriti protiv štetnih patogena koji ulaze kroz vaš probavni trakt.


 


Foto: iStock


Supernamirnice s dobrim bakterijama u funkciji imuniteta


Probiotici su živi mikroorganizmi (“dobre” bakterije) koji primijenjeni u adekvatnoj količini imaju povoljne učinke na zdravlje domaćina. Jedno je znanstveno istraživanje u trajanju od tri mjeseca i provedeno nad 126 djece, pokazalo da djeca koja su popila samo 70 ml fermentiranog mlijeka dnevno imala 20 % manje dječjih infektivnih bolesti za razliku od one djece koja ga nisu konzumirala.


Kiseli kupus, kruh s kiselim tijestom ali i fermentirani napitci ‘z bregov Fortia, koji sadržavaju jednu od najpoznatijih bakterijskih kultura Lactobacillus casei, trebali bi se redovito nalaziti na vašem dnevnom meniju. Jogurt Fortia je i odličan izvor vlakana jer sadrži inulin, vlakno koje dodatno stimulira rast i aktivnost dobrih bakterija, dok su dodani vitamini A i D3 već naširoko poznati po svom povoljnom utjecaju na imunitet.



Unosite više zdravih masti u organizam


Zdrave masti poput onih u maslinovom ulju i lososu, mogu pojačati odgovor vašeg imunološkog sustava prema patogenima. Maslinovo ulje je povezano i sa smanjenim rizikom od kroničnih bolesti poput tipa 2 dijabetesa i srčanih bolesti.


Smanjite unos šećera


Preveliki unos šećera, pogotovo prerađenog, nema pozitivne posljedice na vaš organizam i osim što dovodi u pitanje vaše zdravlje i težinu, onemogućuje pravilan rad imunološkog sustava. Smanjite unos šećera iz nezdravih slastica i sokova i s vremenom ćete primijetiti brojne promjene u vašem organizmu.


Imunitet voli i vitamine


Vitamini bi trebali biti nešto što ne izostavljamo iz naših obroka. Posebno obratite pažnju na unos vitamina D kojeg još nazivaju i vitaminom Sunca.  


Znanstvene studije su ukazale na povezanost niskih koncentracija vitamina D i učestalosti više infektivnih bolesti, poglavito infekcija gornjeg respiratornog sustava, pneumonije, upale uha, hepatitisa B i C i mnogih drugih.


Istraživanja pokazuju kako visoki status vitamin D može pomoći u smanjenju rizika virusnih epidemija  te  održati imunitet, snagu mišića i gustoću kostiju, dok niske koncentracije vitamina D se vežu uz maligne, kardiovaskularne, autoimune i neurološke bolesti te kronične respiratorne bolesti, dijabetes i hipertenziju.


Foto: iStock


Redovita tjelovježba


Ne morate se odmah upisivati u teretanu, ali preporuka je svakodnevno vježbanje. Bilo da se radi o šetanju, trčanju ili vožnji sobne bicikle dok gledate omiljenu seriju, bilo kakvo kretanje i tjelovježba uvijek je bolja opcija od sjedenja.


Ništa bez vode


Voda je najbolji prijatelj našeg organizma i trebali bi je konzumirati na dnevnoj bazi. U suprotnom dolazi do dehidracije koja se u organizmu može manifestirati u obliku glavobolje, problema s probavom, srcem i bubrezima.


Da bi spriječili dehidraciju, potrebno je piti što više tekućine odnosno vode – ona nema kalorija, aditiva niti šećera.


imunitet

Foto: iStock


Poradite na rješavanju stresa


Stres je danas nemoguće izbjeći i vjerojatno su nam najčudniji dani kada ne osjećamo stres. On nažalost ostavlja ogromne posljedice na naš organizam i imunološki sustav stoga je neopisivo važno naučiti kako se riješiti ovog neprijatelja.


Meditacija, tjelovježba, pisanje dnevnika, glasno pjevanje uz omiljene glazbene hitove; samo su neki od načina kako se možete pokušati riješiti stresa. I ne brinite, i ono najteže će proći.


Napravite vlastiti vrt


Osim što će vam skrenuti misli sa stresnih situacija koje ste proživjeli tijekom dana, uzgajanje vlastitog vrta znači i – vlastite namirnice. Ako nemate dovoljno prostora za ogroman vrt, poigrajte se sa začinima. Uzmite teglice u kojima ćete uzgajati vlastiti bosiljak, ružmarin ili peršin i svakodnevno vodite brigu o njima.


Foto: iStock


Okružite se stvarima koje volite


Možda zvuči kao otrcana fraza, ali vaše je tijelo i imunitet, odraz vašeg raspoloženja. Ukoliko ste nesretni, vaše tijelo to osjeća i teško mu je boriti se protiv svih vanjskih čimbenika ako se loše osjećate “iznutra”.


Promijenite način prehrane, uvedite tjelovježbu na dnevnoj bazi, posvetite se vlastitim hobijima i družite se s ljudima koje najviše volite. Ponekad je i dobar smijeh nešto što će nahraniti vaš imunološki sustav.



Imunitet voli dobar san


Da bi organizam normalno funkcionirao, potreban mu je pravilan san. Zato je važno ustaliti određeno vrijeme u koje ćete svake večeri leći u krevet, zaboraviti na sve brige koje su vas mučile tijekom dana, opustiti se i – zaspati.


Odraslim ljudima je potrebno minimalno sedam sati sna svake večeri, tinejdžerima od 8 do 10, a mlađoj djeci i bebama do 14 sati.


_


Foto: iStock


__


Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Vindija.