Štorija od mašte

Gallica aranžmani od suhog cvijeća su prava umjetnička djela. Nikola Vidaković nam otkriva njihovu čaroliju

Mija Dropuljić

FOTO: Gallica

FOTO: Gallica

Upečatljivi i trajni cvjetni aranžmani koji oduzimaju dah



Ako ste obožavatelj uređenja interijera, sigurno svoj dom volite ukrasiti raznim buketima. Veoma upečatljivo i stylish u svakom interijeru izgledaju aranžmani od dehidriranog cvijeća. Ako želite svom domu pružiti ono nešto posebno, posve unikatno i napravljeno s ljubavlju, pogriješiti ne možete s hrvatskim brendom Gallica. 


Dovoljan je tek jedan pogled na kreacije brenda Gallica kako biste se bezglavno zaljubili. Na drugi pogled postaje jasno koliko su Gallica aranžmani detaljni, promišljeni, harmonično uklopljena – prava umjetnička djela.






Gallica je jedinstveni brend koji je nastao u strogom lockdownu zbog pandemije koronavirusa. Iza njega se krije Nikola Vidaković koji je ujedno i vlasnik ugostiteljskog objekta Birtija u Vrbovcu koji je otvoren u samim počecima novog normalnog. 


“Zaista sam prošao kroz puno šala na svoj račun kada je bližnja ekipa saznala da počinjem raditi s cvijećem, pretpostavljam da nagađate u kojem smjeru su šale išle. Vlasnik sam također ugostiteljskog objekta koji je jedinstven po samom konceptu interijera i eksterijera jer je većina ručni rad i samom ponudom koja je okrenuta domaćim proizvodima ‘craft’ ili ručnog rada. Otvorili smo djelatnost web trgovine i izrade rukotvorina i slobodno vrijeme pretvorili u cool radove. Frendovi su se uključili oko fotkanja i dizajna i mislim da imamo super stvar”, u početku nam je objasnio Nikola. 




Korona je u određenom periodu zatvorila njegovu tek otvorenu Birtiju te ga navela da višak vremena i manjak novca pretvori u brend koji na hrvatskom tržištu ne postoji. 


“Počelo je klasično s radovima za stan, lokal, pokloni bližnjima, a komentari onih ljudi koji su ih primali su pokrenuli motivaciju za dalje. Frendovi su se uključili oko fotkanja i dizajna i mislim da smo u počecima super stvari.”




Nikola ističe kako je sušeno cvijeće jedan od vodećih trendova kada su cvjetni dekor detalji na eventima i u uređenju interijera u pitanju. 


“Ljudi mu sve više naginju jer ima trajnost i postojanost u odnosu na svježe. A mi smo prepoznali potencijal u manjim dekoracijama koje mogu biti poklon, detalj u interijeru doma ili poslovnog prostora. Naime, veliki dio cvijeća dehidriramo sami pazeći doista pritom na svaku laticu. Sušeno cvijeće je na svoj način lijepo i u kombinaciji može postati umjetničko djelo. Znamo reći klijentima da je trajno upozoravajući na detalje koji mogu uzrokovati štetu da ono ne bude.”




Gallica je zapravo najranije europska ruža koja je poznata još od Rimljana. Ima izražen miris i cvate samo jednom. Upravo kostur i simbol Gallica dekoracija je ruža, a boje koje se procesom dehidriranja dobivaju uistinu budu posebne. 


“Svaki dio doba godine nosi svoje dekoracije i svoje cvijeće, tako i mi stvaramo. Dio cvijeća dehidriramo sami, dio kupujemo već osušeno, dio nalazimo u prirodi, dio dobijemo kao poklon i na kraju sve sjedinimo ovisno o inspiraciji. Veliki dio vremena ode na dehidraciju, svaka dekoracija se radi ručno i iziskuje puno vremena jer je potrebno biti iznimno pažljiv jer su svi dijelovi krhki.


U asortimanu Gallice svatko može pronaći nešto za sebe. Tu su dekoracije u staklenim kupolama, na drvenim podlošcima, u okvirima i staklenim vazama, u okvirima za vezanje. Nikola ističe kako će svakako izrađivati i nove kreacije.




“Reakcije mogu biti samo pozitivne jer u našem slučaju klijent vidi što naručuje i točno to očekuje. Naravno, kada primi dekoraciju uživo, ona izgleda još bolje. Jedino smo u početku imali strašnu stvar. Naime, najviše narudžbi smo dobili za Valentinovo i uglavnom su bile dekoracije u staklenim kupolama. One su sve zaista izgledale kao na slici, no bez puno iskustva većini klijenta su se sve dekoracije upljesnivile i počele su stizati masovno prigovori, a mi smo izrađivali nove – totalni kaos. Logično, sve što je zatvoreno u staklenci duže vrijeme dolazi do kondenzata i stvaranja plijesni te smo tada napravili upute koje jasno definiraju postupanje s dekoracijom i stvari su krenuli na bolje, no bilo je to gadno iskustvo”, prisjeća se Nikola.


Većina izrađenih dekoracija su pokloni koji nastaju zajedno s klijentom. Tako se svaki aranžman prilagođava interijeru i prostoru. 




“Dosta su tražene poklon kutije koje u sebi sadrže dekoraciju u kupoli, svijeću s dehidriranim voćem i karticu s porukom koja se može ostaviti osobi koja poklon kutiju prima. Osim toga novost nam su i poklon kutije s koktelom koji se mogu probati u našem lokalu, a sadrže sve sastojke, karticu s porukom i dekoraciju koja se može izabrati. Sve dekoracije su posebne i svaka je na svoj način jedinstvena.”


Sve Gallica aranžmane za sada možete naručiti putem službenog Instagrama _gallica sami web shop je trenutnu u izradi. Nikola ističe kako mu je na prvom mjestu klijent, stoga puno vremena provodi u komunikaciji sa svakim pojedincem kako bi krajnji rezultat pružio sreću svima. 




“Ugostiteljski objekti su otvoreni tako da smo sad posvećeni obje djelatnosti i istovremeno uređujemo unutarnji prostor lokala koji će ujedno biti mali atelje radova. Zaista je posebno vidjeti radove koji se uklapaju u prostor a ujedno možete izabrati uživo ono što se vama najviše sviđa.


Spojili smo Gallicu s lokalom na način do joj je lokal pozornica 🙂 Također, stvorili smo koktel pod nazivom Gallica koji u sebi ima sirup od ružinih latica i dehidrirane latice, a naši gosti mogu ako im se svidi naručiti poklon kutiju koja je također ručni rad sa svim sastojcima. Dekoracije će dolaziti nove ovisno o prirodi i našoj inspiraciji.”




Svaki Gallica aranžman je umjetničko djelo koje će vama ili vama dragoj osobi uljepšati svaki dan. Osim što ćete u svom domu imati uistinu jedinstven i trajni cvjetni aranžman, također ćete kupnjom podržati naše kreativce koji i u najtežim vremenima slijede svoje snove.