Štorija od mašte

Fiumica je brend scrunchie gumica koje obožavamo. Razgovarali smo s osnivačicom Paolom

Sanda Milinković

Foto: KRISTINA BARIŠIĆ

Foto: KRISTINA BARIŠIĆ

Od Paole smo doznali i da Fiumica planira lansirati jedan novi, ali popularni proizvod.

Znate li onaj osjećaj kad nakon cjelodnevnog dana napokon raspustite kosu iz repa, odložite tanku gumicu koja se od silnog korištenja već pošteno izlizala pa shvatite da vas od visokog repa boli glava, te da vam je gumica još i počupala popriličan broj dlaka s glave? E, pa upravo zato jer nam je taj osjećaj dobro poznat, rado smo se vratili u prošlost i oduševili se scrunchie gumicama izrađenima od materijala koji toliko malo štete kosi da ćete i po povratku kući rado ostaviti rep na glavi.



Scrunchie gumice koje su već neko vrijeme popularne u streetstyleu, ali i kod mnogih celebrityja, vratile su se na velika vrata. A mi smo pokucali na jedna manja, ona koja pripadaju kreativki Paoli Lugarić i iza kojih se skriva brend Fiumica.



Paola je mlada diplomirana umjetnica iz Pule koja u Rijeci živi, radi, stvara i traži nove izazove. »U slobodno vrijeme uživam u svome domu zajedno s dečkom i našom mačkom Živom«, kaže nam kroz osmijeh. Njezin je primarni posao onaj kazališne scenografkinje kojim se profesionalno bavi zadnjih nekoliko godina, što kroz asistencije najvećih hrvatskih scenografa, što kroz autorske projekte.


Paola Lugarić



Za naš je list kazala da su joj svi projekti jednako značajni zbog količine iskustva i znanja koje stekne, ali kao poseban događaj je izdvojila svoju prvu samostalnu scenografiju za operu »Didona i Eneja« redateljice Mirve Koivukangas u HNK Ivana pl. Zajca, predstavu »Bakice« umjetničke organizacije Kolektiva Igralke u režiji Tjaše Črnigoj, »Nepoznata iz Seine« redateljice Rajne Racz u produkciji Teatra &TD Zagreb, »Potplaćeni! Ne plaćamo!« u režiji Patrika Lazića i »Kraljević i prosjak » u režiji Luke Mihovilovića, oba projekta u produkciji njezinog matičnog kazališta INK Pula, i za kraj asistencija scenografu Stefanu Katunaru na predstavi »Tko se boji Virginije Woolf ?« redateljice Lenke Udovički u produkciji kazališta Ulysses.


 


Fiume + gumica = Fiumica



Iako uživa u svom poslu, jedan od izazova koji je pronašla upravo je osnivanje vlastitoga brenda – Fiumica. Radi se o popularnim scrunchie gumicama koje su se u velikom stilu vratile na modnu scenu, a nije teško pogoditi kako je dobila inspiraciju za naziv brenda.
»Tako je, ime je inspirirano nazivom grada Rijeke i spojem riječi Fiume i gumica«, smije se Paola pa dodaje: »Fiumice sam pokrenula spontano ove zime sašivši prvi put za sebe scrunchie gumicu od restlova materijala koje sam dobila na poklon od obitelji. Tu se onda i razvila ideja izrade gumica koju sam proširila na širu publiku kako bi se materijal iskoristio i bio mu udahnut novi život.«




U inspirativnom razgovoru s mladom umjetnicom doznali smo da je pokretanje brenda bila jedna od najtežih situacija s kojima se suočila. »Pokretanjem brenda izlažete sebe i svoj proizvod na kojem ste prije toga radili mjesecima. Puno je tu pokušaja i pogrešaka. Primjerice, nisam nikada prije sjela za šivaću mašinu dok se nisam odlučila šivati gumice, a dok nisam imala savršen proizvod, nisam ni kretala u promociju«, otkriva nam naša sugovornica.



Pritom je kazala i što je za mlade kreativce, koji se tek ohrabruju na svoje prve poslovne i samostalne korake, najvažnije.



»Najbitnija je vjera u sebe i u to što radite. Svaki proizvod ako već i postoji na tržištu, uvijek može biti bolji i kvalitetniji. Ne biste se trebali obeshrabriti nečim što već postoji, nego pronaći način da se izdvojite i predstavite u svome stilu. Preporučila bih istraživanje tržišta, slušanje raznih taktika o prodaji i pristupu kupcima koje možete naći na internetu te to prilagodite sebi i svojim potrebama. Potrebno je uložiti puno vremena i pratiti trendove da biste uvijek bili u korak s njima, a po mogućnosti i korak-dva ispred«, savjetuje.



Nema bacanja materijala



S obzirom na to da su Fiumice svježi brend koji na tržištu tek čeka proslaviti svoj prvi »instagramski rođendan«, izbjegli su pandemijske blokade koje su mnoge kreativce vratile i nekoliko koraka unatrag. Paola nam kaže da je prodaja fiumica sasvim zadovoljavajuća te da uvelike ovisi o tome koliko je truda uloženo u osmišljavanje sadržaja te koliko isti dopire do željene publike.



»Mi s vremena na vrijeme imamo i kraće pauze radi poslovnog odsustva, ali se uvijek rado vraćamo i ulažemo još više«, dodaje.
Paoli u izradi fiumica najviše pomaže njezin dečko koji izrezuje materijale, provlači lastiku i po potrebi i količini posla komunicira, pakira i šalje pošiljke, dok Paola šiva te stvara sadržaj i fotografije za društvene mreže.




Zanimljivo je što fiumice nastaju od gotovo svačega jer kod naše sugovornice, nema bacanja materijala.



»Većina, ako ne i sav materijal, krenuo je od poklona članova obitelji koji su mi rado ustupili razne vintage materijale koji su se jako svidjeli našoj publici. Kako se proširio glas da izrađujem gumice i od restlova, počela sam dobivati materijale od raznih izvora, prijatelja i poznanika. Ponekad se dogodi i da neka haljina iz second handa postane fiumica.



Postupak je podosta opširan, ali u kratkim crtama ga svodim na rezanje odabranog materijala ovisno o narudžbi, te duplog šivanja da budemo sigurni da neće popustiti
konac ili materijal. Zatim slijedi provlačenje lastika i finalno zatvaranje gumice te slanje poštom«, objašnjava Paola koja kaže i da su materijali većinom pamuk, svila, saten i likra.



Glavni cilj fiumica je udahnuti novi život dobivenim materijalima pa se većinom provodi njihovo recikliranje, a Paola i privatno podržava koncept održive mode, male poduzetnike i kolege umjetnike koji stvaraju unikatne proizvode čime pokušava »razbiti« kupnju u trgovinama brze mode.



Najpopularnije su oversized fiumice



»Volim kupovati i u second hand shopovima koji kod nas još uvijek nisu toliko prihvaćeni, ali vidim da se sve više ljudi okreće tom načinu kupovine. Jedna od najdražih stvari mi je kad razmjenjujem stvari s prijateljima čime nastojimo smanjiti kupovinu i bacanje odjeće koja je jedan od najvećih zagađivača«, dodaje Paola.



Scrunchie gumice obožavamo zbog njihovog neodoljivog izgleda i praktičnosti, ali i onog sjajnog uklapanja u našu kosu bez da nas nešto žulja, grebe ili da nas nakon cjelodnevnog nošenja repa boli glava.




S nama se slaže i Paola koja potvrđuje da su ovakve gumice doživjele veliki come back pa kaže da su među fiumicama, koje stižu u različitim veličinama, najpopularniji medium modeli i vrlo popularni oversize. »Od boja bih mogla reći da su najtraženija crna, sve veličine točkica, crvena, baby roza i cvjetni dizajni«, dodaje.



Fiumice nastaju uglavnom kroz sezonske kolekcije, ali ako se naša sugovornica oduševi pojedinim materijalom, pobjeđuje želja da se odmah predstavi publici pa tako dobijemo i iznenadne fiumice.



»Uglavnom se inspiriramo materijalom, a sad već na prvi pogled možemo zamisliti kako će izgledati gumica i koji materijali su tome pogodni, a koji baš i ne drže tu njezinu karakteristična ‘pufastu’ formu«, objašnjava Paola.



U planu je i novi proizvod



Osim što su vizualno vrlo privlačne, fiumice se vrlo lako uklapaju u gotovo pa svaku frizuru, a Paola kaže da su njoj osobno najzgodnije u visokom repu i niskoj pundži, ali nam na kraju kroz smijeh ipak dodaje da su »savršene u svakoj kombinaciji«.



Na kraju našeg razgovora, od Paole smo doznali i da Fiumice planiraju lansirati jedan novi, ali popularni proizvod.



»Spremamo predstaviti vrlo već popularni set za uvijanje kose bez izvora topline koji kosu ne oštećuje. U setu će biti tuba oko koje se omota kosa koja nakon par sati stajanja postaje neodoljivo kovrčava te dvije male gumice u istoj boji od satena, koji je jako nježan prema vašoj kosi«, kazala je Paola ekskluzivno za Life.



S veseljem čekamo nove komade fiumica uz koje ćemo nadograditi jesenske frizure, ali i čitav outfit, te novi proizvod koji će proizaći iz kreativnih misli i spretnih ruku naše inspirativne sugovornice Paole.




Modeli:  Lana i Tina Benzia