Grupa broji 286 000 članica

Mirna Matković: Razgovarale smo s osnivačicom Ženskog recenziRAJa i otkrile što se krije iza ove uspješne poslovne priče

Dijana Ljubanović

FOTO/IG @mirnamatkovic

FOTO/IG @mirnamatkovic

U današnje vrijeme važnije je nego ikada da se žene međusobno podržavaju i da to nije samo još jedan klišej.



Kada imate dilemu što kupiti, mjesto na kojemu ćete potražiti savjet i inspiraciju, zasigurno je Ženski RecenziRAJ. Facebook grupa nastala je 2018., a do danas je prikupila više od 285 000 članica kako iz Hrvatske, tako i iz susjednih zemalja. I zaista, utjecaj je grupe je ogroman da mnogi brendovi zadovoljno trljaju ruke kada se njihov proizvod nađe među hvaljenim recenzijama u grupi jer to znači da će u nekoliko dana, doslovno nestati s polica.


Sve je počelo iz ljubavi prema kozmetici, mlade i entuzijastične Đakovčanke, Mirne Matković koja je danas vlasnica laskave titule – osnivačice i idejne začetnice Ženskog Recenziraja. Naime, Mirna, inače profesorica engleskog i hrvatskog jezika i književnosti, prvo je pisala blog Lipstic Blade koji je kasnije ostao u sjenu Ženskog Recenziraja, a Mirna je postala predvodnica novog vala zanesenosti kozmetikom, ali i finom hranom te trendovima u uređenju interijera.


Detaljni opisi proizvoda s razlozima za i protiv te stvarne žene koje su sve to zaista iskusile na vlastitoj koži, sada je jasno, bila je odlična poslovna ideja. Zatvorena grupa žena koje su razmjenjivale iskustva, danas je platforma koja je postala mali Google za sve što vas zanima o onome što život čini slađim.





„Iza Ženskog recenziRAJ stoji jedan veliki tim od 19 osoba koje s puno ljubavi sudjeluju u cijelom projektu. Svaki sat svog radnog, a i velik dio slobodnog vremena posvećujem ovom poslu, a nagrada mi je što vidim da smo stvorili pravu žensku zajednicu koja si međusobno pomaže baš u svakom trenutku“, objašnjava Mirna Matković.


Jeste li znali da je Ženski RecenziRAJ aktivan na čak šest kanala?


No, Facebook grupa je proširila svoj utjecaj i postala je veća i od same sebe. Sada je Ženski Recenziraj i Instagram stranica, web portal, na facebooku se razgranao i na nekoliko podgrupa.


„Danas smo aktivni na šest kanala – Facebook grupe Ženski recenziRAJ i Ženski recenziRAJ LUXE, Facebook stranica, Instagram profil, TikTok i portal zbog kojeg se ovakav rast i dogodio“, dodaje Mirna.



Snaga Ženskog Recenziraja je kako u iskrenim recenzijama, tako i u brojnosti. Nemoguće je zanemariti ogromne količine žena koje u sekundi pokrenu lavinu komentara o jednoj temi.


2Grupa trenutačno broji 285 tisuća članica, no kada bismo tome pridodali i ostale društvene mreže, govorimo o pola milijuna žena koje nas svakodnevno prate. Najzastupljenija nam je dobna skupina od 25. do 34. godine života, no kada pogledamo ostale brojke, možemo zaključiti da su tu i tinejdžerke i umirovljenice, tako da okupljamo sve dobne skupine što je baš posebno“, naglašava Mirna.



U grupi bilo koja žena može ostaviti recenziju, ali pravila se moraju poštovati


Autentičnost grupe se potkrepljuje jasnim pravilima te s druge strane, slobodi i pružanju mogućnosti da baš svaka žena koja to poželi, a poštuje pravila grupe, može ostaviti svoju recenziju i objasniti svoje razloge i načine konzumiranja nekog proizvoda. Zbog svega toga, ali i poslovnog uspjeha koji je omogućio nova radna mjesta, osnivačica Ženskog Recenziraja, ne krije ponos.


„Najponosnija sam što sam otvorila nova radna mjesta u vrijeme koronavirusa kada je većina tvrtki zatvarala svoja vrata. Naravno, ponosna sam i što smo uspjele okupiti toliko žena na jednom mjestu koje nesebično dijele svoje savjete i preporuke.“


Čini se da tolika involviranost žena u grupu nije samo pitanje njege kože i kose, već i istinski wellbeing. Ovo je mjesto koje ih priprema na male rituale za postizanje i unutrašnjeg mira koji uveseljava žene, ali i spaja kroz ovakve kanale komuniciranja i osnaživanja zajednice.



„Rekla bih da se nitko ne šminka zbog šminke, već zbog osjećaja. Kada smo sređene, kao da imamo više samopouzdanja i osjećamo se bolje, a ne radimo to kako bismo se svidjele drugima, već kako bismo se bolje osjećale u svojoj koži. To je ono i čemu mi težimo – osjećaju. Važno nam je da svaki članak ima neku poruku, ali ništa ne namećemo jer svatko bira za sebe ono što ga čini sretnim. Od pisanja recenzija mislim da smo zaista došli na jednu višu razinu gdje možemo ženama pružiti pravu podršku i biti uz njih bar ovako virtualno“, zaključuje Mirna.



Mnogo je truda uloženo u realizaciju i funkcioniranje Ženskog recenziRAJa


Iako sve lijepo i bajkovito zvuči, mnogo je truda, rada i napora uloženo kako bi sve funkcioniralo i kako bi danas, Mirna i djevojke koje stoje, sad već, iza brenda Ženski RecenziRAJ mogle ubirati plodove svog zalaganja. Zato je potrebno kreirati nove planove i biti fleksibilan na tržištu kako bi mogao opstati i širiti svoj utjecaj.



„Što se tiče planova, voljela bih nastaviti u istom smjeru uz nešto veću radnu snagu kako bih se malo rasteretila jer moram priznati da mi treba malo više odmora koliko god voljela svoj posao“, otkriva Mirna uz poruku kako je važno zajedništvo i međusobno podržavanje jer nemoguće je ostvariti velike rezultate bez kompatibilnih partnerica i osoba koje nadograđuju i nadopunjavaju ideju.



„U današnje vrijeme važnije je nego ikada da se žene međusobno podržavaju i da to nije samo još jedan klišej. Zbog društvenih mreža uspoređujemo se s „ljepšima“, „pametnijima“, „uspješnijima“ i stvara se neka zavist koju trebamo izbaciti iz glave i usredotočiti se na to da učimo od onih koje smatramo boljima, a ne da ih omalovažavamo kako su postigli to što jesu. Moramo si čuvati leđa.“