Porast hormona

Jutarnja mučnina u trudnoći: Ovi savjeti bi vam mogli pomoći kod ublažavanja simptoma

Dijana Ljubanović

Foto: iStock

Foto: iStock

Mučnina i povraćanje mogu biti neočekivana, neugodna, ali uobičajena stvarnost trudnoće.



Svatko tko se stisnuo oko zahodske školjke ili osjećao kako ga neprestano slijedi oblak nemira tijekom trudnoće, zna da rađanje djeteta nije uvijek slavlje i osmijeh. Više od 70 posto žena pati od jutarnjih mučnina, a simptomi dostižu vrhunac između petog i 12. tjedna trudnoće.


Stručnjaci nisu sasvim sigurni što uzrokuje mučninu, ali postoji teorija da je riječ o porastu hormona korionskog gonadotropina i estrogena.


Genetika također može utjecati na ozbiljnost simptoma, a riječ je čak o evolucijskoj prilagodbi koja nas sprečava da jedemo hranu koja je štetna u trudnoći. No, mučnina i povraćanje obično ne predstavljaju rizik za vas ili vašu bebu, piše InStyle.


jutarnja_mucnina

Foto: iStock


Mali, česti obroci




Preporučuje se jesti pet ili šest “mini” obroka dnevno umjesto tri veća kako bi se osiguralo da vaš želudac nikada ne bude prazan, što bi moglo pogoršati vaše simptome.


Proteini pri svakom obroku


Mlijeko, orašasti plodovi, sjemenke, maslac od orašastih plodova, čak i proteinski prah mogu vam pomoći da budete siti cijeli dan i da ne osjećate neugodne simptome mučnine.


Foto: iStock


Hidratizacija


Vaše tijelo treba više vode nego obično tijekom trudnoće (oko osam do 12 šalica dnevno)  i to nije samo zdravstveni savjet. Manjak tekućine može pogoršati mučninu. Ako vam je teško s vodom, čak i čips od leda može vam pomoći da tu i tamo dobijete malo vode. Ali ako ne možete zadržati vodu ili primijetite simptome dehidracije, svakako nazovite svog liječnika.


Proizvodi od đumbira


Stručnjaci nisu 100 % sigurni zašto đumbir potiče mučnine i povraćanja u trudnoći, ali biljka je široko prihvaćena kao siguran, potpuno prirodan način da se mnogi osjećaju dobro kad pogodi jutarnja mučnina.


Studije su pokazale da to može povećati brzinu kretanja hrane kroz vaš probavni trakt, što bi moglo pomoći u mučnini. Korištenje pravog đumbira, na primjer u čaju, pružit će vam dobru dozu pravih stvari. Stručnjaci se slažu da je važno pridržavati se onoga što vama odgovara.


Foto: iStock


Prenatalni vitamini


Ako patite od mučnine i povraćanja trudnoće, tablete ne padaju uvijek lako, a neke trudnice primjećuju da njihov prenatal doprinosi njihovoj mučnini. No, uz držanje koraka s potrebama za vitaminima i mineralima u trudnoći važno je i započeti s uzimanjem prenatalnih vitamina mjesec dana ili malo prije začeća kako bi se ublažili ozbiljni simptomi mučnine i povraćanja.


Pazite da vaš prenatalni vitamini sadrže vitamin B1 (tiamin), jer se razina može smanjiti ako ne možete jesti ili zadržavati hranu bogatu vitaminom B1 i pronađite onu koja vam odgovara.


Vitamin B6


Teško je reći što točno stoji iza učinkovitosti ovog eliksira za jutarnje mučnine, ali B6 bi mogao imati svojstva protiv mučnine ili bi vitamin opet mogao jednostavno pomoći da se opskrbite zdravim hranjivim tvarima, igrajući ulogu u prehrambenoj ravnoteži. Stručnjaci obično predlažu da počnete s dozom od 10 do 25 miligrama, ali razgovarajte sa svojim liječnikom o tome što je najbolje za vas.


Foto: iStock


Lijekovi na recept


Povratak na ovu power play kombinaciju na sekundu: možete samostalno uzimati doksilamin i vitamin B6 ili biste mogli pitati svog liječnika o kombiniranom obrascu recepta ako smatrate da su vaši simptomi ozbiljniji. Kao i u svemu, samo obavijestite svog liječnika o svim lijekovima ili dodacima (čak i onima koji se izdaju bez recepta) koje uzimate tijekom trudnoće.