Važnost recikliranja

Keune Haircosmetics promiče društveno odgovorno pronašanje

Mija Dropuljić

FOTO: PR

FOTO: PR

Keune brine. Za ljude. Za planet. Za buduće generacije.



U posljednjih nekoliko godina sve veći fokus stavlja se na društveno odgovorno poslovanje, no iako bi ono danas trebalo biti primarna stavka svakog poslovanja kompanije, još uvijek je mali broj onih koje to zaista i čine. Jedan od svijetlih primjera uspješne implementacije društveno odgovornog poslovanja je Keune Haircosmetics, svjetski poznata beauty kompanija, koja stvara dodanu vrijednost u punom smislu značenja. 


Budući da je obiteljska kompanija (sve dionice još uvijek su u isključivom vlasništvu Keune obitelji), čvrsto vjeruju da je njihova odgovornost brinuti o planetu i o ljudima, ne samo za radi svih nas već radi budućih generacija.





Na različite načine svakodnevno osiguravaju pozitivne promjene i održivi rast u svom poslovanju. Tako se njihov proizvodni pogon u potpunosti napaja solarnom energijom, prikupljenom pomoću 3682 solarnih panela na vlastitim krovovima. Do 2022. godine Keune tvornica u Soest-u, Nizozemskoj, bit će potpuno neutralna na ugljik (bez prisustva ugljika).


Smatraju kako svi zaslužuju jednake mogućnosti u životu – stoga se prema svima odnose kao da su obitelj. Od 1995. godine osobe s invaliditetom dio su Keune tima. Ljudi iz više od 40 zemalja rade u njihovom sjedištu u Nizozemskoj te su svi vrlo cijenjeni članovi široke Keune obitelji.



Preispituju, recikliraju i smanjuju količinu plastike. Već 2017. godine počeli su koristiti recikliranu plastiku kao zamjenu za djevičansku plastiku. Do 2025. planiraju smanjiti upotrebu plastike na pola – upotrebom više reciklirane plastike i plastike na biološkoj osnovi, smanjenjem količine plastike u ambalaži i čineći da se ambalaže mogu koristiti te puniti nekoliko puta.


Također, smanjuju količinu plastične ambalaže koju koriste za više od 2000 kg godišnje, a to rade jednostavnim korištenjem tanje folije za zamotavanje!



Aktivno brinu o vodi, na način da su uspjeli smanjiti otpad vode za 37%, a smanjili su i upotrebu pitke vode u pogonu za 56 %, zahvaljujući lokalnom bunaru i novom sustavu čišćenja.


Kako bi zaštitili šume i osigurali njihovu budućnost, 75 % sastojaka na bazi palminog ulja certificirano je RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil – inicijativa koja teži promovirati rast i korištenje održivih proizvoda iz palmina ulja putem globalnih certifikacijskih normi i uključivanja zainteresiranih strana) kvalitetom. Do kraja 2021. to će se povećati na 100%. RSPO je zaštita industrije i lanaca opskrbe koji su ugroženi širenjem eksplotacije palminog ulja, čija nekontrolirana proizvodnja stavlja u rizik prašumska područja.


Za promicanje održivog šumarstva, 97 % kartonske i papirnate ambalaže ima FSC (The Forest Stewardship Council – sustav osiguranja održivog razvoja u gospodarenju šumama s idejom da će potrošači radije kupovati proizvode koji potiču iz šuma kojima se trajno gospodari na održiv način) ili PEFC ( Programme for the Endorsement of Forest Certification PEFC) certifikat koji osigurava da sve šumske sirovine, koje su sastavni dijelovi konačnog proizvoda, potječu iz šuma kod kojih je zajamčeno poštovanje definiranih standarda.



Nikada ne rade testiranja na životinjama, a apsolutno odbijaju prodavati svoje proizvode u zemljama koje zahtijevaju testiranje na životinjama. Pružaju edukaciju onima kojima je to potrebno; u siromašnim četvrtima Brazila ljude podučavaju da postanu frizeri, zahvaljujući njihovoj podršci projektu Mangueira. 


Žustro se bore protiv otpada, jer smatraju kako je otpad gubljenje dobrih resursa! U razdoblju 2016. – 2019. smanjili su preostali otpad za 28 % – materijal iz njihove tvornice koji se ne može reciklirati ili ponovno upotrijebiti. Njihov proizvodni pogon na odlagalište šalje apsolutno nula industrijskog otpada. Također, važno je napomenuti kako svi Keune proizvodi nastaju u Soest-u, pod istim krovom centrale. To im omogućuje da paze na svaki korak procesa.


Ovo je tek mali dio raznolikih načina,  na Keune Haircosmetics nastoji promicati pozitivne vrijednosti i činiti svakodnevno mala djela od velikog značenja. Čvrsto vjeruju kako je jedini način za uspješno poslovanje u današnje vrijeme ono koje se okreće održivom razvoju i dugoročnom ulaganju u kvalitetu života.