Učinkovito i jednostavno

Uz ovih 10 savjeta ćete se osjećati bolje i imati zdravi odnos sa sobom i svojim tijelom

Šarlota Brnčić

Foto: iStock

Foto: iStock

Nismo u stanju slušati i cijeniti svoje tijelo, a to nas dovodi do toga da postajemo nezadovoljni, nesretni i nismo baš usredotočeni na sebe.



Osjećati se dobro u svome tijelu temeljan je preduvjet za zadovoljan, ispunjen i skladan život. Međutim, često se radi o aspektu koji nije lako postići.


Nismo u stanju slušati i cijeniti svoje tijelo, a to nas dovodi do toga da postajemo nezadovoljni, nesretni i nismo baš usredotočeni na sebe. Osluškivati se i gledati se s ljubavlju bitan je korak ako želite započeti zdrav i stvaran odnos sa svojim tijelom, a time i mentalno i psihološki imati koristi od toga.


No, kako se fizički dobro osjećati i živjeti u skladu sa svojim tijelom? Donosimo vam 10 učinkovitih i jednostavnih savjeta kako se naučiti voljeti i imati najzdraviji mogući odnos sa sobom i svojim tijelom.


1. JEDITE DOBRO




Adekvatno njegujte svoje tijelo! To je važan prvi korak da se osjećate dobro iznutra i izvana. Odaberite zdravu i raznoliku hranu i pokušajte je uvesti što je više moguće u svoju dnevnu prehranu.


Izbjegavajte opsesiju mršavošću pod svaku cijenu ili noćne more zbog viška kilograma i odlučite dobro jesti. Zdrava i raznolika prehrana neizbježno će dovesti do toga da se osjećate dobro u svojoj koži, da se osjećate privlačnijima i u formi, a korist će imati i vaš um.


Štoviše, ne kaže se bez razloga »ono smo što jedemo!« Sjetite se i piti dovoljno: voda je još jedan bitan element da se fizički dobro osjećate.


Foto: Unsplash


2. VJEŽBAJTE, ODABERITE FIZIČKU AKTIVNOST KOJA VAM ODGOVARA


Vježba je pravi lijek za tijelo i um. Dakle, odaberite tjelesnu aktivnost kako biste vježbali stalno, ali budite oprezni: odaberite onu koja vam se stvarno sviđa. Ne forsirajte se na sport koji ne cijenite u potpunosti i koji vas umara.


Potrudite se odabrati onu aktivnost koju volite i tijekom obavljanja koje se zaista osjećate dobro i ispunjeno. Zapamtite da tjelovježba nije samo umor, već mora biti i zabava i strast.


Čak i samo šetnja u prirodi može biti izvrstan način bavljenja sportom. Ukratko, budite sigurni da se dovoljno i stalno krećete i dopustite tijelu da ispusti stres i puni se pozitivnom energijom. U tom slučaju neće samo vaše tijelo reći hvala…


3. BAVITE SE MEDITACIJOM


Dajte poklon svom tijelu: meditirajte barem 10 minuta svako jutro ili u bilo koje doba dana. Pustite da vam misli teku i koncentrirajte se na disanje. Usvojite to kao svakodnevnu naviku i u kratko vrijeme uvidjet ćete mnoge prednosti koje će vam omogućiti da živite svoj svakodnevni život s većom vedrinom i svjesnošću.


Foto: Unsplash


4. SLUŠAJTE SVOJE TIJELO


Naučite slušati ono što vam »govori«. Obratite pažnju na njegove često tihe signale i prepoznajte ih, ne idući do krajnjih granica. Naše tijelo nam govori, samo moramo znati slušati. Obratite pažnju na njegove reakcije i osjećaje koje vam pruža.


Priuštite si odmore i trenutke opuštanja, prepoznajte znakove stresa i pokušajte intervenirati na vrijeme. Ne stavljajte se na ispit, ali naučite raditi kako biste ga učinili sretnim.


Pokušajte uvesti što više aktivnosti i navika koje volite i koje vas opuštaju i omogućuju vam da se odvojite i regenerirate. Samo na taj način moći ćete jamčiti potpun spokoj svome tijelu, dajući mu energije potrebne za suočavanje sa svakodnevnim životom i svakodnevnim obvezama.


Foto: Unsplash


5. ISTAKNITE SVOJE PREDNOSTI


Osim što ga pravilno hranite, slušate i pružate mu trenutke odmora, također ga ne zaboravite poboljšati. Odaberite odjeću koja najbolje ističe vaše prednosti i omogućava vam da budete lijepi!


Usredotočite se na svoje pozitivne strane, a ne samo na mane i nesavršenosti. Naučite naglasiti svoje prednosti i kupujte odjeću zbog koje se osjećate dobro, bez davanja previše važnosti modnim diktatima.


6. BRINITE SE ZA NJEGA U TRENUCIMA ZDRAVOG OPUŠTANJA!


Priuštite si povremeno maženje, a osim što će vas ono opustiti, pružit će vam da se osjećate dobro i u skladu sa svojim tijelom. Opuštajući tuševi u ugodnom namirisanom ambijentu i s glazbom u pozadini, »uradi sam« pilinzi, kreme baršunastih tekstura, masaže…


Ukratko, svi »spa« trenuci u kojima ćete svome tijelu priuštiti dragocjene minute potpunog opuštanja. I ne samo njemu, nego i umu.


Foto: Unsplash


7. NE USPOREĐUJTE SE S DRUGIMA!


Izbjegavajte uspoređivati sebe s drugima. Pogledajte svoj put, korake koje ste poduzeli, postignute ciljeve i suočavajte se samo sa sobom. Samo na taj način bit ćete zadovoljni i motivirani da radite sve bolje i bolje, izbjegavajući negativne osjećaje, zavist i frustraciju.


Slušajte sebe i budite snažni u svojim idejama i uvjerenjima, bez utjecaja onoga što vas okružuje, koliko je to moguće. Jedina ste osoba čijeg se suda trebate bojati. Pokušajte ne biti previše strogi prema sebi, gledati se pravim očima i prstohvatom ljubavi i suučesništva.


8. DRŽITE SE DALJE OD IZVORA STRESA I LJUDI KOJI VAM NE DAJU MIRA!


Pokušajte se držati podalje od stresa ili odmah poduzeti mjere kada se pojave prvi simptomi.


Usto, pobrinite se da si osigurate što je mirnije moguće okruženje s vezama i ljudima koji vas stimuliraju i čine da se osjećate dobro, omogućujući vam da dajete najbolje od sebe. Izbjegavajte otrovne ljude koji čine vašu okolinu teškom i truju vaš odnos sa samim sobom.


Foto: Unsplash


9. POGLEDAJTE SE U OGLEDALO I NASMIJEŠITE SE


Započnite dane osmijehom. Pogledajte se u ogledalo i dok stavljate hidratantnu kremu, šminkate se ili popravljate kosu, ne zaboravite se nasmijati. Možda vam se to čini kao trivijalna i beznačajna gesta, ali to je prva gesta ljubavi koju pružate sebi u danu. Ljubav prema sebi se njeguje i jednostavnija je nego što se može pomisliti.


10. NAUČITE SE ZAHVALNOSTI


Naučite se reći hvala. Oduševit će vas pozitivne energije koje će kružiti zahvaljujući ovoj jednostavnoj riječi. Naučite zahvalnost i pokušajte sve više i više gledati na pozitivne stvari, zaboravljajući na mane i nesavršenosti.


Usmjerenjem na ono što imate i izbjegavanjem podsjećanja na ono što vam nedostaje, privući ćete sve više i ljepše stvari i svoj život učiniti bogatijim i cjelovitijim. Započnite jednostavnom vježbom: svake noći, prije nego što zaspite, napišite barem tri male stvari koje su se dogodile tog dana, na čemu ste posebno zahvalni. Zahvalite i svemir će vas nagraditi, dajući vam ono što želite.