Stres i posao

7 praktičnih trikova uz koje ćete ostati smireni tijekom stresnog radnog tjedna

Dijana Ljubanović

Stres

Stres

Stres na poslu je dio svakodnevice, ali postoje načini kako ga svesti na minimum i poboljšati produktivnost.



Većina ljudi osjeća veliki stres i pritisak na radnom mjestu ovih dana. To je uobičajena stvar među profesionalcima na svim razinama odgovornosti i hijerarhije. To je i razlog zašto se veliki postotak zaposlenika ne može nositi sa stresom i greškama. To je posebno slučaj sa zanimanjima u kojima zaposlenici moraju djelovati brzo i održavati dobre odnose s klijentima na dnevnoj bazi.Ukoliko želite zadržati visoku razinu produktivnosti, morate savladati umijeće usredotočenosti na rad pritiskom.


Donosimo sedam praktičnih trikova kako ostati fokusiran kada ste pod pritiskom.


Usredotočite se na jednu stvar


Multitasking je jedan od vodećih uzroka stresa na poslu. Ponekad je to neizbježno, no većinu je vremena jednostavno organizirati se i ostati fokusiran na raspored i rješavati jednu stvar za drugom.  Važno je ne doživljavati svoje zadatke kao ogromnu hrpu posla, nego ih gledati  kao skup faza u kojima bi trebali rješavati jednu po jednu stavku. Ovako ćete skinuti veliki teret s leđa.


Stres

FOTO/Pexels


Ostanite racionalni




Ozbiljno shvaćanje posla je jedini način da se poboljšate i napredujete u karijeri. Međutim, to ne znači da trebate podleći emocijama dok rješavate probleme, piše Criteria for Success. Studija je dokazala da su nesretni radnici 10% manje produktivni.


Morate ostati koncentrirani i racionalni da bi pronašli najbolje rješenje. Razmislite  o svim čimbenicima koji uzrokuju ovaj problem te koji bi bio najbolji način da ih držite pod kontrolom. Na taj način nećete naći nijedan razlog da se emocije uključe i ostat ćete mirni kad je to zaista važno.


Vježba


Ljudi koji su fizički svježi imaju veću intelektualnu izdržljivost. Posvetite malo vremena treninzima i održavajte dobru formu. To mogu biti satovi joge ili trčanje tri puta tjedno. Pored toga, izbjegavajte automobile ili javni prijevoz i pokušajte hodati kad god imate priliku.


Stres

FOTO/Unsplash


Ne shvaćajte pogreške previše ozbiljno


Nitko nije savršen i svi radimo greške manje-više često. Ne možete dati najbolje od sebe stalno i prirodno je da povremeno padate pod pritiskom. Međutim, vrlo je važno naučiti da pogreške ne shvaćate previše ozbiljno. Sve je u onome što naučite iz te pogreške. Profesionalni propusti i netočnost trebali bi vam samo pomoći da poboljšate svoje znanje i učite iz vlastitog iskustva. Uz to, imajte na umu da i drugi kolege čine pogreške – a oni su i dalje živi i udaraju.


Stres

FOTO/Pexels


Radite  na poboljšanju


Praksa je ključan preduvjet uspjeha. Na primjer, prodavači bi trebali naučiti sve o proizvodima koje prodaju i gledati kako njihovi iskusniji kolege rješavaju teške situacije s kupcima. Možete poduzeti ove i mnoge druge male korake kako biste usavršili svoje profesionalne sposobnosti i pripremili se za brzo reagiranje u stresnim prilikama.


Potražite podršku


Postoje slučajevi kad jednostavno ne možete sami podnijeti pritisak. Prema istraživanju, više od 80% radnika osjeća stres na poslu, a gotovo polovica njih tvrdi da im treba pomoć u učenju kako to kontrolirati. Ako smatrate da pripadate ovoj grupi, traženje podrške je najbolji način da prevladate pritisak. Zatražite pomoć od kolege, mentora, supervizora ili prijatelja. Bolje je potražiti pomoć nego učiniti ozbiljnu grešku radeći sami, dok ste pod pritiskom.


Stres

FOTO/Pexels


Uživajte u procesu


Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji pritisak na radnom mjestu je neizbježan zbog zahtjeva suvremenog radnog okruženja. To znači da u svakodnevnom poslu jednostavno ne možete izbjeći stres, pa ćete se možda i opustiti i započeti uživati ​​u cijelom procesu.


Naučite prihvaćati i analizirati i vaše pobjede i gubitke. Tako ćete dugoročno postati bolji radnik, ali i zadovoljniji profesionalac.