Djeca i prehrana

10 stvari koje možete učiniti za odgoj djece po pitanju hrane i njihova odnosa prema tijelu

Dijana Ljubanović

FOTO/Pexels

FOTO/Pexels

U današnjem svijetu opsjednutosti prehranom i fizičkim izgledom, ključno je pomagati djeci da imaju zdrave prehrambene navike.



Nisu važne samo riječi koje koristite, već stvari koje roditelji rade oko hrane ispred svoje djece. Učenje djece o prehrani nije samo razgovor s djecom o hrani i zdravlju, već i o tome kako se odnosite prema hrani.


Kao društvo često pridajemo mnogo pažnje hrani. Koristimo riječi poput „zdrava“ i „nezdrava“ ili čista hrana ili hranu koristimo kao nagradu za dobro ponašanje ili kaznimo hranom za loše ponašanje. Nijedna hrana nije loša ili dobra, ali poruke koje naša djeca dobivaju oko hrane su usmjerene na to je li hrana dobra ili loša. Škole još uvijek podučavaju našu djecu o zdravoj i nezdravoj hrani, piše Byrdie.


Izdvojili smo na koje načine možete pomoći djeci da izgrade ispravan odnos prema hrani i tjelesnoj težini.


Detoksicirajte feed društvenih mreža




Studije pokazuju što više raznolikosti možete dodati svojim feedovima društvenih mreža u pogledu veličine, obujma i sadržaja, to bolje. Obavezno pratite ljude vaše veličine i veće.


Prestanite pratiti bilo koga zbog koga se iz bilo kojeg razloga osjećate “manje od”. Obavezno otkažite pretplate na fizičke časopise koji uđu u vaš dom i koji su neizbježno ispunjeni pričama o dijeti i modelima koji su uređeni u Photoshopu. Podsjetite svoje dijete da veličina ne određuje naše zdravlje ili vrijednost.


Prestanite označavati hranu kao „lošu“


Stvarnost je takva da sva hrana ima hranjive sastojke. I kolač i mrkva imaju hranjivu vrijednost. Jedan je hranjiviji od drugog, ali oba nude ukupnu hranjivu vrijednost. Naučite svoje dijete da je zdravlje mješavina našeg tjelesnog, emocionalnog i duhovnog zdravlja, a hranjenje svih ovih dijelova vrijedi.


Ponekad će jesti cupcake i ispuniti emocionalnu potrebu i to je sasvim prihvatljivo i “zdravo”. Radost i zadovoljstvo trebaju postojati u životu i s našom hranom.


FOTO/Pexels

FOTO/Pexels


I sami poslušajte riječi koje upućujete svojoj djeci


Razmislite o posljednjem osjećaju srama zbog nečega što ste jeli, učinili ili rekli. Taj unutarnji glas koji reagira na sram može biti krajnje okrutan. Biste li ikad razgovarali sa svojim djetetom onako kako razgovarate sami sa sobom? Sumnjam. Sljedeći put kad se nađete u spirali srama, zastanite i udahnite.


Obratite pažnju na svoje riječi i svoj ton. Govorite sebi kao da razgovarate sa svojim djetetom. Stavite ruku na svoje srce i znajte da niste sami i ponudite riječi suosjećanja.


Naučite svoju djecu o debljini


Naša kultura opsjednuta prehranom naučila nas je da riječ debeo također znači lijen, proždrljiv i, u konačnici, neljubazan i nedostojan. Da bismo pomogli u zaustavljanju srama i stigme protiv debelih ljudi, moramo započeti razgovor kod kuće. Naučite dijete da višak kilograma nije loša pojava. Podsjetite svoje dijete da tijela imaju sve veličine i da su sva tijela dobra tijela.


FOTO/Pexels

FOTO/Pexels


Priznajte svoje osjećaje


Doživjeti negativnost znači biti čovjek. Kada doživljavate snažne negativne osjećaje, pokažite djetetu da je u redu zaustaviti se i obraditi ono što se događa. Ne trebate biti savršeni, vaša djeca žele vidjeti da se uzrujavate, da plačete i da biste se mogli umiriti posežući za udobnom hranom.


Sasvim je normalno doživljavati „emocionalno jedenje.” Pozitivne ili negativne emocije tjeraju nas da jedemo i to je normalno. Možemo jesti kao mehanizam za suočavanje i prerađivati ​​svoje osjećaje pozivanjem prijatelja, odvajanjem vremena, jogom ili vježbanjem da smirimo naš živčani sustav


Razgovarajte o svojim vrijednostima


Umjesto da razgovarate o svojoj odjeći ili sljedećoj dijeti, usredotočite se na svoje vrijednosti. Provedite vrijeme u razgovoru sa svojom djecom o tome što cijenite i pitajte ih što oni smatraju važnim. Razgovarajte o važnosti ljubaznosti, hrabrosti i neuspjehu.


FOTO/Unsplash

FOTO/Unsplash


Jedite bez ograničenja


Vrlo vjerojatno je najvažnije na ovom popisu zaustaviti bilo koji oblik prehrane i jesti bez ograničenja. Dijeta ne djeluje i postoji opasnost da dopustite sebi ili djetetu da padnete u energetski deficit, jer to može potaknuti buduće poremećaje u prehrambenom ponašanju. Vaše dijete primjećuje sve što radite s hranom, posebno sva ograničenja.


Ako nemate alergiju ili ozbiljnu fizičku reakciju ili odbojnost prema hrani, poticajno je s djetetom jesti raznoliku hranu. Pokažite im kako jesti s veseljem i užitkom i naučite ih važnosti povezanosti s drugima oko hrane, ali što je najvažnije povezivanja sa samima sobom.


Prestanite govoriti svojim prijateljima da izgledaju dobro ako izgube kilograme


Kad vaše dijete čuje kako hvalite druge ljude zbog gubitka kilograma, neizbježno će primijetiti i registrirati da cijenite mršavost i da prosuđujete vanjski izgled. Istina je da nikad ne znate zašto je netko smršavio. To bi mogao biti rezultat bolesti poput raka, depresije ili traume. Pohvaliti nekoga u teškom trenutku može biti doista problematično. Ako druga prijateljica želi razgovarati o gubitku kilograma vašeg prijatelja, promijenite kurs rekavši da izgleda sjajno bez obzira na sve i preusmjerite razgovor.