2022. godina izazova i rekorda

RIJEKA – SVA LICA DESTINACIJE KOJA SE RAZVIJA

Foto: Sanjin Ilić

Foto: Sanjin Ilić

Rijeka se ove godine uspješno vratila ne samo na pretpandemijske turističke brojke već smo sredinom rujna ove godine ostvarili turistički promet cijele rekordne 2019. godine. Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice grada Rijeke

Rijeka kao turistička destinacija razvija se u suradnji s Gradom Rijekom te partnerima i članovima i izuzetno nam je drago da se rezultati vide ne samo na papiru već i u gradu koji doživljava svoj turistički napredak. To su brojna događanja koja se održavaju, ali i brojni novi ugostiteljski i smještajni objekti, gdje prednjači nova perjanica hrvatskog turizma, otvorena upravo u Rijeci usred pandemije. Riječ je o svjetski poznatom brendu Hilton Rijeka Costabella Beach Resort & Spa koji je otvorio svoja vrata na Costabelli, ali je svoj obol unapređenju kvalitete i postavljanju Rijeke na svjetsku kartu enogastronomije donio svojim restoranom Nebo i poznatim chefom Denijem Srdočem, koji su okrunjeni prestižnom Michelinovom zvjezdicom.


Veselo u riječkoj luci


Rijeka i Kvarner vratili su se ove godine na kartu ticanja kruzera, što je odlična najava za budućnost i suradnju koju imamo s Lučkom upravom Rijeka i Turističkom zajednicom Kvarnera.


Rijeka kao luka ticanja predivna je ideja, s puno prijedloga za tisuće i tisuće gostiju, koji dolaze i koji u najvećoj mjeri ostaju u gradu te samostalno ili u pratnji turističkih vodiča proučavaju naše kulturne i turističke znamenitosti. Svako ticanje kruzera, posebno u onim danima kada smo imali dva istovremeno, bio je izvanredan dan za uživanje za sve goste na svim glavnim gradskim šetnicama i lokacijama.


Kako bi se gosti kruzera osjećali ugodno i dobrodošlo u destinaciji pobrinula se Turistička zajednica grada Rijeke s Lučkom upravom Rijeka i Turističkom zajednicom Kvarnera, te su organizirani prigodni programi i destinacijski informativni pult.


Tako velik broj putnika, od kojih dio odlazi na organizirane izlete autobusima, a dio ostaje u gradu, sigurno pridonosi dodatnim financijskim efektima na turistički promet grada.


Rijeka – aviodestinacija


Rijeka se ove godine uspješno vratila na pretpandemijske turističke brojke i drago nam je da pored naših bližih emitivnih turističkih tržišta ponovo imamo goste i s daljnjih tržišta. Sve to zahvaljujući zajedničkim snagama i financiranjem, koje cijeli sustav turističkih zajednica Kvarnera zajedno sa svojim jedinicama lokalne uprave i samouprave te članovima u destinaciji ulažu u zajedničke promotivne aktivnosti Rijeke i Kvarnera kao aviodestinacije.


Petar Škarpa, direktor Turističke zajednice grada Rijeke


Ove godine oglašavanja su se ponovno ugovarala sa zračnim prijevoznicima pod koordinacijom Hrvatske turističke zajednice i raduje nas da su usprkos velikim izazovima koji su pandemijski uzrokovani ne samo za turističke destinacije već i apsolutno sve dionike turističkog tržišta, gdje su zračni prijevoznici nažalost bili potpuno zaustavljeni u svojoj djelatnosti. Uspješnim i koordiniranim aktivnostima zajedno sa zračnim prijevoznicima ugovorena je ova turistička godina s letovima na Zračnu luku Rijeka i očekujemo da će se sljedeće godine te brojke povećati.


Foto: Sanjin Ilić


Istraživanje Rijeke


Do polovine rujna Turistička zajednica grada Rijeke je u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom i Turističkom zajednicom Kvarnera na području grada ugostila 23 novinara/novinarske ekipe/ambasadora/predstavnika udruga i sl., kojima smo predstavili naš grad, ugostili ih, bili im na maksimalnoj usluzi i podijelili im propagandne materijale i prigodne poklone. Promatrajući zemlje iz kojih su dolazili možemo reći da su zastupljene Hrvatska, Njemačka, Irska, Austrija, Češka, Belgija, SAD, Francuska, Srbija, Indija, Velika Britanija, Slovenija i Italija.


Ova studijska putovanja predstavnika medija odlična su prilika da se Rijeka kao destinacija predstavi brojnim čitateljima i pratiteljima. Promocija Rijeke u stranim medijima putem kontinuiranog prihvata studijskih grupa i njihovih objavljenih tekstova višestruko se vraća u odnosu na uložena sredstva.


Promociju Rijeke kao cjelogodišnje turističke destinacije provodimo u suradnji s partnerima i marketinškom agencijom na važnijim turističkim emitivnim tržištima, što je u turističkom prometu destinacije zasigurno rezultiralo odličnim turističkim rezultatima.


Dodatne napore posvetili smo ciljanim i tematskim promocijama, koje provodimo zajedno s Turističkom zajednicom Kvarnera i zajednički sufinanciramo turističko gospodarstvo u njihovoj promociji. Kampanje su u tijeku i očekujemo da će dio, ako ne i veći dio ovih kampanja, direktno utjecati na turistički promet destinacije, ali i svakog pojedinog dionika u destinaciji.


Rijeka se također i tematski promovirala projektima i događanjima, po kojima smo poznati nacionalno i međunarodno, a u svim promidžbenim aktivnostima promovira se kao cjelogodišnja turistička destinacija bogata programima i atrakcijama.


Povratak poslovnih i kongresnih događanja


Rijeka se u posljednjih 20-ak godina također profilirala i kao destinacija za brojna poslovna i kongresna događanja. Grad kao destinacija nudi brojne mogućnosti domaćinstva za ova posebna tematska događanja te je i kao sjedište županije odlično zemljopisno pozicionirana dobrom povezanošću.


Vrhunac ove rekordne godine i svih organiziranih zbivanja u gradu svakako je svjetski SKÅL kongres. Rijeka i Opatija s Kvarnerom domaćini su najvećeg svjetskog kongresa turističkih djelatnika, koji će se održati u Rijeci i Opatiji od 13. do 18. listopada ove godine.


Winter Pass

Turistička zajednica grada Rijeke i ovu jesen/zimu nastavlja sa svojim posebnim projektom »Winter pass« kojim svim našim gostima, koji u Rijeci borave minimalno dva noćenja u smještajnim objektima, poklanjamo besplatni ulaz u riječke muzeje i atrakcije.


»Winter Pass« zimska je propusnica kojom svim našim smještajnim objektima besplatno osiguravamo da od 1. listopada ove godine pa do 31. ožujka 2023. godine omoguće svojim gostima besplatne ulaznice kako bi na najbolji mogući način proučili zašto je Rijeka posebno istaknuta destinacija.


Pozivamo sve naše goste da nas posjete i iskoriste ovu priliku, a posebno kad Rijeka bude adventsko okićena u vrijeme Rijeka Adventa ili karnevalski ukrašena i bogata programima u vrijeme Riječkog karnevala.


Ove godine zimska propusnica je i dio ponude projekta Mjesec hrvatskog turizma koji se provodi od strane Ministarstva turizma i sporta te Hrvatske turističke zajednice. Turistička zajednica grada Rijeke je ovim svojim projektom prva turistička zajednica Hrvatske koja je dio ove akcije i nudi dodatne mogućnosti svim našim smještajnim objektima.