
Foto Marin Tironi PIXSELL
A sada na ulicama možete naići na el. romobile koji razvijaju brzinu i do 70 kilometara na sat. Prema ovom prijedlogu tako snažni el. romobili bili bi zabranjeni
povezane vijesti
Nakon više od dvije godine korištenja na hrvatskim cestama, električni romobili bit će konačno ozakonjeni, piše u petak Jutarnji list.
Ministarstvo unutarnjih poslova u javnu raspravu uputilo je izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim se u Hrvatskoj vozilo bez sjedećeg mjesta definira kao “osobno prijevozno sredstvo”, a čiji radni obujam nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,25 kW i koja na ravnoj cesti ne može razviti brzinu veću od 25 km/h.
Riječ je o električnim romobilima, monociklima s motornim ili električnim pogonom. Ova definicija praktički znači da se u Hrvatskoj nakon usvajanja ove izmjene zakona više neće smjeti koristiti električni romobili veće snage od 0,25 kW i koji mogu postizati brzinu veću od 25 kilometara na sat.
A sada na ulicama možete naići na el. romobile koji razvijaju brzinu i do 70 kilometara na sat. Prema ovom prijedlogu tako snažni el. romobili bili bi zabranjeni, čemu se već prvog dana javne rasprave o prijedlogu zakona usporitivo veći broj vlasnika.
Prema prijedlogu MUP-a, el. romobile bi mogle voziti osobe starije od 14 godina. Korisnik bi ga mogao voziti po biciklističkoj stazi ili traci. Ako toga nema, mogao bi ga koristiti po nogostupu, ali u tom slučaju bi morao ići brzinom pješaka. Odnosno maksimalno 5 kilometara na sat. I tu dolazimo do važne razlike između bicikla i el. romobila.
U slučaju kada nema biciklističke staze, biciklist se mora spustiti na kolnik, a korisnik el. romobila mora ići na nogostup. Ako se neće držati te odredbe, može biti kažnjen s 500 kuna, donosi Jutarnji list.