Optimizam

Istra i Kvarner u srpanj ušli sa 62 posto prošlogodišnjeg turističkog prometa

Alenka Juričić Bukarica

Kvarner je gostima iz Slovenije, Austrije, Mađarske, Češke i Njemačke pri vrhu ljestvice kao savršena destinacija / Snimio Marko GRACIN

Kvarner je gostima iz Slovenije, Austrije, Mađarske, Češke i Njemačke pri vrhu ljestvice kao savršena destinacija / Snimio Marko GRACIN

U prvih tjedan dana srpnja vidi se rast u svim segmentima smještaja, rekorderi su kampovi sa 66 posto lanjskog prometa, slijedi obiteljski smještaj koji je na 63 posto, a hoteli na 42 posto lanjskih brojki



RIJEKA  Regija Kvarner, uz Istru, trenutno ostvaruje najveći turistički promet u Hrvatskoj. U srpanj, dakle i u samu špicu sezone, Kvarner je ušao sa 62 posto lanjskog ostvarenja, što je s obzirom da se kalkulira s ostvarenjem od 30-ak posto, doista dobar podatak. U Turističkoj zajednici Kvarnera ističu kako je u prvih tjedan dana srpnja vidljiv rast u svim segmentima smještaja pa su tako rekorderi kampovi sa 66 posto lanjskog prometa, očekivano slijedi obiteljski smještaj koji je na 63 posto lanjskog popunjenja, a s početkom srpnja »digli« su se i hoteli i to na nekih 42 posto lanjskih brojki.



– Ove brojke pokazuju da interes za odmorom na Kvarneru itekako postoji, bitno je samo da epidemiološka situacija ostane dobra te bi situacija trebala ostati dobra i po pitanju turističkog prometa, komentirala je aktualnu situaciju Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ-a Kvarnera, podsjetivši kako je povratak gostiju na Kvarner počeo donositi lipanj tijekom kojeg je u regiji boravilo oko 207.000 turista i ostvaren je promet od milijun i 137.000 noćenja. To znači da je prošlog mjeseca na Kvarneru ostvareno 42 posto noćenja u usporedbi s lipnjem 2019. U prvih šest mjeseci, pak, je na Kvarneru ostvareno gotovo 40 posto lanjskog broja noćenja u prvom polugodištu.
Gosti iz Slovenije i Njemačke tako su tijekom lipnja zajedno ostvarili čak 70 posto inozemnog turističkog prometa na Kvarneru, s time da je slovensko tržište doseglo 84 posto lanjskih brojki, slijede ih gosti iz Njemačke i Češke s po 40 posto lanjskog ostvarenja te gosti iz Austrije s oko 30 posto lani ostvarenih noćenja. Ukupnom rezultatu pridonijeli su i domaći gosti koji su u lipnju ostvarili 60 posto lanjskog prometa, a u pola godine čak 65 posto.


Zanimljivi inozemnim novinarima i blogerima


Turistička zajednica Kvarnera od samih početaka pandemije održava stalnu komunikaciju s domaćim i stranim turističkim novinarima, blogerima i agentima.
– U stalnom smo kontaktu i s predstavništvima Hrvatske turističke zajednice kako bi pravovremeno reagirali i što prije ponovno mogli realizirati studijska putovanja novinara. Velik broj upita stranih turističkih novinara primamo i preko platforme TravMedia.com, najveće svjetske press mreže za turistički sektor, na kojoj kroz naše redovite objave održavamo kontakte s novinarima, influencerima, medijskim profesionalcima, PR-agencijama i ostalim predstavnicima turističke industrije, istaknula je direktorica županijskog TZ-a, dodajući kako specijalizirani inozemni turistički novinari i dalje žele doći i pisati o Kvarneru, pa je tako TZ Kvarnera u proteklim tjednima organizirao nekoliko studijskih putovanja, i to austrijskog novinara i urednika specijaliziranih novina Kulturzeitung 80 koje su posvećene kulturi i luksuznom smještaju te se distribuiraju u kulturnim ustanovama diljem Austrije, zatim američkog gastroblogera i autora destinacijskih i gastronomskih vodiča, čeških novinara najjačeg portala i vodećih dnevnih novina Dnes koji su na Kvarner stigli prvim vlakom češkog prijevoznika RegioJeta i drugih.



 


Krk lipanjski rekorder


– Kvarner je u turističku 2020. godinu krenuo s odličnim brojkama, naime, tijekom siječnja i veljače ostvareno je 16 posto više noćenja i dolazaka, a višegodišnje statističke analize potvrđivale su nam stalan i stabilan rast. No, proglašenjem pandemije i zatvaranjem granica, sve je privremeno stalo. Ipak, popuštanjem mjera i otvaranjem granica, Kvarner je počevši od svibnja iz tjedna u tjedan bilježio postepen rast broja gostiju. Najbolje nam to pokazuje primjer gostiju iz Slovenije koji su
drugi tjedan svibnja, dakle nakon popuštanja mjera, ostvarili 24 posto prošlogodišnjeg, da bi se već zadnji tjedan u svibnju došlo do 91 posto prošlogodišnjih noćenja Slovenaca. Isto tako, posljednjih deset dana mjeseca lipnja također nam potvrđuje dobra turistička kretanja usporedimo li s istim razdobljem iz lipnja prošle godine. Tako su noćenja gostiju iz Slovenije dosegnula 86 posto ostvarenja, iz Njemačke 82 posto, iz Češke 53 posto, a iz Austrije 48 posto prošlogodišnjih noćenja, istakla je direktorica TZ-a Kvarnera. Inače, lipanj je donio i prvo konkretnije otvaranje smještajnih objekata pa su tako prošlog mjeseca na Kvarneru bili otvoreni svi kampovi, dok je kod hotela bilo otvoreno 70 posto kapaciteta. Kao što su i najave govorile, najveći broj noćenja ostvaren je u obiteljskom smještaju i u kampovima. Konkretno, obiteljski je smještaj imao 431.000 noćenja, što je 41 posto lanjskog prometa. Kampovi su ostvarili 272.000 noćenja ili 43 posto lanjskih brojki, dok su hoteli, s obzirom na to da ih dobar dio nije ni radio, upisali oko 113.000 noćenja što je tek 21 posto prometa koje su kvarnerski hotelijeri ostvarili tijekom lipnja. Kada govorimo o nautičkom turizmu, na Kvarneru je tijekom lipnja ostvareno 10.000 noćenja, što je ostvarenje od 35 posto lanjskih brojki.


Što se tiče samih destinacija, rekorder je u lipnju bio otok Krk s oko pola milijuna noćenja, slijedi otok Lošinj s nešto više od 150.000, Crikveničko-vinodolska rivijera gotovo 150.000 te otok Rab više od 130.000 noćenja.


Govoreći o najavama za nastavak glavne sezone, Peršić Živadinov je, pak, ukazala kako će na konačne rezultate ljetne turističke sezone jako utjecati mogućnost bržeg prelaska granice uz pomoć aplikacije Enter Croatia, regulacija ulaska u Hrvatsku uvođenjem posebnih traka za putnike koji su svoj dolazak najavili putem sustava Enter Croatia te uvjeti povratka u matičnu zemlju, za koje se vidi da se mijenjaju iz dana u dan, ovisno o epidemiološkoj situaciji. Međutim, ističe kako prema informacijama s terena i od partnera s glavnih inozemnih tržišta, rezervacije za glavnu sezonu nisu otkazane, a interes i namjere za dolaskom gostiju na Kvarner tijekom srpnja i kolovoza i dalje stoje.


Blizina i dostupnost

Popuštanjem mjera i ukidanjem ograničenja prelaska državnih granica u županijskom TZ-u krenuli su u planiranje promotivne kampanje na domaćem i najbližim stranim tržištima Slovenije, Austrije, Njemačke, Češke, Mađarske, Poljske, Slovačke te Italije koja je spremna za lansiranje u trenutku spremnosti talijanskih gostiju za dolazak na Kvarner. Glavne poruke koju se komunicira prema potencijalnim gostima su blizina i dostupnost, kako je ovo sigurna turistička regija koja je za vrijeme pandemije vrlo uspješno upravljala kriznom situacijom, zatim da su otvoreni hoteli i kampovi, tu su i spremnost privatnih iznajmljivača i ugostiteljskih objekata za prihvat gostiju, autohtona gastronomska ponuda, visoka razina kakvoće mora te prirodne ljepote destinacije.
– Ukupna vrijednost predviđene kampanje oglašavanja iznosi oko 100.000 eura te će se, ovisno o epidemiološkom stanju u Hrvatskoj i zemljama iz okruženja, provoditi na najčitanijim portalima, društvenim mrežama, platformama za komunikaciju s turističkim novinarima, blogerima i influencerima… Prvu online kampanju odrađujemo u suradnji s turističkim zajednicama s područja Crikveničko-vinodolske rivijere i Turističkom zajednicom otoka Krka te je zajednički financiramo. Kampanja je usmjerena na točno ciljane skupine ovisno o njihovim interesima i geozonama na portalima u Slovačkoj, Češkoj, Mađarskoj i Poljskoj. Kroz kampanju naglasak će biti na destinacije na području otoka Krka i Crikveničko-vinodolske rivijere, dakle na destinacije koje su gostima iz tog dijela Europe dobro poznate i koje već godinama rado posjećuju, pojasnila je Peršić Živadinov te dodala kako će se, ukoliko epidemiološka situacija na Kvarneru i u Hrvatskoj i dalje ostane stabilna, kampanja prilagoditi i s novim porukama nastaviti provoditi i tijekom posezone.
Uz to, na mrežu predstavništava Hrvatske turističke zajednice u svijetu, zatim diplomatskih misija i konzularnih ureda Republike Hrvatske u svijetu, kao i na mailing listu novinara, partnera i touroperatora, poslan je newsletter koji komunicira vrlo dobro epidemiološko stanje na Kvarneru, sigurnost i sve uvjete potrebne za ugodan odmor.

 


Europska istraživanja


– Neke od europskih zemalja, kako bi potaknule svoj turizam i domaću turističku potrošnju, osmislile su turističke vouchere ili bonove. Moramo biti svjesni da će zasigurno dio gostiju iskoristiti takvu mogućnost i godišnji odmor provesti u svojoj matičnoj zemlji. Istovremeno, treba uzeti u obzir i da je veliki broj radnog stanovništva bio primoran korisititi svoj godišnji odmor za vrijeme trajanja pandemije tijekom ožujka i travnja. Iako turistički promet unutar Europe iz dana u dan postupno jača, privikavanje na nove okolnosti, način putovanja i provođenje odmora, uz sve prije navedeno, imat će jak utjecaj na ovu turističku godinu. Ipak, europska istraživanja provedena tijekom svibnja i lipnja govore da ljudi još uvijek ne žele odustati od putovanja tijekom ovog ljeta i svojih planova za godišnji odmor. Tako studija njemačkog instituta FUR pokazuje kako Nijemci postepeno vraćaju želju za putovanjima. Rezultati su pokazali da će oko polovice ispitanika u ovoj ljetnoj sezoni otputovati na odmor, dok 19 posto nema još konkretne planove po tom pitanju. Većina smatra da će si, usprkos korona krizi, moći priuštiti odmor i da za to imaju dovoljan broj dana godišnjeg odmora. Što se Italije tiče, prema informacijama talijanske turističke zajednice (ENIT), oko polovice Talijana planira putovati, a trend ovog ljeta među talijanskim gostima bit će izleti i kratka putovanja. Što se tiče Austrijanaca, njih oko 60 posto planira ljetni odmor provesti u Austriji, dok je 28 posto ispitanika izjavilo da će ovogodišnji ljetni odmor provesti izvan matične zemlje, i to negdje na moru. Prema istraživanju austrijskog Instituta Gallup u Beču, Hrvatska je prvi izbor među Austrijancima koji svoj odmor žele provesti na moru, a koju bira 32 posto ispitanih, dodala je direktorica županijskog TZ-a, navodeći kako su u ovom trenutku među najjačim prednostima Hrvatske sigurnost, blizina i dostupnost. A Kvarner je prvenstveno gostima iz Slovenije, Austrije, Mađarske, Češke i Njemačke, pri vrhu ljestvice kao savršena destinacija za ove godine nešto kraći ljetni odmor na moru.