HTZ na turističkoj burzi u engleskoj prijestolnici

Bajsu važnija kampanja od predstavljanja turizma u Londonu

Alenka Juričić Bukarica

Broj posjetitelja s Otoka porastao je za pet posto u odnosu na lani, a posebno jake bile su predsezona i posezona. Rezultati su još značajniji zbog ekonomske krize, kažu u HTZ-u 



LONDON Unatoč ekonomskim problemima Velike Britanije, Hrvatska je na britanskom tržištu ove godine ostvarila rekordne rezultate. Posebno jake su bile predsezona i posezona. U rujnu je broj noćenja bio 14 posto viši, u listopadu je u Hrvatskoj ostvareno čak 23 posto više britanskih noćenja, a u deset mjeseci Hrvatsku je posjetilo oko 260 tisuća turista iz Velike Britanije, što je pet posto više nego lani. Istaknuto je to na pressici Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice (HTZ) održanoj na World Travel Marketu (WTM) u Londonu, jednoj od najvećih turističkih brurzi na svijetu koja je u ponedjeljak  otvorila svoja vrata. 



 HTZ je na londonskom sajmu predstavio novi štand na kojem se prezentira domaća turistička ponuda. Modernistički, s mnogo multimedije te velikim LED ekranom koji dominira, hrvatski je štand osmislio Ivica Propadalo. Uz, ostalo, ugrađeni su posebni ekrani te u posljednje vrijeme sve popularniji QR kodovi koji posjetiteljima olakšavaju potragu za informacijama putem pametnih telefona. 


    Djelatnici štanda prvi put su pokazali i novi model uniformi čiji dizajn potpisuje dizajnerica Branka Vučetić Atletić, a izrađene su u riječkoj tvrtki RIO. U Londonu ove godine nema ministra Damira Bajsa iako se gotovo do posljednjeg dana očekivao njegov dolazak. Službenog objašnjenja nedolaska nije bilo pa se može zaključiti da su predizborne aktivnosti ipak bile prioritet.





Meri Matešić, direktorica ureda HTZ-a u Londonu, kazala nam je da je sezona bila izuzetno teška. Velika Britanija tone u gospodarsku krizu, funta još uvijek nije ojačala, tako da su gospodarski analitičari upravo ovu godinu proglasili najtežom u posljednjih petnaestak godina.  

  – Stoga su naši rezultati još značajniji. Turoperatori su zbog cjelokupne situacije s prognozama za iduću godinu oprezni, sigurno je da će se natjecati za svakog gosta. Nama je drago da su poticajne mjere za udruženo oglašavanje dale rezultate, što se najviše vidi upravo u pred i posezoni, kazala je Matešić, dodajući da bi u održavanju odličnih rezultata trebalo pomoći otvaranje novih avio linija prema Hrvatskoj. Riječ je o letovima Manchester – Pula i Newcastle – Dubrovnik koje uvodi touroperator Jet2.com. Koliko je za britansko tržište bitna dobra povezanost avio -prijevozom, pokazuje činjenica da od svih britanskih dolazaka u Hrvatsku čak 60 posto otpada na Dalmaciju, pri čemu uvjerljivo vodi Dubrovnik s oko 35 posto britanskog prometa. Istra čini oko 20 posto, dok ostatak ostvaruju Zadar i Kvarner zajedno.


    – Ipak mislim da je ovogodišnjih 12.000 putnika, koje je Ryanair prevezao, za Kvarner odličan rezultat. Osim toga, nastojali smo razgovarati s turoperatorima da koriste i Pulu, ali i Zagreb kao zračne luke koje su, na kraju krajeva, vrlo blizu kvarnerskoj regiji. Kvarner uvijek promoviramo, ove godine smo radili prezentacije s turoperatorom Saga koji je najprisutniji upravo na Kvarneru te TZ Kvarnera, no i regija se mora sama pokrenuti. Hotelijeri, ukoliko žele imati britansko tržište, moraju nekada »pregorjeti« neke možda nepovoljnije uvjete. Jer ovdje nam je cijeli svijet konkurencija, upozorila je direktorica londonskog ureda HTZ-a. 


    Britansko tržište ove je godine obilježilo skraćivanje putovanja i inzistiranje na dobrom odnosu vrijednosti za novac. Britanci su se tako od Egipta i Tunisa preorijentirali na Kanare i Dubai. Dnevnik The Daily Telegraph je pak, navodeći deset destinacija koje će biti na dobitku i nagodinu, istaknuo i Hrvatsku, točnije Balkan. Kažu, Balkan je »hot« destinacija. Ipak, iduću će turističku godinu uvelike obilježiti Olimpijske igre kojima će domaćin biti upravo London, što bi moglo neke Britance odvratiti od putovanja.