Posljednje najave pokazale su se točnima, u »3.maju« danas je obavljena primopredaja prvog iz serije asfalt-tankera za švedskog brodara Wisby. Zapovjedništvo nad 133 metra dugim asfalterom »Palanca Luandom«, nosivosti 15.000 tona, preuzeo je kapetan Rickard Martinsson
RIJEKA Posljednje najave pokazale su se točnima, u »3.maju« danas je obavljena primopredaja prvog iz serije asfalt-tankera za švedskog brodara Wisby. Zapovjedništvo nad 133 metra dugim asfalterom »Palanca Luandom«, nosivosti 15.000 tona, preuzeo je kapetan Rickard Martinsson.
Ovoj isporuci prethodili su pregovori oko iznosa penala zbog kašnjenja u izgradnji ovog broda, ali sudeći prema srdačnim odnosima koji su danas vladali između trećemajaca i predstavnika Wisbyja može se pretpostaviti da su ti razgovori prošli bez trzavica te da se relativno lako i brzo došlo do dogovora.Pokušali smo doznati koliki je, kad se sve zbroji i oduzme na »Palanca Luandi«, financijski efekt za brodogradilište, međutim, taj podatak nismo dobili, uz objašnjenje da se radi o poslovnoj tajni. Doznali smo tek da je ova zadnja, primopredajna rata ugovorom definirana na 50 posto od ukupne cijene broda. Je li i za koliko ova rata umanjena na račun penala zbog kašnjenja »3. maja«, nismo uspjeli saznati. U ime trećemajskog brodogradilišta nazočnima se na komandnom mostu »Palanca Luande«, gdje je održan ceremonijal, obratio predsjednik Uprave Edi Kučan koji nije krio zadovoljstvo dobrom suradnjom sa Šveđanima, podjednako kao i jedan od suvlasnika Wisbyja Stefan Dombrowsky. Nakon četiri asfalt-tankera, vrijednih ukupno 120 milijuna dolara, švedski brodar u »3. maju«, podsjetimo, naručio je još sedam barži za prijevoz asfalta. Kako doznajemo, moguće da će Wisby iduće godine incirati razgovore za još neki tanker za prijevoz asfalta, no dotad se još puno toga treba poklopiti. Na neke utječe sam »3. maj« odnosno to kako će do kraja odraditi posao na dosad ugovorenim brodovima i baržama, a drugo je ovisno o stanju na svjetskom tržištu brodskog prostora. Za nadati se da su u »3. maju« prebrodili poteškoće koje se i inače događaju i uobičajene su za prve brodove iz serije. Drugi asfalter iz serije Šveđanima bi, prema sadašnjem hodogramu, trebao biti isporučen početkom veljače, a treći, pod nazivom »Palanca Sydney«, krajem ožujka. Porinuće zadnjeg asfaltera iz ove »švedske serije« planirano je u siječnju da bi u svibnju iduće godine i taj brod bio spreman za isporuku. Teško je ne zamijetiti da upravo u vrijeme kada bi »3. maj« trebao zaključiti svoju privatizaciju od strane pulskog »Uljanika«, riječki navozi, kako sada stvari stoje u knjizi narudžbi, ostaju bez posla. Doduše, stanje s poslovima može se okrenuti i na drugu stranu, ukoliko se osnaže tankeri za »Tankersku plovidbu« za koje su potpisani predugovori.