Prema navodima predsjednika Sindikata metalaca Hrvatske Vedrana Dragičevića, trenutno u Nauta Lamjani četrdesetak je brodova na popravku i remontu, a »stari« upravitelj ostavio je na računu i oko dva milijuna kuna za plaće za četrdesetak radnika
RIJEKA Prije dvije godine u Pučišćima na Braču policijski kordoni razračunavali su se s radnicima Jadrankamena, jučer u Kalima na Ugljanu plave uniforme ponovno su stigle i pod okriljem noći i novom stečajnom upravitelju Nauta Lamjane Aleinu Khanu iz Rijeke omogućile preuzimanje ovog remontnog brodogradilišta u kojeg ga nisu puštali sami radnici koji zahtjevaju povratak dosadašnjeg stečajnog Ivana Rudea koji je pokrenuo posao u škveru i za vrijeme čijeg su mandata konačno počeli dobivati plaće.
Epilog jučerašnje policijske akcije bilo je i četvero uhićenih, među kojima i jedne žene zbog, policijskom terminologijom, rečeno »remećenja javnog reda i mira«, a u stvarnosti naguravanja do kojeg je došlo kad je četrdesetak radnika pokušalo probiti policijski kordon pred brodogradilištem.
Iznimka, ne pravilo
Khan je treći po redu stečajni upravitelj u Nauti Lamjani, a radnici strahuju da je na to mjesto postavljen da ekspresno okonča stečaj i likvidira brodogradilište. Novi stečajni upravitelj u dosadašnjim obraćanjima radnicima dao je naslutiti da su njihova strahovanja opravdana.
– Poslovanje u stečaju je iznimka, a ne pravilo. Cilj stečajnog postupka je namirenje vjerovnika dok se poslovanje može voditi na osnovu stečajnog plana kojeg je, kao što je poznato, odbila Skupština vjerovnika, izjavio je jučer za naš list nakon što je, uz pomoć policije, preuzeo dužnost u Kaliju Alein Khan.
A u Skupštini vjerovnika Naute Lamjane (naj)većim vjerovnikom u međuvremenu se upisala tvrtka Marina Preko na koju je dotadašnji najveći vjerovnik, Erste&Steiermarkische banka cesijom prebacila svoja potraživanja n u iznosu od oko 7,5 milijuna eura.
Kao vlasnik tvrtke Marine Preko d.o.o upisuje se iO Adria, sa sjedištem u švicarskom Luzernu. Da je Marina Preko otkupila potraživanja od Erste banke još je jednom jučer potvrdio i Khan.
Puno posla
Prema navodima predsjednika Sindikata metalaca Hrvatske Vedrana Dragičevića, trenutno u Nauta Lamjani četrdesetak je brodova na popravku i remontu, a »stari« upravitelj ostavio je na računu i oko dva milijuna kuna za plaće za četrdesetak radnika.
Jučerašnja događanja u brodogradilištu prozvao je sramotom Hrvatske i katastrofom za ovaj srednjedalmatinski otok koji je tradicionalno oslonjen na brodove i ribarstvo. Podsjetio je da radnici Nauta Lamjane još čekaju na pravorijek Visokog trgovačkog suda kojem su se žalili na otvaranje stečaja nad brodogradilištem.
Rezultata još nema ni od njihove dostave dokumentacije DORH-u prije godinu i pol dana kojem su radnici ovog kaljanskog brodogradilišta htjeli ukazati na kriminalne radnje koje su se događale oko njihovog škvera, u kojem je u »zlatnim vremenima« svoj kruh zarađivalo stotinjak otočana.
Nova žalba
Sam Rude, inače i predsjednik Hrvatske udruge stečajnih upravitelja, kazao je jučer kako ne može i ne smije komentirati odluku stečajne sutkinje Bajlo kojoj su također prema tvrdnjama sindikalista Dragičevića, u nekoliko navrata radnici dostavljali inkriminirajuću dokumentaciju o poslovima i »dealovima« koji su ih odveli u propast.
Rude je samo poručio da je radio svoj posao savjesno i profesionalno, da je do konca ove godine htio ponuditi stečajni plan iz kojeg bi se u 100-postotnom iznosu namirili svi, prema njegovim riječima, »normalni« vjerovnici.
Nauta Lamjana, prema njegovim tvrdnjama, ima perspektivu za opstanak. To se iz aviona vidi, pitanje je samo tko kroz kakvu dioptriju gleda, indikativno je zaključio Rude, dodajući da je kroz vrijeme za koje je bio stečajni upravitelj državi uredno plaćana koncesijska naknada, a podmirena su i zaostala dugovanja s te osnove.
Predsjednik SMH-a Vedran Dragičević najavio je da će se radnici ponovno žaliti Visokom trgovačkom sudu zahtjevajući da se sudbina škvera riješi kroz predstečajnu nagodbu.
Stečaj nad Nauta Lamjanom formalno je pokrenut na zahtjev tvrtke Odmarališta iO Adria kojoj je brodogradilište u tom trenutku dugovalo 172.000 kuna. Vlasnik ove tvrtke je, pogađate, iO Jadran AG, Švicarska.